Звернення:
За тендером : ДК 021:2015: 48820000-2 — Сервери (серверне обладнання)
Тема:
Про аналоги, еквіваленти предмета закупівлі та участі ФОП
Зміст:
1) Чи допускаєте Ви на торги товари, торгова марка або модель яких відрізняється від торгової марки або моделі , яка відповідає тех. вимогам, щодо предмета закупівлі?
2) Чи допускаєте Ви до участі в закупівлі фізичних осіб-підприємців неплатників ПДВ? Якщо допускаєте, то як будете оцінювати пропозицію ФО-П неплатника ПДВ: розглядатимете його ціну як остаточну чи додаватимете до його ціни суму ПДВ 20%, чи будете порівнювати ціни всіх учасників без врахування ПДВ?
Дата оприлюднення звернення:
10.07.2019 11:29
1. Щодо першого питання.
Як вбачається з ч. 3 ст. 5 Закону України “Про публічні закупівлі” замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
Згідно п. 3 ч. 2 ст. 22 Закону України “Про публічні закупівлі” технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз "або еквівалент".
У Додатку 3 до тендерної документації Замовника зазначено: “У разі, коли в описі предмета закупівлі містяться посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походженням або виробника, то разом з цим враховувати вираз «або еквівалент»”.
З врахуванням зазначеного, Замовник, дотримуючись принципу здійснення закупівель - недискримінація учасників, допускає на торги товари, торгова марка або модель яких відрізняється від торгової марки або моделі, вказаної в тендерній документації. Разом з цим, звертаємо увагу, що згідно Додатку 3 до тендерної документації характеристики товару повинні відповідати або бути кращими за показники, наведені у таблиці Додатку 3.
2. Щодо другого питання.
Згідно ч. 1 ст. 5 Закону України “Про публічні закупівлі” вітчизняні та іноземні учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах. З огляду на зазначене, Замовник, дотримуючись принципу здійснення закупівель - недискримінація учасників, допускає до участі в закупівлі фізичних осіб-підприємців неплатників ПДВ.
Відповідно до ч. 1 ст. 28 Закону України “Про публічні закупівлі” оцінка тендерних пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації, та шляхом застосування електронного аукціону. Критеріями оцінки є: у разі здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг, що виробляються, виконуються чи надаються не за окремо розробленою специфікацією (технічним проектом), для яких існує постійно діючий ринок, - ціна. Застосовувати нецінові критерії (приведена ціна) можна лише, якщо закупівля має складний характер та немає постійно діючого ринку. Так, Замовником у п. 1 Розділу V тендерної документації зазначено, що оцінка тендерних пропозицій здійснюється на основі єдиного критерію - “Ціна”.
Враховуючи чинне законодавство України у сфері публічних закупівель, вважаємо, що застосування різних підходів до оцінки учасників, які є або не є платниками ПДВ, є дискримінаційним, а приведення цінової пропозиції учасника, що не є платником ПДВ, до ціни з урахуванням ПДВ, є порушенням. Тому Замовник, оцінюючи тендерну пропозицію Учасника - фізичної особи-підприємця неплатника ПДВ, розглядатиме його ціну як остаточну
Дата оприлюднення відповіді:
11.07.2019 10:56