Типи порушень
встановлено порушення законодавства в частині складання тендерної документації та/або внесення змін до неї
встановлено порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
встановлено порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником тендерної (тендерних) пропозиції (пропозицій)
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 23 грудня 2019 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані (додатку); оприлюднення інформації щодо закупівлі; правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон); внесення змін до тендерної документації; розгляду тендерних пропозицій; своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Дочірнього підприємства «Тепловода» комунального підприємства «Міськтепловоденергія» Кам'янець-Подільської міської ради (далі – Замовник) на 2019 рік; оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію (зі змінами), затверджену рішенням тендерного комітету Замовника від 22.10.2019 року; тендерну пропозицію ТОВ «НОРТЕК АВТО»; протокол засідання тендерного комітету від 12.11.2019 №4; повідомлення про намір укласти договір; пояснення, отримані від Замовника через електронну систему закупівель.
За результатами моніторингу встановлено, що в порушення пункту 2 наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 22.03.2016 № 490 «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25.03.2016 за № 449/28579 (далі – Наказ №490) Замовником не внесено інформацію в оголошення про проведення відкритих торгів стосовно джерела фінансування закупівлі (пункт 10-2 Джерело фінансування закупівлі форми оголошення про проведення відкритих торгів).
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено, що:
- в порушення вимог пункту 9 частини другої статті 22 Закону опис методики оцінки за критерієм «ціна» (пункт 1 Розділу V «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації) не містить інформації про врахування податку на додану вартість (ПДВ);
- в порушення вимог пункту 2 частини другої статті 22 та частини третьої статті 17 Закону Додаток 3 до тендерної документації містить вимоги щодо надання переможцем торгів підтвердження інформації, визначеної у пунктах 2, 3 і 8 частини першої статті 17 Закону, що міститься у відкритих державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
За результатами аналізу порядку внесення змін до тендерної документації встановлено, що Замовником 23.10.2019 були внесені зміни до тендерної документації. Разом з тим, в порушення абзацу другого частини другої статті 23 Закону на веб-порталі Уповноваженого органу не оприлюднений окремий документ з переліком внесених змін.
Крім того, в порушення абзацу другого частини другої статті 23 Закону положення тендерної документації, до яких Замовником вносились зміни, не відображені у вигляді закреслених даних.
За результатами оцінки та розгляду тендерної пропозиції згідно протоколу засідання тендерного комітету від 12.11.2019 №4 Замовником визначено переможцем торгів ТОВ «НОРТЕК АВТО» та 12.11.2019 оприлюднено на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір.
Відповідно до частини другої статті 32 Закону замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем торгів протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та пропозиції учасника-переможця.
Поряд з цим відповідно до частини третьої статті 32 Закону, зокрема у разі відмови переможця торгів від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або неукладення договору про закупівлю з вини учасника у строк, визначений Законом, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника та визначає переможця серед тих учасників, строк дії тендерної пропозиції яких ще не минув.
Таким чином, замовник відповідно до частини другої статті 32 Закону укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем торгів або приймає рішення про відхилення його тендерної пропозиції, зокрема за наявності підстав, визначених пунктом 2 частини першої статті 30 Закону.
Однак, проведеним моніторингом та враховуючи інформацію, отриману від Замовника через електронну систему закупівель встановлено, що станом на 23.12.2019 (дата завершення моніторингу) Замовник не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «НОРТЕК АВТО» в зв’язку з відмовою переможця торгів від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та не визначив переможця серед тих учасників, строк дії тендерної пропозиції яких ще не минув, чим не дотримав вимог пункту 2 частини першої статті 30 Закону та частини третьої статті 32.
Крім того, в порушення вимог абзацу першого частини п’ятої статті 7-1 Замовник не надав через електронну систему закупівель пояснення щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі, протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання таких пояснень.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
За результатами аналізу питання дотримання законодавства у сфері закупівель в частині правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, встановлено порушення пункту 2 Наказу №490.
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог пунктів 2, 9 частини другої статті 22 Закону, частини третьої статті 17 Закону.
За результатами аналізу порядку внесення змін до тендерної документації встановлено порушення абзацу другого частини другої статті 23 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання законодавства про закупівлі в частині розгляду тендерних пропозицій та укладання договору про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 2 частини першої статті 30 та частини третьої статті 32 Закону.
Порушень законодавства у сфері закупівель в частині визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, розгляду тендерної пропозиції, не встановлено.
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку та відповідно частини восьмої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі» протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень (порушення) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.