Типи порушень
встановлено порушення законодавства в частині складання тендерної документації та/або внесення змін до неї
встановлено порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 11 жовтня 2019 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Рахункової палати (далі – Замовник) на 2019 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету Замовника від 06.08.2019 (протокол № 38), тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «АЙ АЙ ТІ ТРЕЙДІНГ», протокол засідання тендерного комітету Замовника від 29.08.2019 № 41, повідомлення про намір укласти договір, договір від 12.09.2019 № 201, пояснення Замовника, отримане через електронну систему закупівель 03.10.2019.
За результатами моніторингу установлено, що Замовник на порушення пункту 2 наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України
від 22 березня 2016 р. № 490 «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель», зареєстрованого у Міністерстві юстиції України
25 березня 2016 р. за № 449/28579 (далі – наказ № 490), в оголошенні про проведення відкритих торгів та повідомленні по намір укласти договір не зазначив умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків) та не вніс інформації про джерело фінансування закупівлі, передбачених пунктами 9-1 і 10-2 форми оголошення про проведення відкритих торгів та пунктами 8-1 і 11 форми повідомлення про намір укласти договір, затверджених цим наказом.
Також установлено, що на порушення частини третьої статті 17 Закону Замовник не визначив для переможця торгів спосіб документального підтвердження відсутності підстав, передбачених частиною другою статті 17 Закону.
Крім того установлено, що тендерна документація Замовника (пункт 13 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції») містить вимогу до переможця торгів щодо документального підтвердження інформації про відсутність підстав, передбачених пунктами 2, 3 та 8 частини першої статті 17 Закону, інформація щодо яких міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, що не відповідає вимогам частини третьої статті 17 та пункту 2 частини другої статті 22 Закону.
За результатами моніторингу установлено, що Замовником у тендерній документації не передбачено необхідності застосування заходів із захисту довкілля у складі технічних, якісних характеристик предмета закупівлі, чим порушено норми пункту 3 частини другої статті 22 Закону.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
За результатами аналізу питання правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, встановлено порушення пункту 2 наказу № 490.
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, встановлено порушення вимог частини третьої статті 17 та пункту 3 частини другої статті 22 Закону.
За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, розгляду тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «АЙ АЙ ТІ ТРЕЙДІНГ», своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, – порушень не установлено.
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема, шляхом недопущення їх у подальшому та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.