Типи порушень
встановлено порушення законодавства в частині неоприлюднення, несвоєчасного оприлюднення інформації на веб-порталі Уповноваженого органу
встановлено порушення законодавства в частині складання тендерної документації та/або внесення змін до неї
встановлено порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
встановлено порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником тендерної (тендерних) пропозиції (пропозицій)
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 21 січня 2020 року.
Предметом аналізу були такі питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), протокол відхилення учасника переможця ФОП Ісько Сергій Володимирович, розгляду тендерної пропозиції Фермерського господарства «Щедрий лан», своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності оприлюднення звіту про виконання договору.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Військової частини Т0300(далі – Замовник) на 2019 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету Замовника від 20.09.2019, реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол відхилення учасника переможця ФОП Ісько Сергій Володимирович, відповідність тендерної пропозиції учасника Фермерське господарство «Щедрий лан» вимогам тендерної документації, протокол засідання тендерного комітету про визначення переможця від 18.10.2019, повідомлення про намір укласти договір, договір від 30.10.2019 № 38, звіт про виконання договору від 15.01.2020.
За результатами аналізу питання дотримання законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель встановлено, що Замовником в форму оголошення про проведення відкритих торгів не внесено інформацію щодо джерела фінансування закупівлі, чим порушено вимоги наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель» від 22 березня 2016 року № 490, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25 березня 2016 року за № 449/28579 зі змінами (далі –Наказ № 490).
За результатами аналізу відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено, що тендерна документація складена з порушеннями частини другої статті 22 Закону, якою визначено обов’язкові складові тендерної документації.
Так, Замовником в пункті 1 розділу 4 тендерної документації не визначено кінцевий строк для подання тендерних пропозицій, який відповідно до пункту 13 частини другої статті 22 Закону визначається Замовником. Натомість, в тендерній документації зазначено, що кінцевий строк подання тендерних пропозицій зазначено в оголошенні про процедуру закупівлі в електронній системі закупівель, чим порушено пункт 13 частини другої статті 22 Закону.
В ході аналізу питання відповідності тендерної пропозиції учасника Фермерське господарство «Щедрий лан» вимогам тендерної документації, який відповідно до протоколу засідання тендерного комітету Замовника від 18.10.2019 року визначений переможцем торгів, встановлена її невідповідність кваліфікаційним критеріям, визначених статтею 16 Закону, в частині способу встановленим Замовником в тендерній документації. А саме:
- не подано довідку у довільній формі на фірмовому бланку за підписом керівника або уповноваженої особи Учасника, завіреної печаткою з інформацією про виконання аналогічних договорів (не менше 1-го) з аналогічним предметом закупівлі та видаткову накладну та/або акт приймання товарів з відмітками про прийом товарів, акти звіряння розрахунків по наданому договору або оригінал листа–відгука до наданого договору, чим не дотримано вимогу Додатку № 2 до тендерної документації;
- в складі тендерної пропозиції учасника подано інвентарний список основних засобів, в якій не міститься інформація відповідно до зазначених найменувань об’єкта щодо кількості, їх приналежність (власне чи орендоване). Також, учасником не зазначено інформацію щодо наявності виробничих потужностей, чим не дотримано вимогу Додатку № 2 до тендерної документації;
- в складі тендерної пропозиції учасника подано довідку про чисельність працівників в якій не зазначена освіта та стаж роботи за фахом працівників зазначених в довідці, чим не дотримано вимогу Додатку № 2 до тендерної документації;
- в складі тендерної пропозиції не подано гарантійний лист із зазначенням відомостей про відповідність товару стандартам та/або технічним умовам, відповідність потужностей (виробничих та/або складських приміщень) вимогам санітарного законодавства та відомостей щодо застосування заходів із захисту довкілля, що не відповідає умовам пункту 6 розділу 3 тендерної документації.
Таким чином, Замовником в порушення абзацу першого пункту 1 та пункту 4 статті 30 Закону не відхилено тендерну пропозицію Фермерського господарства «Щедрий лан».
Однак, всупереч зазначеному, Замовник за результатами процедури закупівлі уклав з Фермерським господарством «Щедрий лан» договір від 30.10.2019 № 38 на закупівлю товару «Картопля продовольча свіжа (довготривалого зберігання)».
Окрім цього, встановлено, що положення пункту 7 оголошення про проведення відкритих торгів щодо кількості товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг містить розбіжність між пунктом 4.3 розділу 1 тендерної документації та умовами договору, укладеного від 30.10.2019 №38, а саме: в оголошенні про проведення відкритих торгів загальна кількість товару, яку планував Замовник закупити складає - 34 000,00 кг. тоді, як в пункті 4.3 розділу 1 тендерної документації місце, кількість, обсяг поставки товарів (надання послуг, виконання робіт) загальний об’єм складає – 35 000,00 кг. та пункті 1.2. найменування, ціна та кількість товару – 35 000,00 кг.
Також, в ході проведення моніторингу постала потреба в отриманні пояснень з питань, виконання умов договору №38 від 30.10.2019 та здійснення оплати за договором, продовження строку дії договору на наступний рік, оскільки згідно даних офіційного порталу публічних фінансів України E-DATA.GOV.UA (https://spending.gov.ua), відсутня інформація щодо здійснення оплати за договором № 38 від 30.10.2019.
За результатами аналізу наданих замовником пояснень, долучених документів та інформації, оприлюдненої на веб – порталі Уповноваженого органу, встановлено, що строк дії договору укладеного з Фермерським господарством «Щедрий лан» від 30.10.2019 № 38 згідно пунктом 9.1. розділу 9 до 31.12.2019 року, продовження строку дії на наступний рік не було, а звіт про виконання договору оприлюднений 15.01.2020 року (дата формування звіту 15.01.2020), тобто на дванадцятий день після закінчення строку для оприлюднення звіту про виконання договору, чим порушено абзац десятий частини першої статті 10 Закону.
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області зобов’язує здійснити заходи щодо недопущення таких порушень в подальшому та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.