Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель (UA-P-2019-11-18-002111-b) Комунального закладу Львівської обласної ради Державний ліцей з посиленою військово -фізичною підготовкою імені Героїв Крут (далі – Замовник) на 2019 рік; оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника затверджену рішенням тендерного комітету від 18.11.2019р.; протокол розкриття тендерних пропозицій від 04.12.2019; тендерні пропозиції ФОП "Лунів Володимир Романович", ТОВ "ОСВ Трейдинг"; повідомлення про намір укласти договір; договір на закупівлю товару за державні кошти № 151 від 20.12.2019 року, додаткова угода №1 від 26.12.2019 року.
Проведеним аналізом оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення Замовником вимог частини 1 статті 10 Закону.
Так, відповідно до абзацу 10 частини 1 статті 10 Закону замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює на веб-порталі Уповноваженого органу в порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, а саме: звіт про виконання договору - протягом 3 днів з дня закінчення строку дії договору, виконання договору або його розірвання.
Проведеним моніторингом встановлено, що відповідно до пункту 5.1 Строк поставки товару 2019 рік, але не пізніше місячного терміну з моменту підписання договору. Згідно пункту 5.3 Поставка товару здійснюється за рахунок Постачальника і його транспортом. Витрати, щодо перевезення товару до місця приймання Замовником несе Постачальник.
За результатами розгляду тендерної пропозиції Замовником переможцем торгів визначено ТОВ "ОСВ Трейдинг", з яким 20.12.2019 укладено договір на закупівлю товару за державні кошти № 151 (далі – Договір №151) на суму 325 448,00 з ПДВ.
Згідно з пунктом 10.1 Договору № 151 цей договір набирає чинності з дня його підписання і діє до 31.12.2019, але в будь-якому випадку до повного виконання зобов’язань сторонами. Слід зазначити, що за даними ІТС закупівель «ProZorro» додаткові угоди щодо продовження строку дії договору Замовником не укладались та не оприлюднювались.
За даними ІТС «ProZorro» за процедурою закупівлі UA-2019-11-18-000856-b, розділ «Перевірити оплати», встановлено, що Замовником у грудні 2019 року здійснено оплату за Договором № 151 на користь ТОВ "ОСВ Трейдинг" в сумі 325 448,00 грн за Електричні побутові прилади (придбання обладнання для їдальні), підставою для оплати зазначено накладну від 20.12.2019 № ОСВ-01100 на суму 325 448,00 грн. Вказана сума відповідає загальній сумі укладеного Договору № 151.
Однак, на порушення вимог абзацу 10 частини 1 статті 10 Закону, після повного виконання договору, зокрема, здійснення поставки товару за Договором № 151 та його оплати в повному обсязі станом на 31.12.2019, Замовником звіт про виконання договору станом на час завершення моніторингу (10.04.2020) не оприлюднено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
За результатами аналізу порядку оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог частини 1 статті 10 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, затверджених Уповноваженим органом, правильності заповнення форм документів відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю, додаткової угоди та їх оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, в тому числі шляхом опублікування звіту про виконання договору та недопущення таких порушень в подальшому, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.