Звернення:
За тендером : NFC-зчитувачі
Тема:
Уточнення щодо тендерної документації
Зміст:
1. Згідно чинного законодавства України, а саме Технічному регламенту радіообладнання (затверджений постановою КМУ №355 від 24.05.2017 р.), всі пристрої на території України, обладнані NFC-антеною повинні мати декларацію про відповідність та копію сертифікату експертизи типу. За документацією замовника товар – магнітні та оптичні зчитувальні пристрої (NFC-зчитувачі) обладнані антеною NFC. Тому просимо додати до Додатку 2 Документації (Технічне завдання) обов’язкову наявність наступних документів: копію декларації про відповідність та копію сертифіката експертизи типу.
2. Звертаємо Вашу увагу на те, що згідно із Законом України «Про публічні закупівлі» ч. 1 ст. 16 Закону встановлений перелік кваліфікаційних критеріїв, зокрема - наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. Отже, вимога Замовника п.13.3. Документації на закупівлю магнітних та оптичних зчитувальних пристроїв Ідентифікатор закупівлі UA-2020-01-23-003555-a ID 2a35beb1e3da4c1e8ddd3db476a528b8 надати довідку у довільній формі про фактичне виконання договорів щонайменше двох договорів є необґрунтованою, а відхилення пропозиції на підставі невиконання цих необґрунтованих вимог — незаконним. Також наявність відгуків від Замовників про належне виконання учасником договорів згідно п.13.4, зазначених у довідці та наданих у складі тендерної пропозиції не є обов’язковою згідно ч. 1 ст. 16 Закону, оскільки підтвердженням виконання договорів є копії накладних до них. Відгуки про виконання наданого у довідці договору на відміну від самих договорів, накладних та інших передбачених законодавством правочинів, не передбачені Законодавством України та в ньому не визначені. Відповідно до Частини 4 Статті 16 Закону України «Про публічні Закупівлі»: «Документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником.»
Зважаючи на вищевикладене та з метою виконання Закону України «Про публічні закупівлі» п. 1 Статті 3 , п.4 статті 16, та п.4 статті 22 Закону просимо:
2.1. видалити з п.13.3 Тендерної документації наступні вимоги: Надання листів-відгуків (у кількості не менше двох) про належне виконання договорів, зазначених та наданих у складі пропозиції відповідно до пп.13.3. п. 13 цієї документації;
2.2. змінити показник кількості аналогічних договорів із 2-х до одного
3. Замовником у пунктах 13.5-13.7 вимагаються наступні документи:
13.5. баланс станом на 30 вересня 2019 року? (або більш ранню дату, якщо підприємство не подає звітність за результатами дев’яти місяців);
13.6. звіт про фінансові результати за 9 місяців 2019 року1(або тільки за 2018 рік, якщо учасник подає звітність лише на щорічній основі відповідно до законодавства України)1
13.7. звіт про рух грошових коштів за останній звітний період? (звіт про рух грошових коштів учасником не подається у разі, якщо учасник процедури закупівлі надає лист з посиланням на норми відповідних законодавчих актів України про те, що його фінансова звітність не містить звіту про рух грошових коштів);
Звертаємо Вашу увагу на те, що кваліфікаційний критерій "наявність фінансової спроможності (баланс, звіт про фінансові результати, звіт про рух грошових коштів, довідка з обслуговуючого банку про відсутність (наявність) заборгованості за кредитами)", встановлений частиною другою статті 16 Закону України "Про здійснення державних закупівель", втратив чинність разом із цим Законом 01 серпня 2016 року на підставі пункту 5 розділу ІХ Закону України "Про публічні закупівлі". Тому й вимагати Замовником відповідних документів від учасника немає підстав.
В переліку підстав для відмови Учаснику згідно ст.17 Закону, дані вимоги та даний перелік документів відсутні. Кваліфікаційні критерії згідно ст.16 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачають один або декілька таких кваліфікаційних критеріїв, а саме: наявність обладнання та матеріально-технічної бази; наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору.
Згідно Закону України «Про публічні закупівлі» п.4 ст.16 документи, що не передбачені законодавством України для Учасників не подаються ними у складі пропозиції. Відповідно до Частини 4 Статті 16 Закону України «Про публічні Закупівлі»: «Документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником.»
Зважаючи на вищевикладене, просимо видалити з Тендерної документації п.13.5, 13.6, 13.7.
4. Перелічені довідки згідно пунктів 13.14 та 13.15 Документації не передбачені чинним законодавством України, та за Законом України «Про публічні закупівлі» у переліку підстав для відмови Учаснику згідно ст.17 Закону, дані вимоги та даний перелік документів відсутні. П.4 ст.16 документи, що не передбачені законодавством України для Учасників не подаються ними у складі пропозиції. Відповідно до Частини 4 Статті 16 Закону України «Про публічні Закупівлі»: «Документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником.»
Тому на виконання Закону «Про публічні закупівлі» с.17. та п.4 ст.16 просимо видалити вимагання довідок згідно пунктів 13.14 та 13.15.
5. Замовником у п.13.2. вимагається довідка у довільній формі, що засвідчує наявність в учасника кваліфікованого персоналу, із детальним переліком (не менше 3 осіб, які є спеціалістами в сфері інформаційних технологій) (підтвердити копіями заповнених сторінок трудових книжок). Просимо надати обґрунтоване пояснення саме такої кількості спеціалістів саме в сфері інформаційних технологій, та видалити вимогу підтвердження копіями заповнених сторінок трудових книжок, оскільки трудові книжки (в повному обсязі), накази про прийняття/переведення на посаду – це інформація про фізичну особу (персональні дані), це відомості чи сукупність відомостей про фізичну особу, яка ідентифікована або може бути конкретно ідентифікована (ст.11 Закону України «Про інформацію», ст.2 Закону України «Про захист персональних даних»). Не допускається обробка даних про фізичну особу, які є конфіденційною інформацією, без її згоди, крім випадків, визначених законом, і лише в інтересах національної безпеки, економічного добробуту та прав людини. Відповідно до ст. 270 Цивільного кодексу України, до особистих немайнових прав фізичної особи належить, зокрема, право на свободу та особисту недоторканність та право на недоторканність особистого і сімейного життя. Цим Кодексом та іншим законом можуть бути передбачені й інші особисті немайнові права фізичної особи. Перелік особистих немайнових прав, які встановлені Конституцією України, цим Кодексом та іншим законом, не є вичерпним. Таким чином, поширення конфіденційної інформації про фізичну особу є посяганням на її особисті немайнові права, такі як право на свободу та особисту недоторканність та право на недоторканність особистого і сімейного життя.
Відповідно до ст. 272 ЦК України, фізична особа здійснює особисті немайнові права самостійно. Фізична особа має право вимагати від посадових і службових осіб вчинення відповідних дій, спрямованих на забезпечення здійснення нею особистих немайнових прав.
Відповідно до ст.. 273 ЦК України, органи державної влади у межах своїх повноважень забезпечують здійснення фізичною особою особистих немайнових прав. Юридичні особи, їх працівники, окремі фізичні особи, професійні обов'язки яких стосуються особистих немайнових прав фізичної особи, зобов'язані утримуватися від дій, якими ці права можуть бути порушені. Діяльність фізичних та юридичних осіб не може порушувати особисті немайнові права.
Відповідно до ст.ст. 275, 276, 278 ЦК України, фізична особа має право на захист свого особистого немайнового права від протиправних посягань інших осіб. Орган державної влади, фізична особа або юридична особа, рішеннями, діями або бездіяльністю яких порушено особисте немайнове право фізичної особи, зобов'язані вчинити необхідні дії для його негайного поновлення. Якщо дії, необхідні для негайного поновлення порушеного особистого немайнового права фізичної особи, не вчиняються, суд може постановити рішення щодо поновлення порушеного права, а також відшкодування моральної шкоди, завданої його порушенням. Якщо особисте немайнове право фізичної особи порушене у газеті, книзі, кінофільмі, теле-, радіопередачі тощо, які готуються до випуску у світ, суд може заборонити розповсюдження відповідної інформації.
При цьому, відповідно до ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі», електронна система закупівель - інформаційно-телекомунікаційна система, що забезпечує проведення процедур закупівель, створення, розміщення, оприлюднення та обмін інформацією і документами в електронному вигляді, до складу якої входять веб-портал Уповноваженого органу, авторизовані електронні майданчики, між якими забезпечено автоматичний обмін інформацією та документами. З огляду на вищезазначені положення законодавства, поширення конфіденційної інформації про фізичну є порушенням чинного законодавства, та, при зверненні з відповідними вимогами до суду, останній може заборонити розповсюдження такої інформації, що може призвести до блокування та зриву закупівель. Вимагаємо вилучити з тендерної документації такі положення в силу їх невідповідності законодавству та порушення особистих немайнових прав фізичних осіб.
Крім того, законодавством не забороняється залучати до роботи підприємства фахівців за договорами цивільно-правового характеру без занесення записів до трудових книжок.
Законом України «Про публічні закупівлі» не передбачено надання копій трудових книжок, а згідно Частини 4 Статті 16 Закону України «Про публічні Закупівлі»: «Документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником.»
Зважаючи на вищевикладене, просимо видалити вимогу з п. 13.2. про підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації копіями трудових книжок, та зменшити кількість спеціалістів в сфері інформаційних технологій до одного, оскільки в участі у процедурах закупівель мають право брати участь в тому числі фізичні особи-підприємці, та необґрунтована вимога у кількості трьох спеціалістів суперечить пункту 4-му статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
6. Вимога згідно Додатку 2 Документації надати «документ від Виробника Обладнання (уповноваженого представника Виробника Обладнання, що підтверджується відповідним документом), виданий учаснику, із зазначенням Замовника та даних конкурсних торгів, який засвідчує повноваження учасника на постачання (продаж, перепродаж, розповсюдження, тощо) Обладнання (продукту, продукції, тощо) даного Виробника.» Законом України «Про публічні закупівлі» не передбачена деталізація документу від виробника, тому просимо видалити з даного пункту деталізацію, а саме «зазначення Замовника та даних конкурсних торгів».
Дата оприлюднення звернення:
27.01.2020 10:54
1. В документації конкурсних торгів однією з вимог є необхідність надання «- документу від Виробника Обладнання (уповноваженого представника Виробника Обладнання, що підтверджується відповідним документом), виданий учаснику, із зазначенням Замовника та даних конкурсних торгів, який засвідчує повноваження учасника на постачання (продаж, перепродаж, розповсюдження, тощо) Обладнання (продукту, продукції, тощо) даного Виробника.» що в тому числі є запевненням, що Товар, який запропоную учасник, є офіційно завезений в України, а отже відповідає усім вимогам чинного законодавства України. Отже, вимога щодо надання додаткових документів не є обґрунтованою та зробить документацію більш складною. 2.Необхідність надання учасником вище наведених документів обумовлена важливістю проекту, що впроваджується із залученням Товару. Тому учасники повинні мати відповідний досвід у постачанні аналогічних товарів. 3 - 4. АТ "Ощадбанк" не є Замовником у значенні Закону України "Про публічні закупівлі". 5 - 6. Необхідність надання Учасником вище зазначених документів обумовлена тим, що у разі виникнення ситуації, коли знадобиться кваліфікаційна консультація щодо обладнання, наприклад: сумісність, технічні характеристики тощо, ми могли отримати якісні відповіді на наші питання. На жаль, як показує практика, звичайні менеджери зі збуту не завжди можуть у короткі строки надати чіткі відповіді на запитання, що стосуються ІТ обладнання.
Дата оприлюднення відповіді:
28.01.2020 17:52