Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу
Дані автоматичних індикаторів ризиків
Етапи закупівельного процесу
Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
Розкриття тендерних пропозиції, їх розгляд та оцінка
Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
03.12.2019 № 289
(дата)
Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Підстава: доповідна записка заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Костенко П. від 03.12.2019 року.
Начальник Станіслав КОСІНОВ
Додаток
до наказу Північно-східного
офісу Держаудитслужби
від 03.12.2019 № 289
Витяг з переліку
процедур для здійснення моніторингу закупівлі
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу
14 UA-2019-08-09-001560-a 09.08.2019 дані автоматичних індикаторів ризиків
Заступник начальника відділу контролю у сфері закупівель Павло КОСТЕНКО
встановлено порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником тендерної (тендерних) пропозиції (пропозицій)
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляд тендерних пропозицій, відповідність умов договору умовам тендерної документації, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2019 рік; оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію затверджену протоколом засідання тендерного комітету Регіональної філії «Південна залізниця» АТ «Укрзалізниця» із закупівлі матеріально-технічних ресурсів та продуктів харчування від 09.08.2019 р. № 478/1, тендерні пропозиції ТОВ «ДАРЕКС-ЕНЕРГО», ТОВ «А.С.Г.-ГРУП», ТОВ «Епіцентр К», ТОВ «РЕМТРАНСДЕТАЛЬ», ТОВ «ЕКВІВЕС» та ТОВ «ЕК» «ЕНЕРГОСТАНДАРТ», повідомлення про намір укласти договір від 19 листопада 2019 року, договір від 03.12.2019 № П/НХ-191776/НЮ, рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (надалі – Колегія) від 18.10.2019 №15016-р/пк-пз.
За результатом моніторингу встановлено, що на кінцеву дату подання тендерних пропозицій було подано шість тендерних пропозицій, а саме: ТОВ «ДАРЕКС-ЕНЕРГО» (вартість цінової пропозиції після проведеного аукціону - 354 983,00 грн ), ТОВ «А.С.Г.-ГРУП» (368 800,00 грн), ТОВ «Епіцентр К» (439 980,00 грн), ТОВ «РЕМТРАНСДЕТАЛЬ» (630 000,00 грн), ТОВ «ЕКВІВЕС» (648 000,00 грн), ТОВ «ЕК»ЕНЕРГОСТАНДАРТ» (669 998,40 грн).
Відповідно до інформації оприлюдненої на вебпорталі Уповноваженого органу встановлено, що згідно протоколам засідань тендерного комітету із закупівлі матеріально-технічних ресурсів та продуктів харчування від 05.11.2019 №478/4 та 14.11.2019 № 478/b, і рішення Колегії, Замовник відхилив тендерні пропозиції ТОВ «ДАРЕКС-ЕНЕРГО», ТОВ «А.С.Г.- ГРУП», ТОВ «Епіцентр К», ТОВ «РЕМТРАНСДЕТАЛЬ», ТОВ «ЕКВІВЕС», як такі що не відповідають вимогам тендерної документації.
Проведеним моніторингом відхилених тендерних пропозицій встановлено, що пропозиція ТОВ «Епіцентр К» (439 980,00 грн) відхилена за невідповідність технічним вимогам встановлених Додатком 4 до тендерної документації, а саме: витрати пального 13 л/год при 100% навантаженості .
Однак, відповідно до вимог Додатку 4 до тендерної документації генератор повинен мати витрати пального при 100% навантаженості не більше 13 л/год.
Таким чином встановлено, що тендерну пропозицію ТОВ «Епіцентр К» Замовником відхилено неправомірно.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
За результатами аналізу питання відповідності тендерних пропозицій умовам тендерної документації встановлено неправомірне відхилення пропозиції ТОВ «Епіцентр К».
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку),правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, відповідності умов договору умовам тендерної документації, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення порушень не встановлено.
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень відповідно до законодавства та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень
Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» принципами здійснення закупівель є максимальна економія та ефективність, відкритість та прозорість, недискримінація та прозорість на всіх стадіях закупівель.
Замовником здійснюється розгляд та оцінка з огляду на інформацію та документи, що завантажені в електронному вигляді через електронну систему закупівель.
Тендерна пропозиція ТОВ «Епіцентр К» містить файл під назвою «Технічний паспорт зразок.pdf», відповідно до якого запропонована продукція має показники «расход топлива, л/ч» при 100% навантаженні – 14,94. Це суперечить вимогам до продукції вказаним в п.1 Додатку №4 тендерної документації: витрати пального при 100% навантаженні, л/год - не більше 13.
Тож рішення було прийнято в рамках закону та обґрунтовано.
Дата публікації
08.01.2020 14:02
Код ДК 021:2015: 31120000-3- Генератори (генератори )
Тендер:
UA-2019-08-09-001560-a
Тип:
скарга
На кваліфікацію:
UA-2019-08-09-001560-a.c1
Дата:
28.09.2019 17:25
Стан:
Порушення усунуто
СКАРГА щодо порушення процедури закупівлі шляхом визначення переможцем учасника, чия тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної документації
9 серпня 2019 року замовником РЕГІОНАЛЬНА ФІЛІЯ «ПІВДЕННА ЗАЛІЗНИЦЯ» АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА «УКРАЇНСЬКА ЗАЛІЗНИЦЯ» (ідентифікаційний код юридичної особи 40081216, місцезнаходження Замовника 61052, Україна, Харківська обл., м. Харків, вул. Євгена Котляра, буд. 7) (далі – Замовник) було оголошено відкриті торги на закупівлю товару за кодом Код ДК 021:2015: 31120000-3- Генератори (генератори ) (далі – Процедура закупівлі) очікуваною вартістю 679 800,00 гривень. Ідентифікатор закупівлі в електронній системі закупівель – UA-2019-08-09-001560-a.
Рішенням тендерного комітету Замовника, оформленим протоколом засідання тендерного комітету № 478/3 від 19 вересня 2019 року (далі – Оскаржуване рішення), було визначено переможцем Процедури закупівлі ТОВ «ДАРЕКС-ЕНЕРГО» #39423347, прийнято рішення про намір укласти договір. Замовник дійшов висновку та зазначив в Оскаржуваному рішенні, що тендерна пропозиція ТОВ «ДАРЕКС-ЕНЕРГО» #39423347 - сума пропозиції - 354 983,00 грн. з ПДВ., подана на закупівлю: код ДК 021:2015: 31120000-3-Генератори (генератори), відповідає вимогам тендерної документації.
Проаналізувавши документи тендерної пропозиції учасника Товариство з обмеженою відповідальністю «ДАРЕКС-ЕНЕРГО» #39423347, вважаємо хибним висновок Замовника щодо відповідності тендерної пропозиції учасника ТОВ «ДАРЕКС-ЕНЕРГО» #39423347 умовам тендерної документації, а відтак вважаємо безпідставним та протиправним рішення Замовника про визнання учасника «ДАРЕКС-ЕНЕРГО» #39423347 переможцем Процедури закупівлі, про намір укласти договір про закупівлю з учасником ТОВ «ДАРЕКС-ЕНЕРГО» #39423347.
Тендерна пропозиція ТОВ «ДАРЕКС-ЕНЕРГО» #39423347 не відповідає умовам Тендерної документації Процедури закупівлі, виходячи з наступного.
1. Учасником-переможцем не надано скановані офіційні копії ДСТУ та Державних санітарних норм яким відповідає продукція, яка пропонується до постачання.
У пункті 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації зазначено, що тендерна пропозиція подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі якщо це передбачено тендерною документацією ), та завантаження файлів в електронну систему закупівель сканкопій з інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі згідно Додатку 4 тендерної документації.
Пунктом 1 частини 3 «Відхилення тендерних пропозицій» Розділу 5 «Оцінка тендерної пропозиції» Тендерної документації встановлено, що Замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, якщо тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної документації.
Відповідно до пункту 2.5 частини 2 Технічних вимог до предмету закупівлі Додатку 4 Тендерної документації якщо продукція, яка пропонується учасником до постачання, виробляється згідно з вимогами стандартів (ГОСТ, ОСТ, РСТ, ДСТУ тощо), необхідно надати скановані офіційні копії таких документів завірені учасником торгів
Наведені вище вимоги не були оскаржені в установленому законом порядку, а отже, підлягали виконанню усіма учасниками Процедури закупівлі в повному обсязі на підставі частини 1 статті 25 Закону України «Про публічні закупівлі».
Ознайомившись із документами тендерної пропозиції ТОВ «ДАРЕКС-ЕНЕРГО» #39423347, Суб’єкт оскарження дійшов висновку, що ТОВ «ДАРЕКС-ЕНЕРГО» #39423347 у складі тендерної пропозиції надало Декларацію постачальника про відповідність (згідно з ISO/IEC 17050-1) (файл «Декларація 17050 - DE-70RS Zn.pdf»), яка знаходиться у папці «Додаток 4» папки «ДАРЕКС-ЕНЕРГО» архівного файлу «ДАРЕКС-ЕНЕРГО.rar» тендерної пропозиції, у якій зазначено, що продукція, яка пропонується ТОВ «ДАРЕКС-ЕНЕРГО» #39423347 до постачання, відповідає:
• ДСТУ EN 292-2-2001 Безпечність машин. Основні поняття, загальні принципи проектування. Частина 2 (EN 292-2:1991, IDT);
• ДСТУ EN 1037:2014 Безпечність машин. Запобігання несподіваному пускові (EN 1037:1995+A1:2008, IDT);
• ДСТУ IEC 60034-5:2005/Зміна № 1:2014 Машини електричні обертові. Частина 5. Ступені захисту, забезпечувані цілісною конструкцією обертових електричних машин (ІР код). Класифікація (EN 60034-5:2001/A1:2007, IDT);
• ДСТУ EN 60034-6:2015 Машини електричні обертові. Частина 6. Методи охолодження (ІС-код) (EN 60034-6:1993, IDT);
• ДСТУ ІЕС 60034-7:2005. Машини електричні обертові. Частина 7. Класифікація типів за конструкцією, установчим монтажем та розміщенням клемної коробки (ІМ-код) (ІЕС 60034-7:2001, IDT);
• ДСТУ IEC 60034-8:2005, Машини електричні обертові. Частина 8. Маркування виводів і напрямок обертання (ІEC 60034-8:2002, ІDT);
• ДСТУ ІЕС 61000-6-4:2009 Електромагнітна сумісність. Частина 6-4. Родові стандарти. Емісія завад у виробничих зонах (ІЕС 61000-6-4:2006, IDT);
• Від 1.12.1999 р. № 37 Санітарні норми виробничого шуму, ультразвуку та інфразвуку Державні санітарні норми ДСН 3.3.6.037-99;
• Від 01.12.1999 № 39 ДСН 3.3.6.039-99 Державні санітарні норми виробничої загальної та локальної вібрації.
У складі тендерної пропозиції ТОВ «ДАРЕКС-ЕНЕРГО» #39423347 скановані офіційні копії вищезазначених ДСТУ та Державних санітарних норм відсутні.
2. ТОВ «ДАРЕКС-ЕНЕРГО» #39423347 пропустило строк подачі документів переможця.
У пункті 1 частини 3 «Відхилення тендерних пропозицій» Розділу 5 «Оцінка тендерної пропозиції» Тендерної документації зазначено, що Замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, якщо переможець не надав документи, що підтверджують відсутність підстав, передбачених статтею 17 Закону.
Пунктом 2.2 частини 2 «Інша інформація» Розділу 5 «Оцінка тендерної пропозиції» Тендерної документації встановлено, що переможець торгів у строк, що не перевищує 5 днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, повинен подати замовнику документи в електронному вигляді через електронну систему закупівель або в паперовому за адресою: Україна 61052, м. Харків, Холодногірський район, вул. Євгена Котляра, буд.7, служба матеріально- технічного забезпечення «Відділ з організації тендерних закупівель матеріально- технічних ресурсів та продуктів харчування», к. 145, що підтверджують відсутність підстав, визначених статтею 17 Закону, згідно Додатку 3 тендерної документації.
Відповідно Додатку 3 Тендерної документації до документів, що має надати переможець торгів відноситься:
1. Оригінал довідки про відсутність (наявність) заборгованості з податків, зборів (обов’язкових платежів) надана уповноваженим контролюючим органом, що дійсна станом на дату подання документа.
2. Оригінал (або нотаріально завірену копію) довідки з МВС України видана не раніше 60 календарних днів до дати оприлюднення на веб-порталі повідомлення про намір укласти договір про те, що службова (посадова) особа учасника, яка підписала тендерну пропозицію, не була засуджена за злочин, вчинений з корисливих мотивів, судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку.
Замовник оприлюднив на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір з ТОВ «ДАРЕКС-ЕНЕРГО» #39423347 19 вересня 2019 о 16:45.
Згідно з інформацією розміщеною на веб-порталі Уповноваженого органу ТОВ «ДАРЕКС-ЕНЕРГО» #39423347 надало документи переможця, а саме оригінал довідки про відсутність заборгованості з податків, зборів (обов’язкових платежів) та оригінал довідку з МВС України про те, що службова (посадова) особа учасника, яка підписала тендерну пропозицію, не була засуджена за злочин, вчинений з корисливих мотивів, судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку, 25 вересня 2019 о 13:39.
Враховуючи вищезазначене, ТОВ «ДАРЕКС-ЕНЕРГО» #39423347 пропустило строк подачі документів переможця, так як обрало шлях надання документів переможця в електронному вигляді через електронну систему закупівель та повинно було надати документи переможця не пізніше 24 вересня 2019 року.
3. Невідповідність гарантії та габаритних розмірів продукції, яка пропонується ТОВ «ДАРЕКС-ЕНЕРГО» #39423347 до постачання, вимогам Тендерної документації.
Відповідно до частини 1 Технічних вимог до предмету закупівлі Додатку 4 Тендерної документації розмір продукції в кожусі повинен бути: довжина - не більше 2280 мм, висота - не більше 950 мм, ширина - не більше 1280 мм.
Згідно з частиною 1 Технічних вимог до предмету закупівлі Додатку 4 Тендерної документації гарантія повинна бути не менше 24міс/2000 мото годин.
Ознайомившись із документами тендерної пропозиції ТОВ «ДАРЕКС-ЕНЕРГО» #39423347, Суб’єкт оскарження дійшов висновку, що ТОВ «ДАРЕКС-ЕНЕРГО» #39423347 у складі тендерної пропозиції надало Інструкцію з монтажу, експлуатації та технічного обслуговування дизельних генераторів DAREX ENERGY, а саме дизельного генератора типу DE-70RS Zn (далі – Інструкція генератора) (файл «инструкция.pdf»), яка знаходиться у папці «документи що надаються з продукцією» папки «Додаток 4» папки «ДАРЕКС-ЕНЕРГО» архівного файлу «ДАРЕКС-ЕНЕРГО.rar» тендерної пропозиції, у якій зазначено, що продукція, яка пропонується ТОВ «ДАРЕКС-ЕНЕРГО» #39423347 до постачання, має гарантію строком 1 рік або 1000 робочих годин (сторінка 2 Інструкції генератора) та габаритні розміри: довжина - 2350 мм, висота - 950 мм, ширина - 1350 мм (сторінка 6 Інструкції генератора).
Враховуючи вищезазначене, продукція, яка пропонується ТОВ «ДАРЕКС-ЕНЕРГО» #39423347 до постачання, не відповідає вимогам Тендерної документації у частині гарантії та габаритних розмірів предмету закупівлі.
Таким чином, вважаємо, що Оскаржуване рішення є протиправним та підлягає скасуванню відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі».
Оскаржуване рішення порушує законні інтереси Суб’єкта оскарження наступним чином. Суб’єкт оскарження є суб’єктом господарювання та зацікавлений у провадженні законної господарської діяльності шляхом укладення договорів про постачання товару із метою задоволення потреб замовників та отримання прибутку. Суб’єкт оскарження зацікавлений у прийнятті участі у процедурах закупівель на засадах недискримінаційного підходу до розгляду тендерних пропозицій учасників, законності та об’єктивності. Визначення переможцем Процедури закупівлі учасника, чия тендерна пропозиція не відповідає умовам Тендерної документації Процедури закупівлі, порушує законний інтерес Суб’єкта оскарження щодо участі у процедурі закупівлі за принципами рівності учасників.
Пунктом 2 частини 1 статті 30 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник відхиляє тендерну пропозицію в разі якщо переможець не надав документи, що підтверджують відсутність підстав, передбачених статтею 17 цього Закону.
Згідно з пунктом 4 частини 1 статті 30 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник відхиляє тендерну пропозицію в разі якщо тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної документації.
Відповідно до частини 9 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про закупівлі, передбаченої цим Законом) та про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства, або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
З огляду на викладене вище, керуючись статтями 3, 5, 18 Закону України «Про публічні закупівлі»,
ПРОСИМО:
1. Прийняти цю скаргу до розгляду.
2. Встановити наявність порушення замовником РЕГІОНАЛЬНА ФІЛІЯ «ПІВДЕННА ЗАЛІЗНИЦЯ» АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА «УКРАЇНСЬКА ЗАЛІЗНИЦЯ» (ідентифікаційний код юридичної особи 40081216, місцезнаходження Замовника 61052, Україна, Харківська обл., м. Харків, вул. Євгена Котляра, буд. 7) порядку проведення процедури закупівлі робіт за кодом ДК 021:2015: 31120000-3- Генератори (генератори ) (ідентифікатор закупівлі UA-2019-08-09-001560-a) у частині прийняття рішення про визнання Товариство з обмеженою відповідальністю «ДАРЕКС-ЕНЕРГО» #39423347 переможцем Процедури закупівлі, про намір укласти договір про закупівлю з Товариство з обмеженою відповідальністю «ДАРЕКС-ЕНЕРГО» #39423347, оформлене протоколом № 478/3 засідання тендерного комітету Замовника від 19 вересня 2019 року.
3. Зобов’язати замовника РЕГІОНАЛЬНА ФІЛІЯ «ПІВДЕННА ЗАЛІЗНИЦЯ» АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА «УКРАЇНСЬКА ЗАЛІЗНИЦЯ» (ідентифікаційний код юридичної особи 40081216, місцезнаходження замовника 61052, Україна, Харківська обл., м. Харків, вул. Євгена Котляра, буд. 7) скасувати рішення про визнання Товариство з обмеженою відповідальністю «ДАРЕКС-ЕНЕРГО» #39423347 переможцем Процедури закупівлі, про намір укласти договір про закупівлю з Товариство з обмеженою відповідальністю «ДАРЕКС-ЕНЕРГО» #39423347, оформлене протоколом № 478/3 засідання тендерного комітету Замовника від 19 вересня 2019 року, у процедурі закупівлі робіт за кодом ДК 021:2015: 31120000-3- Генератори (генератори ) (ідентифікатор закупівлі UA-2019-08-09-001560-a).
Автор:
40950975, ТОВ "ЕК "ЕНЕРГОСТАНДАРТ"
61070, Україна, Харківська область, місто Харків, ВУЛИЦЯ ШЕВЧЕНКА, будинок 327