Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 31 серпня 2020 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, наявності підстав щодо застосування переговорної процедури закупівлі відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (у редакції, чинній на момент проведення процедури закупівлі, далі – Закон), своєчасності укладання договору, відповідності умов договору умовам ціни пропозиції учасника, своєчасності надання пояснення Замовника на запит Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області (далі – Управління).
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства «Остерська міська лікарня» Остерської міської ради (Комунального закладу Остерської міської ради Остерська міська лікарня, далі – Замовник) на 2019 рік, протокол (рішення) засідання відповідальних осіб Замовника про визначення Переможця від 09.09.2019 № 19, протокол розкриття тендерних пропозицій, повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури від 09.09.2019, договір про надання послуг з теплопостачання за державні кошти від 16.09.2019 № 15, укладений Замовником з ТОВ «Теплопостачінвест» (далі – Договір), додаткова угода до договору від 18.09.2019, пояснення Замовника з власної ініціативи, яке оприлюднено в електронній системі закупівель 21.08.2020, пояснення Замовника на запит Управління, яке оприлюднено в електронній системі закупівель 27.08.2020.
Аналізом питання правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, встановлено порушення вимог абзацу першого пункту 2 наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 22 березня 2016 року № 490 «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель» (далі – наказ Мінекономрозвитку № 490), зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25 березня 2016 року за № 449/28579, а саме: в повідомленні про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури відсутня інформація щодо джерела фінансування закупівлі (п. 8.2 повідомлення) та посилання на експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі в обґрунтуванні застосування переговорної процедури закупівлі (п. 14 повідомлення).
Відповідно до вимог абзацу 10 частини першої статті 10 Закону Замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель в порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, зокрема, звіт про виконання договору протягом трьох днів з дня закінчення строку дії договору, виконання договору або його розірвання.
За результатами моніторингу встановлено, що Договір укладено на суму 543 700,00 грн, строком дії до 31.12.2019 (п. 10.1 Договору), а в частині проведення розрахунків до їх повного здійснення.
За даними пошуково-аналітичної системи (https://www.007.org.ua) встановлено, що Замовником за Договором 20.09.2019 оплачено
ТОВ «Теплопостачінвест» 543 700,00 гривень.
На запит Управління про надання пояснень щодо стану виконання Договору, укладеного з ТОВ «Теплопостачінвест», Замовник 27.08.2020 повідомив, що договір виконано повністю, сплата за договором становить 543 700,00 гривень.
Таким чином, зобов’язання за Договором обома сторонами виконані станом на 20.09.2019 в повному обсязі.
Проте, станом на 31.08.2020 звіт про виконання договору Замовником не оприлюднено на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель, чим порушено вимогу абзацу 10 частини першої статті 10 Закону.
Відповідно до вимог частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (у редакції від 19.09.2019 № 114-ІХ) Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель. Запит про надання пояснення Управлінням оприлюднено в електронній системі закупівель 14.08.2020, отже відповідь Замовник повинен був оприлюднити в електронній системі закупівель до 19.08.2020 включно.
Проте, Замовником надано пояснення 27.08.2020, чим порушено вимогу частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (у редакції від 19.09.2019 № 114-ІХ).
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
За результатами аналізу питання правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, встановлено порушення абзацу першого пункту 2 наказу Мінекономрозвитку № 490.
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення абзацу 10 частини першої статті 10 Закону.
За результатами аналізу питання своєчасності надання пояснення Замовника на запит Управління встановлено порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (у редакції від 19.09.2019 № 114-ІХ).
За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства щодо визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, наявності підстав щодо застосування переговорної процедури закупівлі відповідно до Закону, своєчасності укладання договору, відповідності умов договору умовам ціни пропозиції учасника – порушень не встановлено.
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2, 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області зобов’язує вжити заходів щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема, шляхом недопущення їх у подальшому та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.