Звернення:
За тендером : Мережеві кабелі
Тема:
Зміни до документації
Зміст:
Наше підприємство вважає, що окремі положення тендерної документації, що розміщена Замовником в електронній системі закупівель, грубо порушують вимоги Закону України «Про публічні закупівлі».
Згідно п. 4 ст. 22 Закону «Про публічні закупівлі» тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Відповідно до умов Додатку № 3 ндерної документації «Технічні вимоги до предмета закупівлі» Замовником зазначено перелік кабельно-провідникової продукції, що об’єднана в один лот. Асортимент товару (43 найменування) налічує значні об’єми номенклатури різнопланового призначення, а саме: Кабель ВВГ, кабель ВВГнг, кабель АВВГ, кабель ААБл, кабель АСБл, кабель КВВГ, кабель КВВГЭнг, кабель АВБбШв.
Вважаємо таке об'єднання Замовником продукції різних видів у один лот є порушенням вимог законодавства про публічні закупівлі, яке створює дискримінаційні умови для потенційних учасників, в тому числі і скаржника. Виходячи з наступного, здійснивши таке поєднання різних видів продукції в одному лоті замовник порушив вимоги п. 1 Порядку визначення предмету закупівлі, затвердженого Наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 17.03.2016 № 454, згідно якого Предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 17 і 32 частини першої статті І Закону та на основі національного класифікатора України ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник", затвердженого наказом / Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749 (далі – Єдиний закупівельний словник), за показником четвертої цифри основного словника із зазначенням у дужках конкретної назви товару чи послуги. Замовник у порушення зазначених вимог визначив предмет закупівлі тільки до третьої цифри.
Поєднавши в один лот різну продукцію (кабельно-провідникову продукцію, Замовник суттєво обмежив конкуренцію у цій закупівлі, оскільки прийняти участь у цій процедурі зможуть тільки ті учасники, які зможуть поставити весь перелік продукції, в той час, як інші потенційні учасники, які мають досвід постачання кабельно-провідникової продукції та могли б запропонувати кабельно-провідникову продукцію за більш привабливою ціною, не мають можливості прийняти участь у закупівлі, чим порушується принцип недискримінації учасників та принцип максимальної економії та ефективності.
Крім того, перелік продукції містить, позиції кабелів марки ААБл, АСБл, які на даний час виробляються лише одним виробником на території України - ПАТ «Завод «Південкабель».
Вважаємо, що таке включення в один лот продукції різних типів, частина з яких може бути поставлена виключно одним виробником або його дилерами, суттєво порушує принципи здійснення закупівель, а саме: принципи добросовісної конкуренції серед учасників; максимальної економії та ефективності; принцип недискримінація учасників та принцип запобігання корупційним діям і зловживанням.
В результаті такого викладення Замовником предмету закупівлі створюється ситуація, коли у закупівлі фактично можуть прийняти участь тільки учасники, які мають можливість поставити весь перелік продукції, в тому числі продукцію, яка виробляється лише одним заводом, тобто ті учасники, які мають партнерські або дилерські відносини із зазначеним виробником - ПАТ «Завод «Південкабель».
Відповідно, наявність таких позицій в одному ЛОТІ обмежує конкуренцію та призводить до дискримінації інших постачальників, що мають намір брати участь у процедурі.
З метою приведення тендерної документації до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» вважаємо за необхідне відокремити кабелі марки АСБл та ААБл в окремий лот.
Дата оприлюднення звернення:
11.12.2019 15:24
Шановний учаснику! Тендерну документацію на закупівлю кабельно-провідникової продукції розроблено у відповідності з вимогами Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922. Предмет закупівлі визначено згідно з пунктом 32 частини першої статті 1 Закону та на основі національного класифікатора України ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник", затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року N 1749 за показником четвертої цифри основного словника (згідно Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономрозвитку від 17.03.2016 N 454). Предмет закупівлі сформовано за кодом «3131. Мережеві кабелі».
Додатковий поділ предмету закупівлі на лоти несе для учасників додаткові витрати у формі оплати за участь в торгах (учасниками сплачується вартість за участь за кожен лот). Водночас, зауважуємо, що Кабель ААБл або еквівалент (позиція №3,4,5,6,7) та Кабель АСБл або еквівалент (позиція №20,21,22,23,24,25,26) виробляється як вітчизняними так і іноземними виробниками, зокрема на території України даний кабель виробляють та/або реалізують декілька постачальників, зокрема ПАТ «Одескабель» та ПАТ «Завод «Південкабель», що підтверджується договорами поставки за попередні роки. Замовник вважає недоцільним виділення окремих позицій в лоти. Тендерною документацією передбачене надання еквівалентів, ми розглянемо будь-яку пропозицію вітчизняного або іноземного виробництва, проте технічні характеристики еквіваленту не повинні бути гіршими. У випадку надання Учасником еквіваленту, він має надати порівняльну таблицю запропонованих товарів/послуг з товарами/послугами, які вимагаються Замовником. Учасник зобов‘язаний надати письмовий переклад документів, що містять технічні характеристики та опис еквіваленту, у разі, якщо вони викладені іноземною мовою (крім технічних характеристик та описів, викладених російською мовою).
Дата оприлюднення відповіді:
16.12.2019 09:44