Закупівля Технічне переоснащення системи обробки багажу (СОБ) «Приліт» від ДЕРЖАВНЕ ПІДПРИЄМСТВО "МІЖНАРОДНИЙ АЕРОПОРТ "ЛЬВІВ" ІМЕНІ ДАНИЛА ГАЛИЦЬКОГО".
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу
Повідомлення в засобах масової інформації, що містять відомості про наявність ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівел
Етапи закупівельного процесу
Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
Розкриття тендерних пропозиції, їх розгляд та оцінка
Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
25.11.2019 № 204
Львів
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель згідно Додатку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у Додатку до цього наказу.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби
від 25.11.2019 № 204
Витяг з переліку
процедур закупівлі
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2019-08-27-001638-a 27.08.2019.Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Повідомлення в засобах масової інформації, що містять відомості про наявність ознаки порушення (порушень) законодавства.
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Уляна ГРИГОРЧУК
встановлено порушення законодавства в частині неоприлюднення, несвоєчасного оприлюднення інформації на веб-порталі Уповноваженого органу
встановлено порушення законодавства в частині складання тендерної документації та/або внесення змін до неї
встановлено порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником тендерної (тендерних) пропозиції (пропозицій)
встановлено порушення законодавства в частині укладання договору про закупівлю
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Державного підприємства «Міжнародний аеропорт «Львів» імені Данила Галицького» (далі – Замовник) на 2019 рік; оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника, реєстр отримання тендерних пропозицій, тендерну пропозицію учасника ТзОВ «Віпласт», протокол розкриття тендерних пропозицій; рішення тендерного комітету Замовника від 17.09.2019, повідомлення про намір укласти договір від 17.09.2019, договір про закупівлю від 30.09.2019 № ОД/2019/09/30-2 з додатками.
За результатами моніторингу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено, що Замовником 27.08.2019 оприлюднено оголошення про проведення відкритих торгів за кодом ДК 021:2015: 51110000-6 — Послуги зі встановлення електричного обладнання очікуваною вартістю 4 767 699,00 гривень.
Частиною 4 статті 10 Закону визначено, що оголошення про проведення процедури закупівлі у строки, встановлені у частині першій цієї статті, обов’язково додатково оприлюднюються на веб-порталі Уповноваженого органу англійською мовою, якщо очікувана вартість закупівлі перевищує суму, еквівалентну: для товарів і послуг - 133 тисячам євро.
Згідно офіційних даними Національного банку України курс євро станом на дату оголошення про проведення відкритих торгів 27.08.2019 становив 27,7321 грн за 1 євро.
Таким чином, очкувана вартість процедури закупівлі за ID: UA-2019-08-27-001638-a станом на 27.08.2019 становила 171 919,869 євро.
Враховуючи зазначене, Замовником, на порушення частини 4 статті 10 Закону, не опубліковано додатково на веб-порталі Уповноваженого органу оголошення про проведення процедури закупівлі англійською мовою.
За результатами моніторингу відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено, що на порушення пункту 2 частини 2 статті 22 Закону у розділі 2 «Документи для підтвердження відсутності підстав відмови участі в процедурі закупівлі для юридичних осіб відповідно до статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі»» Додатку 1 до тендерної документації Замовником не зазначено про необхідність подання учасниками інформації в довільній формі на підтвердження відсутності підстав, передбачених у пунктах 8 та 9 частини 1 статті 17 Закону, та не зазначено про спосіб подання учасниками такої інформації.
У розділі «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» (підпункт 2.4. «Ціна тендерної пропозиції» пункту 2. «Зміст тендерної пропозиції») тендерної документації визначено, що учасник, тендерна пропозиція якого визначена системою найбільш економічно вигідною, у строк, що не перевищує 2 дні після визначення учасника переможцем електронною системою закупівель подає форму пропозиції, з урахуванням остаточної ціни пропозиції, визначеною за результатами аукціону. Розрахунок ціни складається відповідно до вимог ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва» та на основі технічного завдання в форматі програмного комплексу АВК-5 (останньої версії) або у форматі сумісному з програмним комплексом АВК-5 та подається Замовнику у строк, що не перевищує 2 дні після визначення учасника переможцем електронною системою закупівель та відповідає остаточній пропозиції учасника за результатами аукціону.
Згідно із статтею 25 Закону учасник має право подавати тендерну пропозицію, вносити до неї зміни або відкликати свою тендерну пропозицію лише до закінчення строку подання тендерних пропозицій. Кінцевий строк подання тендерних пропозицій відповідно до частини 2 статті 21 та частини 2 статті 22 Закону зазначається в оголошенні про проведення процедури відкритих торгів та тендерній документації.
Абзацом 4 частини 5 статті 28 Закону визначено, що Замовник та учасники не можуть ініціювати будь-які переговори з питань внесення змін до змісту або ціни поданої тендерної пропозиції.
Законом не передбачено надання учасником документів після закінчення строку подання тендерних пропозицій, окрім тих, які підтверджують відсутність підстав, визначених статтею 17 Закону, у разі визнання його переможцем торгів.
Отже, встановлені Замовником у тендерній документації вимоги суперечать нормам статей 25, 28 Закону.
Згідно абзацу 2 частини 3 статті 17 переможець торгів у строк, що не перевищує п’яти днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, повинен надати замовнику документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6 і 8 частини першої цієї статті.
Розділом 2 «Документи для підтвердження відсутності підстав відмови участі в процедурі закупівлі для юридичних осіб відповідно до статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі»» Додатку 1 до тендерної документації передбачено, що переможець торгів повинен надати довідку про відсутність заборгованості з податків і зборів (обов’язкових платежів), видана відповідним органом Державної фіскальної служби, що діє станом на дату подання документа.
На виконання вищезазначеного, переможцем торгів ТзОВ «Віпласт» надано бланк довідки про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, без підпису та без печатки відповідного контролюючого органу, а лише завірену підписом директора та печаткою ТзОВ «Віпласт», що не відповідає вимогам Порядку надання довідки про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 03.09.2018 № 733 та зареєстровано в Міністерстві юстиції України 27.09.2018 за № 1102/32554.
Однак, на порушення пункту 2 частини 1 статті 30 Закону, Замовником не відхилено тендерну пропозицію переможця торгів ТзОВ «Віпласт», оскільки переможець торгів не надав документи, що підтверджують відсутність підстав, передбачених статтею 17 цього Закону, та укладено договір від 30.09.2019 № ОД/2019/09/30-2 на суму 4 385 000,00 гривень.
В Додатку 5 «Проект договору» до тендерної документації передбачено додатки до договору, зокрема: договірна ціна, локальні кошториси до договірної ціни, підсумкові відомості ресурсів до локальних кошторисів.
Частиною 4 статті 36 Закону визначено, що умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі.
Водночас, на порушення частини 4 статті 36 Закону Замовником укладено з ТзОВ «Віпласт» договір від 30.09.2019 № ОД/2019/09/30-2, в додатках якого відсутні підсумкові відомості ресурсів до локальних кошторисів.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації щодо закупівлі встановлено порушення частини 4 статті 10 Закону.
За результатами аналізу питання щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення норм пункту 2 частини 2 статті 22 Закону, а також порушення вимог статтей 25 і 28 Закону.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення норм пункту 2 частини 1 статті 30 Закону.
За результатами аналізу питання відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця встановлено порушення частини 4 статті 36 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, своєчасності укладання договору про закупівлю – порушень не встановлено.
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
У разі незгоди замовника з інформацією, викладеною у висновку, він має право оскаржити висновок до суду протягом 10 робочих днів з дня його оприлюднення, про що зазначається в електронній системі закупівель протягом наступного робочого дня з дня оскарження висновку до суду.
Аргументовані заперечення щодо змісту висновку.
1. Щодо результатів моніторингу питання оприлюднення інформації про закупівлю.
В розумінні Закону України «Про публічні закупівлі» (далі по тексту – Закон) ДП «МА «Львів» ім. Данила Галицького» відноситься до замовників, які здійснюють діяльність в окремих сферах господарювання (пункт 4 частини 1 Статті 1 Закону). Закон застосовується до замовників, які здійснюють діяльність в окремих сферах господарювання, за умови, що вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 1 мільйон гривень, а робіт - 5 мільйонів гривень (частина 1 статті 2 Закону).
Згідно пункту 22 частини 1 Статті 1 Закону, до робіт відносяться: проектування, будівництво нових, розширення, реконструкція, капітальний ремонт та реставрація існуючих об’єктів і споруд виробничого і невиробничого призначення, роботи з нормування в будівництві, геологорозвідувальні роботи, технічне переоснащення діючих підприємств та супровідні роботам послуги, у тому числі геодезичні роботи, буріння, сейсмічні дослідження, аеро- і супутникова фотозйомка та інші послуги, що включаються до кошторисної вартості робіт, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих робіт.
Відповідно до оголошення UA-2019-08-27-001638-a, ДП «МА «Львів» ім. Данила Галицького» здійснило закупівлю робіт з Технічного переоснащення системи обробки багажу (СОБ) «Приліт», очікуваною вартістю 4 767 699 грн з ПДВ, що не перевищує 5 мільйонів гривень.
Предмет закупівлі визначено згідно з розділом 3 Порядку визначення предмету закупівлі, затвердженого Наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 17.03.2016 №454, що в тому числі передбачає зазначення предмета закупівлі відповідно до показників другої – п'ятої цифр Єдиного закупівельного словника (національного класифікатора України ДК 021:2015), в нашому випадку - «51110000-6 Послуги з встановлення електричного обладнання (CPV)».
Відповідно до частини 4 Статті 10 Закону, оголошення про проведення процедури закупівлі у строки, встановлені у частині першій цієї статті, обов’язково додатково оприлюднюються на веб-порталі Уповноваженого органу англійською мовою, якщо очікувана вартість закупівлі перевищує суму, еквівалентну для робіт - 5150 тисячам євро. Враховуючи те, що очікувана вартість закупівлі станом на 27.08.2019 становила 171 919,869 євро (згідно даних Національного банку України курс євро станом на дату оголошення про проведення відкритих торгів 27.08.2019 становив 27,7321 грн за 1 євро).
Враховуючи все вищенаведене, висновки щодо порушення частини 4 статті 10 Закону є безпідставними.
2. Щодо результатів моніторингу відповідності тендерної документації вимогам пункту 2 частини 2 статті 22 Закону.
Відповідно до пункту 2 частини 2 Статті 22 Закону, Тендерна документація повинна містити один або декілька кваліфікаційних критеріїв до учасників відповідно до статті 16, вимоги, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність вимогам статті 17 у разі, якщо така інформація міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Відповідно до частини 1 Статті 14 Закону, подання інформації під час проведення процедури закупівлі здійснюється в електронному вигляді через електронну систему закупівель.
Розділом 2 «Документи для підтвердження відсутності підстав відмови участі в процедурі закупівлі для юридичних осіб відповідно до статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі» Додатку 1 до тендерної документації в тому числі встановлено наступні вимоги щодо інформації та способу підтвердження:
Вимоги статті 17:
• Учасника визнано у встановленому законом порядку банкрутом та відносно нього відкрито ліквідаційну процедуру (пункт 8 ч. 1 ст. 17 Закону):
- Учасник на виконання вимоги статті 17 повинен в складі пропозиції надати таку інформацію:
Замовник самостійно перевіряє інформацію, що міститься у відкритому реєстрі.
- Переможець торгів на виконання вимоги статті 17 повинен надати таку інформацію:
Інформація в довільній формі за підписом уповноваженої особи переможця.
• У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відсутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" (пункт 9 ч. 1 ст. 17 Закону):
- Учасник на виконання вимоги статті 17 повинен в складі пропозиції надати таку інформацію:
Замовник самостійно перевіряє інформацію, що міститься у відкритому реєстрі.
- Переможець торгів на виконання вимоги статті 17 повинен надати таку інформацію:
Замовник самостійно перевіряє інформацію, що міститься у відкритому реєстрі.
В частині 8 «Кваліфікаційні критерії та вимоги, встановлені статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі» розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації зазначено, що інформація про відсутність підстав, визначених у частинах першій і другій цієї статті, надається в довільній формі. Спосіб документального підтвердження згідно із законодавством відсутності підстав, передбачених пунктами 2, 3, 5, 6 і 8 частини першої та частиною другою цієї статті, визначається замовником для надання таких документів лише переможцем процедури закупівлі. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації, що міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Відповідно вимог до абзацу 2 частини 3 Статті 17 та тендерної документації, ТОВ «ВІПЛАСТ» 21.09.2019 завантажено в електронну систему закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6 і 8 частини першої статті 17, в тому числі довідку що ТОВ «ВІПЛАСТ» не визнано у встановленому законом порядку банкрутом та відносно нього відкрито ліквідаційну процедуру.
Враховуючи вищенаведене, висновки про порушення тендерною документацією вимог пункту 2 частини 2 статті 22 Закону є безпідставними.
3. Щодо результатів моніторингу відповідності тендерної документації вимогам статей 25 і 28 Закону.
Ціна Договору (Договірна ціна) є твердою та визначається відповідно до вимог ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва» (далі – ДСТУ).
Згідно з пунктом 6.2.4 ДСТУ - ціна пропозиції переможця торгів є договірною ціною на об'єкт будівництва, яка формується генпідрядником із залученням субпідрядних організацій, погоджується із замовником. Пунктом 3.15 ДСТУ визначено, що договірна ціна - кошторис, яким визначається вартість робіт, узгоджена сторонами (замовником та підрядником) та обумовлена у договорі підряду. Кошторис набирає чинності та стає частиною договору підряду з моменту підтвердження його замовником.
Відповідно, переможець повинен надати остаточний розрахунок ціни (кошторис), складений відповідно до вимог ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва», для перевірки та погодження Замовником. При цьому, таке подання не має наслідком внесення змін до змісту або ціни поданої тендерної пропозиції.
Враховуючи вищенаведене, висновки щодо порушення статей 25 і 28 Закону є безпідставними.
4. Щодо результатів моніторингу порушення пункту 2 частини 1 статті 30 Закону.
Пунктом 8 розділу 2 «Документи для підтвердження відсутності підстав відмови участі в процедурі закупівлі для юридичних осіб відповідно до статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі» Додатку 1 до тендерної документації передбачено, що передожець торгів має надати Довідку про відсутність заборгованості з податків і зборів (обов’язкових платежів), видану відповідним органом Державної фіскальної служби, що діє станом на дату подання документа.
На виконання зазначеної вимоги ТОВ «ВІПЛАСТ» 21.09.2019 завантажено Довідку про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, від 20.09.2019 №83500, що видана ГУ ДПС у м. Києві в електронній формі.
Відповідно до пункту 7 Порядку надання довідки про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, що затверджено Наказом Міністерства фінансів України 03 вересня 2018 року № 733, довідка надається за вибором платника у паперовій або електронній формі, про що він зазначає у Заяві. Довідку в електронній формі платник отримує у приватній частині електронного кабінету з дотриманням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги».
Переглянути видану платнику електронну Довідку у відкритій частині (вхід до якої не потребує ідентифікації) Електронного кабінету (https://cabinet.tax.gov.ua/registers/debit), зацікавлений орган/суб’єкт може шляхом введення податкового номера платника (код за ЄДРПОУ/РНОКПП) та реквізитів довідки (дати і номеру).
Відповідно до частини 2 Статті 17 Закону, Замовник може прийняти рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та може відхилити тендерну пропозицію учасника у разі, якщо учасник має заборгованість із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів).
Враховуючи те, що:
- ТОВ «ВІПЛАСТ» відповідно до вимог Тендерної документації подано Довідку про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, від 20.09.2019 №83500, що видана ГУ ДПС у м. Києві в електронній формі
- Електронну довідку перевірено у відкритому реєстрі за посиланням https://cabinet.tax.gov.ua/registers/debit
у ДП «МА «Львів» ім. Данила Галицького» були відсутні підстави прийняти рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та відхилити тендерну пропозицію учасника.
Враховуючи вищенаведене, висновки щодо порушення пункту 2 частини 1 статті 30 Закону є безпідставними.
5. Щодо результатів моніторингу порушення частини 4 статті 36 Закону.
Відповідно до частини 1 Статті 36 Закону, Договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
Відповідно до статті 6 Цивільного кодексу України сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.
В частині 3 «Проект договору про закупівлю» розділу 6 «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації зазначено, що основні вимоги до договору не є остаточними і вичерпними, і можуть бути доповнені і скориговані під час укладання договору з учасником-переможцем торгів в залежності від специфіки предмету, характеру, інших умов конкретного договору.
Враховуючи те, що ТОВ «ВІПЛАСТ» як переможцем процедури закупівлі надано остаточний розрахунок ціни (кошторис), складений відповідно до вимог ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва» у форматі сумісному з програмним комплексом АВК-5, у якому міститься вся інформація, в тому числі підсумкові відомості ресурсів до локальних кошторисів, не було необхідності долучати підсумкові відомості ресурсів до локальних кошторисів в якості додатків до договору.
Відповідно до частини четвертої статті 36 Закону умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами аукціону переможця процедури закупівлі. Тендерна пропозиція переможця не містила окремого документу: «підсумкові відомості ресурсів до локальних кошторисів» і умови тендерної документації також не передбачали його подання, а згідно умов тендерної документації проект договору, у якому зазначений даний документ не є остаточний і може бути скорегований під час укладання договору з учасником-переможцем торгів.
Таким чином, договір про закупівлю укладено відповідно до вимог тендерної документації та пропозиції переможця за результатами аукціону.
Враховуючи вищенаведене, висновки щодо порушення частини 4 статті 36 Закону є безпідставними.
Просимо надати роз`яснення щодо змісту висновку з врахуванням нижче зазначеного.
1. Щодо результатів моніторингу питання оприлюднення інформації про закупівлю.
В розумінні Закону України «Про публічні закупівлі» (далі по тексту – Закон) ДП «МА «Львів» ім. Данила Галицького» відноситься до замовників, які здійснюють діяльність в окремих сферах господарювання (пункт 4 частини 1 Статті 1 Закону). Закон застосовується до замовників, які здійснюють діяльність в окремих сферах господарювання, за умови, що вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 1 мільйон гривень, а робіт - 5 мільйонів гривень (частина 1 статті 2 Закону).
Згідно пункту 22 частини 1 Статті 1 Закону, до робіт відносяться: проектування, будівництво нових, розширення, реконструкція, капітальний ремонт та реставрація існуючих об’єктів і споруд виробничого і невиробничого призначення, роботи з нормування в будівництві, геологорозвідувальні роботи, технічне переоснащення діючих підприємств та супровідні роботам послуги, у тому числі геодезичні роботи, буріння, сейсмічні дослідження, аеро- і супутникова фотозйомка та інші послуги, що включаються до кошторисної вартості робіт, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих робіт.
Відповідно до оголошення UA-2019-08-27-001638-a, ДП «МА «Львів» ім. Данила Галицького» здійснило закупівлю робіт з Технічного переоснащення системи обробки багажу (СОБ) «Приліт», очікуваною вартістю 4 767 699 грн з ПДВ, що не перевищує 5 мільйонів гривень.
Предмет закупівлі визначено згідно з розділом 3 Порядку визначення предмету закупівлі, затвердженого Наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 17.03.2016 №454, що в тому числі передбачає зазначення предмета закупівлі відповідно до показників другої – п'ятої цифр Єдиного закупівельного словника (національного класифікатора України ДК 021:2015), в нашому випадку - «51110000-6 Послуги з встановлення електричного обладнання (CPV)».
Відповідно до частини 4 Статті 10 Закону, оголошення про проведення процедури закупівлі у строки, встановлені у частині першій цієї статті, обов’язково додатково оприлюднюються на веб-порталі Уповноваженого органу англійською мовою, якщо очікувана вартість закупівлі перевищує суму, еквівалентну для робіт - 5150 тисячам євро. Враховуючи те, що очікувана вартість закупівлі станом на 27.08.2019 становила 171 919,869 євро (згідно даних Національного банку України курс євро станом на дату оголошення про проведення відкритих торгів 27.08.2019 становив 27,7321 грн за 1 євро).
Враховуючи все вищенаведене, висновки щодо порушення частини 4 статті 10 Закону є безпідставними.
2. Щодо результатів моніторингу відповідності тендерної документації вимогам пункту 2 частини 2 статті 22 Закону.
Відповідно до пункту 2 частини 2 Статті 22 Закону, Тендерна документація повинна містити один або декілька кваліфікаційних критеріїв до учасників відповідно до статті 16, вимоги, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність вимогам статті 17 у разі, якщо така інформація міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Відповідно до частини 1 Статті 14 Закону, подання інформації під час проведення процедури закупівлі здійснюється в електронному вигляді через електронну систему закупівель.
Розділом 2 «Документи для підтвердження відсутності підстав відмови участі в процедурі закупівлі для юридичних осіб відповідно до статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі» Додатку 1 до тендерної документації в тому числі встановлено наступні вимоги щодо інформації та способу підтвердження:
№п/п Вимоги статті 17 Учасник на виконання вимоги статті 17 повинен в складі пропозиції надати таку інформацію: Переможець торгів на виконання вимоги статті 17 повинен надати таку інформацію:
5 Учасника визнано у встановленому законом порядку банкрутом та відносно нього відкрито ліквідаційну процедуру (пункт 8 ч. 1 ст. 17 Закону) Замовник самостійно перевіряє інформацію, що міститься у відкритому реєстрі.
Інформація в довільній формі за підписом уповноваженої особи переможця
6 У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відсутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань"
(пункт 9 ч. 1 ст. 17 Закону)
Замовник самостійно перевіряє інформацію, що міститься у відкритому реєстрі. Замовник самостійно перевіряє інформацію, що міститься у відкритому реєстрі.
В частині 8 «Кваліфікаційні критерії та вимоги, встановлені статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі» розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації зазначено, що інформація про відсутність підстав, визначених у частинах першій і другій цієї статті, надається в довільній формі. Спосіб документального підтвердження згідно із законодавством відсутності підстав, передбачених пунктами 2, 3, 5, 6 і 8 частини першої та частиною другою цієї статті, визначається замовником для надання таких документів лише переможцем процедури закупівлі. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації, що міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Відповідно вимог до абзацу 2 частини 3 Статті 17 та тендерної документації, ТОВ «ВІПЛАСТ» 21.09.2019 завантажено в електронну систему закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6 і 8 частини першої статті 17, в тому числі довідку що ТОВ «ВІПЛАСТ» не визнано у встановленому законом порядку банкрутом та відносно нього відкрито ліквідаційну процедуру.
Враховуючи вищенаведене, висновки про порушення тендерною документацією вимог пункту 2 частини 2 статті 22 Закону є безпідставними.
3. Щодо результатів моніторингу відповідності тендерної документації вимогам статей 25 і 28 Закону.
Ціна Договору (Договірна ціна) є твердою та визначається відповідно до вимог ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва» (далі – ДСТУ).
Згідно з пунктом 6.2.4 ДСТУ - ціна пропозиції переможця торгів є договірною ціною на об'єкт будівництва, яка формується генпідрядником із залученням субпідрядних організацій, погоджується із замовником. Пунктом 3.15 ДСТУ визначено, що договірна ціна - кошторис, яким визначається вартість робіт, узгоджена сторонами (замовником та підрядником) та обумовлена у договорі підряду. Кошторис набирає чинності та стає частиною договору підряду з моменту підтвердження його замовником.
Відповідно, переможець повинен надати остаточний розрахунок ціни (кошторис), складений відповідно до вимог ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва», для перевірки та погодження Замовником. При цьому, таке подання не має наслідком внесення змін до змісту або ціни поданої тендерної пропозиції.
Враховуючи вищенаведене, висновки щодо порушення статей 25 і 28 Закону є безпідставними.
4. Щодо результатів моніторингу порушення пункту 2 частини 1 статті 30 Закону.
Пунктом 8 розділу 2 «Документи для підтвердження відсутності підстав відмови участі в процедурі закупівлі для юридичних осіб відповідно до статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі» Додатку 1 до тендерної документації передбачено, що передожець торгів має надати Довідку про відсутність заборгованості з податків і зборів (обов’язкових платежів), видану відповідним органом Державної фіскальної служби, що діє станом на дату подання документа.
На виконання зазначеної вимоги ТОВ «ВІПЛАСТ» 21.09.2019 завантажено Довідку про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, від 20.09.2019 №83500, що видана ГУ ДПС у м. Києві в електронній формі.
Відповідно до пункту 7 Порядку надання довідки про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, що затверджено Наказом Міністерства фінансів України 03 вересня 2018 року № 733, довідка надається за вибором платника у паперовій або електронній формі, про що він зазначає у Заяві. Довідку в електронній формі платник отримує у приватній частині електронного кабінету з дотриманням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги».
Переглянути видану платнику електронну Довідку у відкритій частині (вхід до якої не потребує ідентифікації) Електронного кабінету (https://cabinet.tax.gov.ua/registers/debit), зацікавлений орган/суб’єкт може шляхом введення податкового номера платника (код за ЄДРПОУ/РНОКПП) та реквізитів довідки (дати і номеру).
Відповідно до частини 2 Статті 17 Закону, Замовник може прийняти рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та може відхилити тендерну пропозицію учасника у разі, якщо учасник має заборгованість із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів).
Враховуючи те, що:
- ТОВ «ВІПЛАСТ» відповідно до вимог Тендерної документації подано Довідку про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, від 20.09.2019 №83500, що видана ГУ ДПС у м. Києві в електронній формі
- Електронну довідку перевірено у відкритому реєстрі за посиланням https://cabinet.tax.gov.ua/registers/debit
у ДП «МА «Львів» ім. Данила Галицького» були відсутні підстави прийняти рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та відхилити тендерну пропозицію учасника.
Враховуючи вищенаведене, висновки щодо порушення пункту 2 частини 1 статті 30 Закону є безпідставними.
5. Щодо результатів моніторингу порушення частини 4 статті 36 Закону.
Відповідно до частини 1 Статті 36 Закону, Договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
Відповідно до статті 6 Цивільного кодексу України сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.
В частині 3 «Проект договору про закупівлю» розділу 6 «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації зазначено, що основні вимоги до договору не є остаточними і вичерпними, і можуть бути доповнені і скориговані під час укладання договору з учасником-переможцем торгів в залежності від специфіки предмету, характеру, інших умов конкретного договору.
Враховуючи те, що ТОВ «ВІПЛАСТ» як переможцем процедури закупівлі надано остаточний розрахунок ціни (кошторис), складений відповідно до вимог ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва» у форматі сумісному з програмним комплексом АВК-5, у якому міститься вся інформація, в тому числі підсумкові відомості ресурсів до локальних кошторисів, не було необхідності долучати підсумкові відомості ресурсів до локальних кошторисів в якості додатків до договору.
Відповідно до частини четвертої статті 36 Закону умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами аукціону переможця процедури закупівлі. Тендерна пропозиція переможця не містила окремого документу: «підсумкові відомості ресурсів до локальних кошторисів» і умови тендерної документації також не передбачали його подання, а згідно умов тендерної документації проект договору, у якому зазначений даний документ не є остаточний і може бути скорегований під час укладання договору з учасником-переможцем торгів.
Таким чином, договір про закупівлю укладено відповідно до вимог тендерної документації та пропозиції переможця за результатами аукціону.
Враховуючи вищенаведене, висновки щодо порушення частини 4 статті 36 Закону є безпідставними.
Висновку
29.11.2019 16:46
Замовник
Перелік скарг порожній. Якщо Ви бажаєте подати скаргу
Увійти
або
Підписатися.
Перелік питань порожній. Якщо Ви бажаєте подати питання
Увійти
або
Підписатися.
На даному тендері відміни не були знайдені.
Перелік вимог порожній. Якщо Ви бажаєте подати вимогу
Увійти
або
Підписатися.
Завершена закупівля
Очікувана вартість
4 767 699
грн.
Період подання пропозицій
до
11.09.2019 17:00
Замовник:
ДЕРЖАВНЕ ПІДПРИЄМСТВО "МІЖНАРОДНИЙ АЕРОПОРТ "ЛЬВІВ" ІМЕНІ ДАНИЛА ГАЛИЦЬКОГО"