Шановний Учаснику!
Замовник уважно ознайомився з Вашою Вимогою, щодо внесення змін до Документації і виключення словосполучення «універсальна послуга» у всіх відмінках, та повідомляє Вам наступне.
Законом України № 2628-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів», були внесені зміни до Закону України «Про ринок електричної енергії», що тимчасово, на період з 1 січня 2019 року по 31 грудня 2020 року, універсальні послуги, крім побутових та малих непобутових споживачів, надаються постачальником таких послуг також бюджетним установам незалежно від розміру договірної потужності та іншим споживачам, електроустановки яких приєднані до електричних мереж з договірною потужністю до 150 кВт. У зазначений період на бюджетні установи незалежно від розміру договірної потужності та на інших споживачів, електроустановки яких приєднані до електричних мереж з договірною потужністю до 150 кВт, поширюються всі права та обов’язки, передбачені Законом України "Про ринок електричної енергії" для малих непобутових споживачів щодо отримання універсальних послуг, передбачених статтею 63 Закону.
Крім того, звертаємо Вашу увагу, що здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади регулюється Законом України «Про публічні закупівлі». Отже, бюджетні установи перед укладенням договорів закупівлі вартість яких перевищує 200 тисяч гривень мають провести процедуру закупівлі, згідно Закону України «Про публічні закупівлі».
Оскільки в межах території здійснення діяльності одного постачальника універсальних послуг не допускається здійснення діяльності іншими постачальниками універсальних послуг, то вбачається, що закупівля електроенергії в постачальника універсальних послуг могла взагалі здійснюватися Замовником за переговорною процедурою закупівлі на підставі п. 2 част. 2 ст. 35 Закону України «Про публічні закупівлі».
В свою чергу, п. 3.1.10. «Правил роздрібного ринку електричної енергії» визначено, що споживач має право вільно обирати електропостачальників, а тому закупівля Замовником електричної енергії в постачальника універсальних послуг є правом споживача, а не обов’язком.
Відповідно до частини третьої статті 63 Закону «Про ринок електричної енергії», постачальник універсальних послуг надає універсальні послуги за економічно обґрунтованими, прозорими та недискримінаційними цінами, що формуються ним відповідно до методики (порядку), затвердженої Регулятором, та включають, зокрема, ціну купівлі електричної енергії на ринку електричної енергії, ціну (тариф) на послуги постачальника універсальних послуг, ціни (тарифи) на послуги оператора системи передачі та оператора системи розподілу відповідно до укладених договорів про надання відповідних послуг. Порядок формування цін на універсальні послуги затверджений постановою НКРЕКП від 05.10.2018 № 1177.
При розрахунку вартості електричної енергії Учасник повинен включати всі витрати, пов’язані з поставкою активної електричної енергії, в т.ч. послуги розподілу електроенергії, а також включає всі податки й збори, що сплачуються або мають бути сплачені Учасником.
Слід зазначити, що предмет закупівлі — це товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі) (п. 18 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі»).
Так, відповідно до абз. 2 п. 1 розд. ІІ Порядку визначення предмету закупівлі - предмет закупівлі товарів і послуг замовник визначає згідно з п.п. 17 і 32 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі» та на основі ДК 021:2015 за показником четвертої цифри основного словника із зазначенням у дужках конкретної