Типи порушень
встановлено порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
встановлено порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником тендерної (тендерних) пропозиції (пропозицій)
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 22.12.2020 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правильності розміщення інформації про публічну закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (редакція до 19.04.2020) (далі – Закон), розгляду та оцінки тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та відповідності його тендерній пропозиції, внесення змін до договору.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2020 рік Філії «Центр з ремонту та експлуатації колійних машин» Акціонерного товариства «Українська залізниця» (далі – Замовник, Філія), оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію затверджену протоколом тендерного комітету Замовника від 14.02.2020 № 20/20-ТК, тендерну пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю «ІНФІНІТ ТРЕЙД» (далі: ТОВ «ІНФІНІТ ТРЕЙД», учасник - переможець), протокол розкриття тендерних пропозицій від 03.03.2020, протокол розгляду тендерних пропозицій від 13.03.2020 № 46/20-ТК, повідомлення про продовження строку розгляду тендерних пропозицій від 11.03.2020, повідомлення про намір укласти договір від 13.03.2020 року, договір від 25.03.2020 № ЦРЕКМ-20037 та додаткову угоду № 1 від 28.04.2020 року.
Моніторингом правильності розміщення інформації про публічну закупівлю встановлено, що в оприлюдненому Замовником оголошенні про проведення закупівлі не містяться дані про місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг, внесення яких передбачено пунктом 8 форми оголошення про проведення відкритих торгів, затвердженої наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель» від 22.03.2019 № 490 (зі змінами) (далі – Наказ № 490) та абзацу 4 частини другої статті 21 Закону.
Моніторингом питання розгляду тендерних пропозицій встановлено, що тендерна пропозиція учасника-переможця ТОВ «ІНФІНІТ ТРЕЙД» не відповідає вимогам тендерної документації.
Так, пункт 3.1 розділу 3 тендерної документації містить вимогу: «Документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг». Документи з тендерною пропозицією подаються в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм згідно п.3.2. розділу 3.».
Вимогами частини третьої статті 12 Закону визначено, що під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій і здійснення їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг».
Згідно з вимогами частини другої статті 6 Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» накладанням електронного підпису завершується створення електронного документа.
Водночас, відповідно до вимог частини першої статті 7 Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» оригіналом електронного документа вважається електронний примірник документа з обов’язковими реквізитами, у тому числі з електронним підписом автора або підписом, прирівняним до власноручного підпису відповідно до Закону України «Про електронний цифровий підпис».
Таким чином, тендерна пропозиція являється електронним документом в розумінні Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» та будь-якому випадку повинна містити накладений електронний цифровий підпис учасника/уповноваженої особи учасника процедури закупівлі, повноваження якої щодо підпису документів тендерної пропозиції підтверджуються відповідно до поданих документів, що вимагаються згідно цієї документації.
Проте, жоден документ тендерної пропозиції ТОВ «ІНФІНІТ ТРЕЙД», як і сама тендерна пропозиція, не містять накладеного електронного цифрового підпису, що є порушенням вимог частини третьої статті 12 Закону.
Відповідно до пункту четвертого частини першої статті 30 Закону замовник відхиляє тендерну пропозицію учасника у разі, якщо тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної документації.
Однак, на порушення пункту чотири частини першої статті 30 Закону, Замовник не відхилив пропозицію учасника ТОВ «ІНФІНІТ ТРЕЙД», визначив його переможцем процедури закупівлі та уклав з ним договір від 25.03.2020 № ЦРЕКМ-20037.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
За результатами моніторингу питання оприлюднення інформації щодо закупівлі встановлено порушення вимог пункту 8 Наказу № 490 та абзацу 4 частини другої статті 21 Закону.
За результатами моніторингу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення вимог пункту четвертого частини першої статті 30 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, своєчасності укладання договору про закупівлю та відповідності його тендерній пропозиції, внесення змін до договору - порушень не встановлено.
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом припинення зобов’язань за договором з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.