Питання:
За тендером : 15110000-2 М’ясо (М’ясо)
Тема:
Щодо усунення дискримінаційних вимог до учасників
Зміст:
1.
Відповідно до Тендерної документації додатку 2 «Перелік документів на підтвердження відповідності Учасника кваліфікаційним та іншим критеріям, вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» та повноважень представника або уповноваженої особи Учасника»:
12. Наявність обладнання та матеріально-технічної бази:
12.1. Довідка в довільній формі про наявність складських приміщень за власноручним підписом уповноваженої особи Учасника та завірена печаткою (за наявності), в якої зазначається інформація про найменування, кількість, стан:
Для підтвердження інформації, що викладена у довідці надати наступні документи:
- гарантійний лист, яким Учасник зобов’язується до прийняття Замовником рішення про намір укласти договір про закупівлю, надати можливість Замовнику оглянути складські приміщення, автотранспорт та іншу матеріально-технічну базу, яка буде використовуватися для обслуговування Замовника, з метою оцінки їх відповідності наданої Учасником пропозиції та вимогам законодавства у сфері безпеки та якості продуктів харчування. У разі не надання такої можливості Замовнику або невідповідності матеріально-технічної бази документам пропозиції, або невідповідності матеріально-технічної бази Учасника вимогам законодавства у сфері безпеки та якості продуктів харчування, Замовник має право відхилити пропозицію Учасника.
Звертаємо увагу Замовника, що згідно вимог Закону України, зокрема статті 22 Закону України та керуючись наказом Мінекономрозвитку від 13.04.2016 року №680 «Про затвердження примірної тендерної документації», Замовником не передбачені критерії оцінки при огляді матеріально-технічної бази, приміщення, автотранспорту та іншої матеріально-технічної бази, яка буде обслуговувати Замовника.
Просимо виключити вимогу з п.12.1 додатку 2:
… оглянути складські приміщення, автотранспорт та іншу матеріально-технічну базу, яка буде використовуватися для обслуговування Замовника, з метою оцінки їх відповідності наданої Учасником пропозиції та вимогам законодавства у сфері безпеки та якості продуктів харчування. У разі не надання такої можливості Замовнику або невідповідності матеріально-технічної бази документам пропозиції, або невідповідності матеріально-технічної бази Учасника вимогам законодавства у сфері безпеки та якості продуктів харчування, Замовник має право відхилити пропозицію Учасника.
У Замовника відсутній кваліфікаційний рівень здійснювати оцінку відповідності матеріально-технічної бази. Це є прерогативою інших Державних органів, а саме Держспоживслужби, МНС та інших.
Просимо виключити вимогу з п.12.1 додатку 2:
… з метою оцінки їх відповідності наданої Учасником пропозиції та вимогам законодавства у сфері безпеки та якості продуктів харчування. У разі не надання такої можливості Замовнику або невідповідності матеріально-технічної бази документам пропозиції, або невідповідності матеріально-технічної бази Учасника вимогам законодавства у сфері безпеки та якості продуктів харчування, Замовник має право відхилити пропозицію Учасника.
2.
Відповідно до Тендерної документації додатку 2 «Перелік документів на підтвердження відповідності Учасника кваліфікаційним та іншим критеріям, вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» та повноважень представника або уповноваженої особи Учасника»:
12.2. Довідка в довільній формі, за власноручним підписом уповноваженої особи Учасника та завірена печаткою (за наявності), в якій зазначається інформація про транспорт, що відповідає вимогам Наказу Міністерства транспорту України від 14.10.1997 року №363 «Про затвердження Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні» та використовується для транспортування предмету закупівлі до місця призначення відповідно до Договору.
… *Для підтвердження інформації, що викладена у довідці, надати наступні документи:
- оригінал договору за 2019 рік з акредитованим (відповідно до НАЗА України, відповідно до вимог ДСТУ ISO/IEK 17025:201) суб’єктом господарювання на проведення дезінфекції транспортних засобів , які використовувалися для перевезення продукції, а також акт звірки взаєморозрахунків (відповідно до НАЗА України, відповідно до вимог ДСТУ ISO/IEK 17025:201) суб’єктом господарювання, що здійснював дезінфекцію транспортних засобів станом на 01.01.2020 р.
Звертаємо увагу Замовника, що згідно вимог Закону, зокрема статті 22 Закону та керуючись наказом Мінекономрозвитку від 13.04.2016 року №680 «Про затвердження примірної тендерної документації», Замовником не передбачені критерії оцінки при огляді матеріально-технічної бази, приміщення, автотранспорту та інша матеріально-технічна база, яка буде обслуговувати Замовника.
Згідно ст.3 «Принципи здійснення закупівель» та ст.5 «Недискримінація учасників» Закону «Про публічні закупівлі» просимо виключити вимогу з п.12.2 додатку 2:
- оригінал договору за 2019 рік з акредитованим (відповідно до НАЗА України, відповідно до вимог ДСТУ ISO/IEK 17025:201) суб’єктом господарювання на проведення дезінфекції транспортних засобів , які використовувалися для перевезення продукції, а також акт звірки взаєморозрахунків (відповідно до НАЗА України, відповідно до вимог ДСТУ ISO/IEK 17025:201) суб’єктом господарювання, що здійснював дезінфекцію транспортних засобів станом на 01.01.2020 р.
Та просимо внести зміни до п.12.2 додатку 2:
… надати документи, які підтверджують надання послуг (виконаних робіт, акти, чеки, платежі тощо).
Вважаємо, що зазначена Замовником вимога є дискримінаційною, якщо суб’єкт господарювання заключив договір на оренду авто лише у 2020 році на весь зазначений рік та належним чином оформив договір з організацією, яка здійснює дезінфекцію автомобільного транспорту. Учасник не має відповідати за те, що було з орендованим автомобільним транспортом до нього.
3.
Відповідно до Тендерної документації додатку 2 «Перелік документів на підтвердження відповідності Учасника кваліфікаційним та іншим критеріям, вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» та повноважень представника або уповноваженої особи Учасника»:
14. Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів:
14.1. Довідку (складену в довільній формі), яка підтверджує досвід виконання аналогічного договору (аналогічний договір повинен бути укладений з Замовником - органи державної влади або органи місцевого самоврядування або органи соціального страхування, створені відповідно до закону, або юридичні особи (підприємства, установи, організації) та їх об’єднання, які забезпечують потреби держави або територіальної громади, якщо така діяльність не здійснюється на промисловій чи комерційній основі) у 2017-2019рр (за кожний рік окремий договір), (із зазначенням предмету договору, № та дати, суми, періоду виконання, найменування замовника (повної назви підприємства, коду ЄРДПОУ, місце знаходження, контактних телефонів).
На підтвердження інформації надати:
- скановані оригінали договорів, що включають аналогічний предмет закупівлі;
- скановані оригінали відгуків, завірені підписом та печаткою Замовників, з якими було укладено договори, що наведені у довідці із зазначенням дати і номеру договору, інформації про належне виконання договору (договорів), у тому числі стосовно якості та строків.
Звертаємо увагу Замовника, що відповідно до Тендерної документації п.14.1 Додатку 2 до документації конкурсних торгів учасник торгів повинен надати Довідку (складену в довільній формі), яка підтверджує досвід виконання аналогічного договору (аналогічний договір повинен бути укладений з Замовником - органи державної влади або органи місцевого самоврядування або органи соціального страхування, створені відповідно до закону, або юридичні особи (підприємства, установи, організації) та їх об’єднання, які забезпечують потреби держави або територіальної громади, якщо така діяльність не здійснюється на промисловій чи комерційній основі) у 2017-2019рр (за кожний рік окремий договір), (із зазначенням предмету договору, № та дати, суми, періоду виконання, найменування замовника (повної назви підприємства, коду ЄРДПОУ, місце знаходження, контактних телефонів), що є дискримінацією по відношенню до учасників торгів, яка передбачена ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі». Разом з тим Замовник просить надати договори за 2017-2019 роки, що також є дискримінацією учасників торгів, у зв’язку з тим, що учасник заснував свою діяльність у 2019 році та може надати зазначену інформацію лише за 2019 рік.
Згідно ст.22 зазначеного вище Закону документація конкурсних торгів не повинна містити вимоги, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, які становлять в нерівні умови в рамках торгів.
Відповідно до норм, які викладені у главі 24 книги ІІ Цивільного Кодексу України, вимог ст.1066, ст.1068 цього Кодексу з моменту зарахування бюджетних коштів з казначейського рахунку на рахунок, що належить Приватному Товариству, такі гроші входять у власність останнього, отже з цього моменту вони не можуть вважатися бюджетними, тобто не має значення з ким з контрагентів публічних закупівель були укладені договори на закупівлю товару.
Згідно вимог Закону, зокрема статті 22 Закону України та керуючись наказом Мінекономрозвитку від 13.04.2016 року №680 «Про затвердження примірної тендерної документації» надання «аналогічних» договорів не означає «повністю тотожні», у зв’язку з тим, що в умовах вільної економіки де-факто неможливо знайти повністю тотожний договір, це зумовлюється свободою договору. Тож з урахуванням правової природи договору аналогічним може бути визнаний будь-який договір поставки (враховуючи практику скарг АМК України), рішення №82854797 від 05.07.2019 справа №420/3409/19.
Згідно ст.3 «Принципи здійснення закупівель» та ст.5 «Недискримінація учасників» Закону «Про публічні закупівлі» просимо виключити:
… у 2017-2019рр (за кожний рік окремий договір), (із зазначенням предмету договору, № та дати, суми, періоду виконання, найменування замовника (повної назви підприємства, коду ЄРДПОУ, місце знаходження, контактних телефонів).
Тобто дана інформація повинна відповідати вимогам Законодавства, а не порушувати їх. Подання довідки з інформацією про досвід виконання аналогічних договорів за 2017-2019 роки, яка містить вимогу про надання інформації про більш ніж одного аналогічного договору з конкретизацією року укладання або терміну виконання такого договору є ПОРУШЕННЯМ ВИМОГ ЗАКОНОДАВСТВА, в тому числі ч.2 ст.16 Закону України, де встановлено, що Замовник вимагає від учасників наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. Тобто законодавець чітко без подвійного трактування встановив обмеження у праві замовника вимагати від учасників надання більш ніж одного аналогічного договору з обмеженням у часі укладання та терміні його виконання відповідно до ч.4 ст.22 ЗУ «Про публічні закупівлі».
Згідно практики розгляду скарг Антимонопольного комітету беруться до уваги нерівні умови прийняття учасників торгів та скасовуються такі торги. Для того, щоб не затягувати проведення торгів, прошу внести зміни до тендерної документації у додаток 2 п.14.1, а саме: надання довідки (складену в довільній формі), яка підтверджує досвід виконання аналогічного договору з іншими юридичними особами (підприємства, установи, організації), створених відповідно до Закону, а також надати аналогічний договір із зазначенням предмету договору ДК 021:2015: 15110000-2 - М’ясо за 2019 рік.
Дата:
14.02.2020 02:30
Тендерна документація розроблена відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», внесення змін - недоцільне.
19.02.2020 22:30