Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 17 березня 2020 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), надання роз'яснень до тендерної документації та внесення змін до неї, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності надання відповіді на звернення учасника, якого не визнано переможцем торгів за результатами оцінки та розгляду його пропозиції та своєчасності укладання договору про закупівлю.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель філії «Центр забезпечення виробництва» акціонерного товариства «Українська залізниця» (далі – Замовник) на 2019 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію (зі змінами), затверджену рішенням тендерного комітету Замовника від 05.09.2019, протоколи розгляду тендерних пропозицій від 07.10.2019 № 2894/467/-19-Т, від 15.10.2019 № 2894/544/-19-Т,
від 29.11.2019 № 2894/710/-19-Т та від 29.11.2019 № 317/19Т, рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Колегія АМКУ) від 07.11.2019 № 16260-р/пк-пз та від 27.12.2019 № 19431-р/пк-пз, тендерні пропозиції приватного акціонерного товариства «Юнікон», товариства з обмеженою відповідальністю «Науково виробниче підприємство «Сеал», та товариства з обмеженою відповідальністю «Торговий Дім «Гермес Трейдінг», повідомлення про намір укласти договір.
Моніторинг закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду Колегії АМКУ, не здійснювався.
За результатами моніторингу установлено, що Замовник на звернення з вимогами про усунення порушень під час проведення процедури закупівлі, які оприлюднені в електронній системі закупівель 08.07.2019 та 22.08.2019 оприлюднив роз’яснення на звернення 13.08.2019, 05.09.2019 чим порушив вимоги частини першої статті 23 Закону в частині несвоєчасного надання такого роз’яснення.
Крім цього, моніторингом установлено, що Замовником, на звернення учасників, яких не визнано переможцями торгів за результатами оцінки та розгляду їх пропозицій, з вимогою щодо надання інформації про пропозицію переможця торгів, у тому числі щодо зазначення її переваг порівняно з пропозиціями учасників, які надіслали звернення 09.10.2019, 11.10.2019 та 18.10.2019, надано відповідь 23.10.2019 (на останнє звернення) та залишено без відповіді попередні звернення, чим порушено вимоги абзацу другого частини першої статті 32 Закону.
Також установлено, що Замовник 29.11.2019 оприлюднив на вебпорталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, однак станом на 02.03.2020 (початок моніторингу закупівлі) в електронній системі закупівель відсутня інформація щодо укладеного договору та/або будь-які рішення тендерного комітету щодо цієї закупівлі після оприлюднення повідомлення про намір укласти договір.
Крім того, Замовник в електронній системі закупівель надав пояснення про неможливість укладання договору відповідно до річного плану закупівель на 2019 р. у зв’язку з тим, що рішення Колегії за результатами розгляду скарги було оприлюднено 03.01.2020 та зазначив, що рішення про відміну процедури закупівлі не приймалось.
Отже, Замовник на порушення частини другої статті 32 Закону не уклав договір про закупівлю у двадцятиденний строк з дня прийняття рішення про намір укласти договір з врахуванням норм частини восьмої статті 18 Закону .
Відповідно до частини першої статті 37 Закону договір про закупівлю є нікчемним у разі його укладення з порушенням вимог частини другої
статті 32 цього Закону.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
За результатами аналізу питання щодо надання роз'яснень до тендерної документації та внесення до неї змін установлено порушенная норм частини першої статті 23 Закону.
За результатами аналізу питання своєчасності надання відповіді на звернення учасника, якого не визнано переможцем торгів за результатами оцінки та розгляду його пропозиції та своєчасності укладання договору про закупівлю установлено порушення вимог абзацу другого частини першої та частини другої статті 32 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та розгляду тендерних пропозицій – порушень не установлено.
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Держаудитслужба, зобов’язує Замовника вжити заходів передбачених частиною першою статті 31 Закону та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.