Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Предметом аналізу були такі питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації щодо закупівлі, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідність тендерної документації вимогам законодавства у сфері публічних закупівель, розгляд тендерних пропозицій учасників торгів, своєчасність укладання договору про закупівлю, змін до нього та їх оприлюднення, внесення змін до істотних умов договору про закупівлю.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2020 рік Мукачівського міського комунального підприємства "Мукачівводоканал" (далі – Замовник), тендерні пропозиції учасників торгів, повідомлення про намір укласти, документи надані переможцем торгів, договір від 03.02.2020 №1 (далі - Договір), додаткові угоди від 24.03.2020 № 1, від 04.06.2020 № 2, від 06.07.2020 № 3, повідомлення про внесення змін до договору, пояснення Замовника з документами, наданими через електронну систему закупівель 05.10.2020 (далі – Пояснення).
За результатами моніторингу встановлено, що Замовник посилаючись до пункту 2 частини четвертої статті 36 Закону вносив зміни до істотних умов Договору шляхом збільшення ціни за одиницю товару – планову ціну електричної енергії за 1 кВт год з 01 червня 2020 року до 2,0016508152 грн (з урахуванням ПДВ) (на дату підписання Договору становила 1,8198848 грн з урахуванням ПДВ).
Замовник на запит Держаудитслужби надав Пояснення щодо підстав збільшення планової ціни електричної енергії за 1 кВт год з урахуванням ПДВ, разом з якими надав лист ТОВ «ЕК ЕНОЛЛ» (Постачальник за Договором) від 26.05.2020 № 10659, цінову довідку Харківської торгово-промислової палати від 20.05.2020 №507/20, якою зафіксовано середньозважені ціни купівлі-продажу електричної енергії на ринку «на добу наперед» (далі – РДН) у торговій зону «БуОС» (Бурштинський острів) України за квітень – 1-20-те травня 2020 року за даними результатів торгів, оприлюднених ДП «Оператор ринку» на своєму вебсайті https://www.oree.com.ua/, на ринку «на добу наперед».
За даними ДП «Оператор ринку», який забезпечує відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії» на своєму вебсайті https://www.oree.com.ua/, оприлюднено результати торгів на ринку «на добу наперед» та на внутрішньодобовому ринку, та зокрема, середньозважену ціну за МВт.год купівлі-продажу електричної енергії РДН за кожний місяць та на відповідні дати.
Відповідно, у лютому середньозважена ціна купівлі-продажу електричної енергії РДН у торговій зону «БуОС» становила 1678,72грн/МВт.год, у березні – 1587,41грн/МВт.год, у квітні – 1491,58грн/МВт.год, у травні – 1666,45грн/МВт.год.
Отже, за результатами торгів, оприлюднених на вебсайті https://www.oree.com.ua/, на ринку «на добу наперед», середньозважена ціна купівлі-продажу електричної енергії РДН у торговій зону «БуОС» у лютому 2020 року була найвищою за середньозважені ціни купівлі-продажу електричної енергії РДН, які склались у лютому-травні поточного року.
Водночас, Замовником у червні поточного року внесено зміни до Договору (яким визначено планову ціну електричної енергії за 1 кВт год у розмірі 1,819848 грн з урахуванням ПДВ) шляхом укладання додаткової угоди від 04.06.2020 №2, збільшивши планову ціну електричної енергії за 1 кВт год з урахуванням ПДВ з 1 червня 2020 року до розміру 2,0016508152 грн за 1 кВт год.
З огляду на те, що середньозважена ціна купівлі-продажу електричної енергії РДН, у період лютий – травень 2020 року коливалась у бік зменшення порівняно із лютим поточного року, Замовник безпідставно вносив зміни до істотних умов Договору якими змінював ціну за одиницю товару, збільшуючи планову та фактичну ціну електричної енергії за 1 кВт год з урахуванням ПДВ (додаткова угода від 04.06.2020 № 2), чим порушив вимоги пункту 2 частини четвертої статті 36 Закону.
Такі дії можуть призвести до недоотримання Замовником активів.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
За результатами аналізу питання внесення змін до істотних умов договору про закупівлю установлено порушення норм пункту 2 частини четвертої статті 36 Закону.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації щодо закупівлі, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства про публічні закупівлі, розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця торгів, своєчасність укладання договору про закупівлю, – порушень не установлено.
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом приведення істотних умов Договору до вимог законодавства у сфері закупівель (зокрема зменшення ціни за 1 кВт год електроенергії з 01 червня 2020 року до рівня, визначеного сторонами на дату підписання Договору) та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.