Обгрунтування використання переговорної процедури
Слід зазначити, що закупівля електричної енергії повинна здійснюватися відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», тобто шляхом застосування однієї з процедур, передбачених ст.12 Закону України «Про публічні закупівлі».
Разом з тим з 01.01.2019р. набрала чинності норма абз. 11 п.13 розділу XVII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України “Про ринок електричної енергії”, а саме «тимчасово, на період з 1 січня 2019 року по 31 грудня 2020 року, універсальні послуги, крім побутових та малих непобутових споживачів, надаються постачальником таких послуг також бюджетним установам незалежно від розміру договірної потужності та іншим споживачам, електроустановки яких приєднані до електричних мереж з договірною потужністю до 150 кВт. У зазначений період на бюджетні установи незалежно від розміру договірної потужності та на інших споживачів, електроустановки яких приєднані до електричних мереж з договірною потужністю до 150 кВт, поширюються всі права та обов’язки, передбачені Законом України "Про ринок електричної енергії" для малих непобутових споживачів щодо отримання універсальних послуг, передбачених статтею 63 цього Закону України “Про ринок електричної енергії”».
Оскільки Національна академія аграрних наук України є бюджетною установою, то замовник має право здійснити закупівлю електричної енергії на умовах постачання універсальної послуги.
НКРЕКП постановою від 26.10.2018р. за № 1268 затвердило перелік постачальників електричної енергії, на яких відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії» покладається виконання функції універсальної послуги на закріпленій території. Згідно з затвердженим переліком на території міста Києва постачальником універсальної послуги є Товариство з обмеженою відповідальністю «КИЇВСЬКІ ЕНЕРГЕТИЧНІ ПОСЛУГИ». Водночас відповідно до норм абз.4 ч.2 ст.63 Закону України “Про ринок електричної енергії” у межах території здійснення діяльності одного постачальника універсальних послуг не допускається здійснення діяльності іншими постачальниками універсальних послуг. Тому є можливість і підстави для застосування переговорної процедури закупівлі згідно з нормами п.2 ч.2 ст.35 Закону України «Про публічні закупівлі»: відсутності конкуренції (у тому числі з технічних причин) на відповідному ринку, внаслідок чого договір про закупівлю може бути укладено лише з одним постачальником, за відсутності при цьому альтернативи.
Враховуючи положення ч.2 ст.63, п.13 розділу XVII «Прикінцевих та перехідних положень» Закону України «Про ринок електричної енергії», Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 26.10.2018 р. №1268, єдиним можливим постачальником електричної енергії на умовах постачання універсальної послуги для Національної академії аграрних наук України є Товариство з обмеженою відповідальністю «КИЇВСЬКІ ЕНЕРГЕТИЧНІ ПОСЛУГИ», яке є єдиним постачальником універсальних послуг на території міста Києва, що свідчить про відсутність конкуренції на ринку електричної енергії на умовах універсальної послуги та є підставою для застосування переговорної процедури закупівлі.
Прийнято рішення застосувати для закупівлі електричної енергії переговорну процедуру закупівлі на підставі п.2 ч.2 ст.35 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме у зв’язку із відсутністю конкуренції (у тому числі з технічних причин) на відповідному ринку, внаслідок чого договір про закупівлю може бути укладено лише з одним постачальником, за відсутності при цьому альтернативи.
Документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі.
• Закон України «Про ринок електричної енергії»,
• Постанова Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 26.10.2018 р. №1268