Типи порушень
встановлено порушення законодавства в частині неоприлюднення, несвоєчасного оприлюднення інформації на веб-порталі Уповноваженого органу
встановлено порушення законодавства в частині складання тендерної документації та/або внесення змін до неї
встановлено порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 07 листопада 2019 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2019 рік Мамалигівської сільської ради (далі – Замовник); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника, затверджену рішенням тендерного комітету (протокол від 12.08.2019 №39); реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій від 30.08.2019; пропозиція ТОВ «Автоподіум»; протокол засідання тендерного комітету Замовника від 06.09.2019 №43; повідомлення про намір укласти договір від 06.09.2019; договір від 20.09.2019 № АП-1; пояснення Замовника, отримане 04.11.2019 через електронну систему закупівель.
За результатами аналізу питання правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом встановлено, що Замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів та в повідомленні про намір укласти договір не внесена інформація про джерело фінансування закупівлі, чим не дотримано вимоги пункту 2 наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 22.03.2016 № 490 «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель» із змінами, внесеними згідно з наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 21.03.2019 № 463, які набрали чинності 03.05.2019 (далі – наказ Мінекономрозвитку № 490).
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено, що Замовником у пункті 4 Розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації не зазначено термін, з якого тендерні пропозиції вважаються дійсними, чим порушено вимоги пункту 10 частини другої статті 22 Закону.
Крім того, Замовником на порушення абзацу першого частини третьої статті 17 та пункту 2 частини другої статті 22 Закону, в тендерній документації не встановлені вимоги про надання учасниками інформації про відсутність підстав, передбачених пунктами 3, 8 та 9 частини першої статті 17 Закону.
Також, на порушення абзацу першого частини третьої статті 22 Закону, у пункті 2 «Інша інформація» розділу 5 «Оцінка тендерних пропозицій» тендерної документації Замовником вимагається дотримання учасниками нормативно-правових документів, зокрема, Указу Президента України «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 2 вересня 2015 року «Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)» від 16 вересня 2015р. №549/2015, при тому, що зазначений документ втратив чинність.
За результатами моніторингу встановлено, що Замовник не оприлюднив Додаток 2 (технічні та якісні характеристики) до договору від 20.09.2019 № АП-1, який відповідно до пункту 2.4 даного договору є невід’ємною його частиною, чим порушив норми абзацу восьмого частини першої статті 10 Закону.
За результатами аналізу даних єдиного веб порталу використання публічних коштів E-DATA Замовником здійснено оплату 09.10.2019 за договором від 20.09.2019 № АП-1 на загальну суму 549 650,00 грн. згідно видаткової накладної від 03.10.2019 № 3016.
Враховуючи зазначене, в ході проведення моніторингу закупівлі постала потреба в отриманні пояснень з питань виконання договору від 20.09.2019 № АП-1 та причин його оприлюднення не в повному обсязі (без Додатку 2 до даного договору), тому Замовнику 31.10.2019 через електронну систему закупівель було направлено запит про надання пояснень.
Відповідно до пояснень Замовника, договір від 20.09.2019 № АП-1 виконано в повному обсязі, здійснюється державна реєстрація автомобіля легкового Renault Duster, а Додаток 2 до даного договору не оприлюднено з технічних причин.
Отже, договір від 20.09.2019 № АП-1 повністю виконаний, а Замовник на порушення вимог абзацу десятого частини першої статті 10 Закону не оприлюднив звіт про виконання договору.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
За результатами аналізу питання правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом встановлено порушення вимоги пункту 2 наказу Мінекономрозвитку № 490.
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог абзацу першого частини третьої статті 17, пунктів 2 і 10 частини другої статті 22, абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог абзаців восьмого та десятого частини першої статті 10 Закону.
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2, 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.