Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 25 березня 2020 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), відповідність тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, оприлюднення інформації щодо закупівлі, правильність заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, розгляд та оцінка тендерних пропозицій, своєчасність укладання договору про закупівлю, його оприлюднення та відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2020 рік, тендерну документацію Головного управління Національної поліції в Житомирській області (далі - Замовник), оголошення про проведення процедури закупівлі, тендерна пропозиція учасника ПРАТ «ЖИТОМИР-АВТО», тендерна пропозиція переможця ДОЧІРНЄ ПІДПРИЄМСТВО З ІНОЗЕМНИМИ ІНВЕСТИЦІЯМИ «АВТОІНВЕСТСТРОЙ-ЖИТОМИР» ТОВ «ДЕВЕЛОПМЕНТ МАКС ЛЛС», протоколи засідання тендерного комітету від 02.03.2020 року № 48 та від 04.03.2020 року № 51, повідомлення про намір укласти договір від 05.03.2020 року, договір про закупівлю від 23.03.2020 року № 181.
За результатами аналізу відповідності тендерної документації законодавству у сфері закупівель установлено, що на порушення вимог пункту 2 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), тендерна документація Замовника не містить вимог встановлених частинами 1 та 2 статті 17 Закону.
Також, моніторингом установлено, що на порушення вимог частини 3 статті 17 Закону, в розділі II Додатку № 1 тендерної документації Замовником встановлено вимогу, щодо надання переможцем торгів у строк, що не перевищує п’яти днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу (далі – веб-портал) повідомлення про намір укласти договір, документів (довідок у довільній формі), що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3 і 8 частини 1 статті 17 Закону, тобто надання документального підтвердження інформації яка міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільний.
Аналогічно, моніторингом установлено, що на порушення вимог частини 3 статті 17 Закону, в розділі II Додатку № 1 тендерної документації Замовником встановлено вимогу, щодо надання переможцем торгів у строк, що не перевищує п’яти днів з дати оприлюднення на веб-порталі повідомлення про намір укласти договір, документу (довідки у довільній формі), що підтверджує відсутність підстав, визначених пунктом 4 частини 1 статті 17 Закону, надання якого переможцем не передбачено вимогами частини 3 статті 17 Закону.
Крім цього, моніторингом установлено, що Замовником на порушення вимог абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону, у пункті 3 розділу V тендерної документації вимагається дотримання учасниками норм законодавства України щодо застосування санкцій, зокрема Указу Президента України від 16 вересня 2015 № 549/2015 та рішення Ради національної безпеки і оборони України від 2 вересня 2015 року, при тому, що зазначені нормативні документи втратили чинність.
Разом з тим, слід відмітити, що відповідно до вимог абзацу 3 частини 1 статті 31 Закону визначено, що у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель замовник відміняє торги.
Ознаку порушення законодавства у сфері закупівель щодо яких спрацював автоматичний індикатор ризику RISK1-4_1 - не підтверджено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо відповідності тендерної документації законодавству у сфері закупівель установлено, що тендерна документація не відповідає нормам частини 3 статті 17, пункту 2 частини 2, абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівель, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації щодо закупівлі, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, розгляду та оцінки тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю, його оприлюднення та відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, - порушень законодавства у сфері публічних закупівель не установлено.
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку зокрема, в межах законодавства вжити заходів щодо розірвання договору від 23.03.2020 року № 181 відповідно до законодавства, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.