Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 23 грудня 2020 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (в редакції до 19.04.2020, яка діяла на момент оприлюднення оголошення про проведення процедури закупівлі) (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, відповідності внесення змін до договору вимогам Закону, своєчасності надання інформації та документів у випадках визначених законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Філії «Центр з ремонту та експлуатації колійних машин» акціонерного товариства «Українська залізниця» (далі – Замовник) на 2019 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протоколом засідання тендерного комітету Замовника від 28.10.2019 № 571/19-ТК, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «БРАДОС УКРАЇНА» (далі – ТОВ «БРАДОС УКРАЇНА»), протокол розгляду тендерних пропозицій від 18.11.2019 № 679/19-ТК щодо розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «БРАДОС УКРАЇНА» на відповідність вимогам тендерної документації та Закону, визначення переможцем процедури закупівлі учасника ТОВ «БРАДОС УКРАЇНА» та прийняття рішення про намір укласти договір з ТОВ «БРАДОС УКРАЇНА», повідомлення про намір укласти договір оприлюднене в електронній системі закупівель 18.11.2019, укладений договір про закупівлю від 29.11.2019 № ЦРЕКМ/В-19237, повідомлення про внесення змін до договору оприлюднене в електронній системі закупівель 18.12.2019, додаткову угоду від 18.12.2019 № 1 до договору поставки від 29.11.2019 № ЦРЕКМ/В-19237 щодо продовження строку дії договору поставки від 29.11.2019 № ЦРЕКМ/В-19237 до 31.03.2020 в обсязі, що не перевищує 20 відсотків суми, визначеної в договорі, звіт про виконання договору про закупівлю від 29.11.2019 № ЦРЕКМ/В-19237 оприлюднений в електронний системі закупівель 16.12.2020.
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено наступне.
Замовником укладено з ТОВ «БРАДОС УКРАЇНА» договір поставки від 29.11.2019 № ЦРЕКМ/В-19237 на суму 3 125 257,50 грн з ПДВ, відповідно до пункту 12.7 розділу 12 якого зазначено, що термін дії даного договору встановлюється з моменту його підписання до 31.12.2019 року, а в разі наявності потреби ЗАМОВНИКА, що підтверджено відповідним повідомленням та рознарядкою направленими на адресу ПОСТАЧАЛЬНИКА та в частині оплати – до повного виконання.
Замовником укладено додаткову угоду від 18.12.2019 № 1 до договору поставки від 29.11.2019 № ЦРЕКМ/В-19237 щодо продовження строку дії договору поставки від 29.11.2019 № ЦРЕКМ/В-19237 до 31.03.2020, а в разі наявності потреби ЗАМОВНИКА, що підтверджено відповідним повідомленням та рознарядкою направленими на адресу ПОСТАЧАЛЬНИКА та в частині оплати – до повного виконання, в обсязі, що не перевищує 20 відсотків суми, визначеної в договорі, на суму 89 629,62 грн з ПДВ. Загальна вартість договору поставки від 29.11.2019 № ЦРЕКМ/В-19237 з урахуванням додаткової угоди від 18.12.2019 № 1 становить 3 214 887,12 грн з ПДВ.
Під час проведення моніторингу процедури закупівлі 14.12.2020 Південним офісом Держаудитслужби через електронну систему закупівель Замовнику надано запит про надання пояснень щодо здійснення Замовником розрахунків у повному обсязі за договором поставки від 29.11.2019 № ЦРЕКМ/В-19237 з урахуванням додаткової угоди від 18.12.2019 № 1 до договору поставки від 29.11.2019 № ЦРЕКМ/В-19237.
На що 17.12.2020 Замовником через електронну систему закупівель надано відповідь від 17.12.2020 № 6/5703, згідно з якою станом на 01.12.2020 отримано товар на суму 3 214 887,12 грн з ПДВ, за який сплачено коштів у сумі 3 214 887,12 грн з ПДВ, та заборгованість відсутня.
Також, Замовником 16.12.2020 оприлюднено на вебпорталі Уповноваженого органу звіт про виконання договору від 29.11.2019 № ЦРЕКМ/В-19237.
Отже, відповідно до відповіді Замовника договір поставки від 29.11.2019 № ЦРЕКМ/В-19237 виконаний станом на 01.12.2020 як з боку Постачальника в частині поставки товару так і з боку Замовника в частині оплати за поставлений товар.
Водночас встановлено, що відповідно до даних офіційного порталу публічних фінансів України EDATA.GOV.UA (https://spending.gov.ua) 06.04.2020 Замовником здійснено остаточну оплату за договором поставки від 29.11.2019 № ЦРЕКМ/В-19237 з урахуванням додаткової угоди від 18.12.2019 № 1 у сумі 89 629,62 грн з ПДВ, що свідчить про повне виконання зобов’язань з боку Замовника в частині оплати за поставлений товар 06.04.2020.
При цьому, відповідно до абзацу 10 частини першої статті 10 Закону Замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює на вебпорталі Уповноваженого органу в порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, зокрема, звіт про виконання договору - протягом трьох днів з дня закінчення строку дії договору, виконання договору або його розірвання.
Таким чином, враховуючи термін дії договору поставки від 29.11.2019 № ЦРЕКМ/В-19237 з урахуванням додаткової угоди від 18.12.2019 № 1 до 31.03.2020 та остаточну оплату за поставлений товар з боку Замовника 06.04.2020 кінцевим терміном оприлюднення звіту про виконання договору поставки від 29.11.2019 № ЦРЕКМ/В-19237 протягом трьох днів з дня виконання договору є 09.04.2020.
Отже, Замовником оприлюднено 16.12.2020 на вебпорталі Уповноваженого органу звіт про виконання договору поставки від 29.11.2019 № ЦРЕКМ/В-19237 протягом трьох днів з дня виконання договору з порушенням строків оприлюднення інформації про закупівлі, визначених абзацом 10 частини першої статті 10 Закону.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення абзацу 10 частини першої статті 10 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, розгляду тендерних пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, відповідності внесення змін до договору вимогам Закону, своєчасності надання інформації та документів у випадках визначених законом, – порушень не установлено.
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Південний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку, зокрема вжити заходів щодо недопущення таких порушень в подальшому та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.