Закон України «Про публічні закупівлі» №922-VIII від 25.12.2015 року (далі по тексту - Закон), установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади.
Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Відповідно до статутних завдань діяльності та мети створення КП «Полтаваелектроавтотранс» ПМР підприємство створене для здійснення виробничо-господарської діяльності, направленої на задоволення потреб Полтавської міської громади в транспортних послугах з перевезення пасажирів, які здійснюються за рахунок закупівель всіх складових, за найнижчу ціну та найкращої якості. Виходячи з зазначеного, КП «Полтаваелектроавтотранс» ПМР не має на меті формувати об’єми продажів будь-яких постачальників, а тим паче впливати на зниження прибутку.
Причина відхилення ТОВ “ВОГ КАРД”, як учасника процедури закупівлі – відповідно пункту 4 частини 1 статті 30, а саме тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної документації в частині невідповідності тендерної пропозиції Учасника, Додатку 2 до Тендерної документації «ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ І ЯКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» Нафта і дистиляти (Бензин, дизпаливо), код за ДК 021:2015 (09130000-9)», виходячи з наступного.
Відповідно до пункту 4.5 розділу І Документації строк поставки товарів визначено з дня підписання Договору до 31.12.2020року включно .
Відповідно до п.1 та п.2 Додатку 2 до Тендерної документації п.1 встановлено, «Обов’язкова наявність розгалуженої мережі власних, або орендованих, або партнерських АЗС не менше двох (з можливістю заправки по карткам на пальне, яке є предметом закупівлі даного тендеру, на території м. Полтава)». Перелік АЗС надається в складі тендерної пропозиції учасника. Учасник має підтвердити, що не менше двох АЗС, на якій буде здійснюватися постачання пального згідно умов даного тендеру, знаходиться на відстані не більше ніж 4,0 км по автомобільних дорогах від місця знаходження об’єкту Покупця за адресою: м. Полтава, вул. С. Халтуріна, 10 надавши перелік (назву) таких (такої) АЗС у складі тендерної пропозиції у листі, складеному за формою, згідно Додатку № 2.1 цієї тендерної документації, з зазначенням назви АЗС або бренду, адреси їх місцезнаходження та графіку роботи;
Відповідно, до поданої тендерної пропозиції Учасника файл «Технічні вимоги.pdf » в складі, якого міститься гарантійний лист, яким Учасник надає перелік АЗС в місті Полтава, на відстані не більше ніж 4,0 км по автомобільних дорогах та повідомляє про гарантовану можливість отримання нафтопродуктів за допомогою паливної (смарт) карти на підставі партнерських договорів, що містяться в складі пропозиції Учасника, зокрема АЗС на відстані не більше 4,0 км. від юридичної адреси Замовника
м. Полтава, вул. В. Тирнівська, 46, (назва АЗС – WOG, відстань між АЗС та місцем дислокації транспортних Замовника (км) становить -3,1 км.),
м. Полтава, вул. Зіньківська 19б, (назва АЗС –BVS, відстань між АЗС та місцем дислокації транспортних Замовника (км) становить -1,2 км.)
Відповідно, до поданої тендерної пропозиції Учасника файл «Договір 108.рdf » та «Партнєрський договір Надєжда. рdf» встановлено, що дані АЗС перебувають у користуванні Учасника на підставі партнерських договорів укладених з ТОВ «ВЕСТ ПЕТРОЛ МАРКЕТ» №108 від 27.06.2019 та ТОВ «НАДЄЖДА РИТЕЙЛ 2017» № С314Е від 27.12.2018 відповідно.
Згідно змісту договору №108 від 27.06.2019 року термін дії сторонами встановлено до 31.12.2021 року (включно).
Згідно змісту договору № С314Е від 27.12.2018 термін дії сторонами встановлено до 31.12.2019 року (включно), відповідно до сторінки 14 файл «Партнєрський договір Надєжда. рdf» міститься Додаткова угода до договору поставки товарів партіями з використанням смарт-карт до іншого договору № С313Е від 27.12.2018. Крім того, договір № С314Е від 27.12.2018 не містить інформації про п.4.2 та п.4.3 розділу 4 «Ціна товарів та умови оплати» при наявності пунктів п.4.1 та 4.4. Будь-якої іншої інформації щодо продовження терміну дії договору № С314Е від 27.12.2018 року та відповідно використання не менше двох АЗС, на якій буде здійснюватися постачання пального згідно умов даного тендеру, знаходиться на відстані не більше ніж 4,0 км по автомобільних дорогах від місця знаходження об’єкту Покупця за адресою: м. Полтава, вул. С. Халтуріна, 10 Учасником не надано.
Враховуючи зазначене, Учасником не підтверджено інформацію згідно гарантійних листів в частині використання АЗС за адресою м. Полтава, вул. Зіньківська 19б, (назва АЗС –BVS, відстань між АЗС та місцем дислокації транспортних Замовника (км) становить -1,2 км.) відповідно до поданої тендерної пропозиції.
Також зазначаємо, що рішення, прийняте Замовником про відхилення ТОВ “ВОГ КАРД”, не несе в собі ознак дискримінації, таких як упереджений розгляд та оцінка тендерної пропозиції, так як причини відхилення пропозиції учасника мають чітку аргументацію з детальним викладенням фактів невідповідності пропозиції вимогам тендерної документації, при цьому самі вимоги тендерної документації не є дискримінаційними, також відсутні факти відхилення або прийняття пропозицій різних учасників за наявності однакових порушень вимог тендерної документації.
У свою чергу, стосовно надання будь-яких додаткових документів, згідно зі статтею 25 Закону тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель. Документ з тендерною пропозицією подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зокрема зазначається інформація про ціну, статтею 21 Закону встановлено, що в оголошенні про проведення процедури відкритих торгів обов’язково зазначається кінцевий строк подання тендерних пропозицій.
При цьому, виходячи зі змісту статті 25 Закону, учасник має право подавати тендерну пропозицію, вносити до неї зміни або відкликати свою тендерну пропозицію лише до закінчення строку подання тендерних пропозицій.
Окрім того, згідно статті 28 Закону, Замовник та учасники не можуть ініціювати будь-які переговори з питань внесення змін до змісту або ціни поданої тендерної пропозиції.
Вимогами частини 3 статті 30 Закону передбачено, що учасник, тендерна пропозиція якого відхилена, може повторно звернутися до Замовника з вимогою надати додаткову інформацію стосовно причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації, якщо вважає недостатньою аргументацію, зазначену в повідомленні, але положеннями цієї статті не передбачено вимагати від Замовника ініціювати будь-які переговори з питань внесення змін до змісту поданої тендерної пропозиції - це є факт тиску на Замовника. При цьому, у разі незадоволення такої вимоги, скаржник зазначає, що скористається передбаченим Законом правом на оскарження процедури закупівлі, що підтверджує даний факт.
Враховуючи зазначене вимога : UA-2019-11-04-002352-b.c6, оприлюднену в електронній системі закупівель по процедурі закупівлі UA-2019-11-04-002352-b задоволенню не підлягає.