Питання:
За тендером : капітальний ремонт скверу імені В.І. Коренюгіна в Інгульському районі м. Миколаєва
Тема:
Запитання
Зміст:
Відповідно до п.5 Розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Замовником встановлено декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону, одним з яких є «…наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору».
Відповідно до вимог тендерної документації учасники повинні надати «…Скан-копію з оригіналу або з належним чином засвідчену копію виконаного в повному обсязі договору та акту(-ів) виконаних робіт (або інший аналогічний документ) до даного договору щодо виконання капітального ремонту (реконструкції, капітального ремонту) об’єкту благоустрою, при цьому вартість виконаних робіт Учасником на об’єкті має становити не менше ніж 3 000 000,00 (три мільйони) грн..
Види робіт які повинні міститься у договорі та/або актах виконаних робіт до нього:
- Улаштування тротуарної плитки;
- Встановлення (улаштування) малих архітектурних форм;
- Зовнішнє освітлення;
- Озеленення території.»
Зазначеними вимогами Замовник прямо обмежує право участі бажаючих учасників у даній закупівлі, чим порушує принципи ст.3 Закону України «Про публічні закупівлі».
Відповідно до ч.4 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Вимагаємо з посиланням на норми чинного законодавства детально роз’яснити поняття «аналогічний договір» в рамках даної закупівлі з урахуванням вимог, що не обмежують конкуренцію та не призводять до дискримінації учасників.
Вимагаємо з посиланням на норми чинного законодавства детально роз’яснити:
- чому в тендерній документації зазначено «…щодо виконання капітального ремонту (реконструкції, капітального ремонту)»? Адже роботи з облаштування скверу(-ів), що відносяться до інших завершальних будівельних робіт, можливі також і при новому будівництві, поточному ремонті тощо, які включають в себе улаштування тротуарної плитки, встановлення (улаштування) малих архітектурних форм, зовнішнє освітлення, озеленення території тощо;
- у зв’язку з чим Замовником в тендерній документації зазначено «…вартість виконаних робіт Учасником на об’єкті має становити не менше ніж 3 000 000,00 (три мільйони) грн.»? З метою уникнення обмежень конкуренції, що призводить до дискримінації учасників вимагаємо видалити з тексту тендерної документації вимогу «…вартість виконаних робіт Учасником на об’єкті має становити не менше ніж 3 000 000,00 (три мільйони) грн.»
- в рамках даної закупівлі роз’яснити поняття «об’єкт благоустрою». Відповідно до абзацу другого ч.1 ст.1 Закону України «Про благоустрій населених пунктів» благоустрій населених пунктів – комплекс робіт з інженерного захисту, розчищення, осушення та озеленення території, а також соціально-економічних, організаційно-правових та екологічних заходів з покращання мікроклімату, санітарного очищення, зниження рівня шуму та інше, що здійснюються на території населеного пункту з метою її раціонального використання, належного утримання та охорони, створення умов щодо захисту і відновлення сприятливого для життєдіяльності людини довкілля.
Відповідно до абзацу третього ч.1 ст.1 цього Закон територія – сукупність земельних ділянок, які використовуються для розміщення об'єктів благоустрою населених пунктів: парків, скверів, бульварів, вулиць, провулків, узвозів, проїздів, шляхів, площ, майданів, набережних, прибудинкових територій, пляжів, кладовищ, рекреаційних, оздоровчих, навчальних, спортивних, історико-культурних об’єктів, об’єктів промисловості, комунально-складських та інших об'єктів у межах населеного пункту».
Відповідно до статті 13 цього Закону до об'єктів благоустрою населених пунктів належать:
1) території загального користування:
а) парки (гідропарки, лугопарки, лісопарки, парки культури та відпочинку, парки - пам'ятки садово-паркового мистецтва, спортивні, дитячі, історичні, національні, меморіальні та інші), рекреаційні зони, сади, сквери та майданчики;
б) пам'ятки культурної та історичної спадщини;
в) майдани, площі, бульвари, проспекти;
г) вулиці, дороги, провулки, узвози, проїзди, пішохідні та велосипедні доріжки;
ґ) пляжі;
д) кладовища;
е) інші території загального користування;
2) прибудинкові території;
3) території будівель та споруд інженерного захисту територій;
4) території підприємств, установ, організацій та закріплені за ними території на умовах договору.
До об'єктів благоустрою можуть належати також інші території в межах населеного пункту.
Вимагаємо внести зміни до тендерної документації, що відповідатимуть вимогам чинного законодавства України, та що не обмежуватимуть право на участь в даній закупівлі усіх бажаючих учасників, а саме підпункт «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору» пункту «Кваліфікаційний критерій» підрозділу «Кваліфікаційний критерій до учасників відповідно до ст.16» розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації викласти у наступній редакції: «Скан-копія з оригіналу або належним чином засвідченої копії не менше одного виконаного в повному обсязі договору та акту(-ів) виконаних робіт (або інший аналогічний документ, що підтверджує повне та фактичне виконання договору) до даного договору щодо виконання капітального ремонту (реконструкції, нового будівництва, поточного ремонту тощо) об’єкту благоустрою*.
Види робіт які повинні міститься у договорі та/або актах виконаних робіт до нього:
- Улаштування тротуарної плитки;
- Встановлення (улаштування) малих архітектурних форм;
- Зовнішнє освітлення;
- Озеленення території.
*Поняття «об’єкт благоустрою» використовувати у розумінні Закону України «Про благоустрій населених пунктів.»
Дата:
06.02.2020 08:02
Департамент житлово-комунального господарства розглянувши оприлюднене звернення, повідомляє наступне.
Закон України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади.
Ураховуючи вимоги пункту 29 частини першої статті 1 Закону, тендерна документація розробляється та затверджується замовником і повинна містити перелік складових, визначених частиною другою статті 22 Закону.
Частиною другою статті 16 Закону передбачено, що замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв, зокрема наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. При цьому Закон не містить визначення терміну “аналогічний договір”.
Перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність зазначеному кваліфікаційному критерію, визначається замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, з урахуванням частини третьої статті 5 Закону та дотриманням принципів, закріплених у статті 3 Закону.
Ураховуючи викладене, замовник в тендерній документації самостійно встановлює вимогу щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору або аналогічних договорів, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, з урахуванням частини третьої статті 5 Закону та дотриманням принципів, закріплених у статті 3 Закону.
Нагадуємо, що предметом закупівлі є ДК 021:2015: (45450000-6) – інші завершальні будівельні роботи (капітальний ремонт скверу імені В.І. Коренюгіна в Інгульському районі м. Миколаєва). Саме критерієм аналогічності до зазначеного предмету керувався Замовник при визначенні кваліфікаційного критерію «наявність досвіду виконання аналогічних договорів».
Щодо поняття «об’єкт благоустрою», то слід розуміти його у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі».
10.02.2020 14:57