Типи порушень
встановлено порушення законодавства в частині неоприлюднення, несвоєчасного оприлюднення інформації на веб-порталі Уповноваженого органу
встановлено порушення законодавства в частині складання тендерної документації та/або внесення змін до неї
встановлено порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель ДВНЗ "Дрогобицький механіко-технологічний коледж" (далі – Замовник) на 2019 рік за ID UA-P-2019-06-07-001429-a; оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника; реєстр отриманих пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій від 24.06.2019; тендерну пропозицію ТОВ "ЮДІТРЕЙД"; повідомлення про намір укласти договір; договір № 36 від 17.07.2019 року.
Відповідно до частини 1 статті 10 Закону замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює на веб-порталі Уповноваженого органу в порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, зокрема, оголошення про проведення процедури закупівлі.
При цьому пунктом 2 наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 22.03.2016 № 490 «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель» (далі – Наказ Мінекономрозвитку №490) встановлено, що формами документів, зазначених у пункті 1 цього наказу, затверджуються обов’язкові поля, що заповнюються замовником шляхом унесення в них наявної інформації в електронній системі закупівель.
Однак, за результатами моніторингу встановлено, що на порушення вимог пункту 2 Наказу Мінекономрозвитку № 490, при оприлюдненні в електронній системі закупівель (внесенні і заповненні в електронному вигляді) оголошення про закупівлю Замовником до нього не внесено інформації про про джерело фінансування закупівлі (обов’язкове поле 10-2 форми оголошення); відповідно у формі повідомлення про намір укласти договір (заповнюється електронною системою закупівель автоматично) не заповнено поле 11 «Джерело фінансування закупівлі».
На порушення норм частини 2 статті 23 Закону положення тендерної документації Замовника, до яких 15.06.2019 внесено зміни (Додаток №5 до тендерної документації), не відображено у вигляді закреслених даних.
За результатами розгляду тендерної пропозиції Замовником переможцем торгів визначено ТОВ "ЮДІТРЕЙД", з яким 17.07.2019 укладено договір № 36 (далі – Договір) на суму 635117,00 грн з ПДВ.
Проведеним аналізом оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення Замовником вимог абзацу 10 частини 1 статті 10 Закону.
Так, відповідно до абзацу 10 частини 1 статті 10 Закону замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює на веб-порталі Уповноваженого органу в порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, а саме: звіт про виконання договору - протягом трьох днів з дня закінчення строку дії договору, виконання договору або його розірвання.
Під час моніторингу встановлено, що відповідно до опублікованих оголошення про закупівлю та тендерної документації Замовника строк поставки товару - до 31.12.2019. Згідно укладеного Договору № 36 (пункт 2.2) поставки товару здійснюється з моменту підписання договору, до 31 грудня 2019 року, за погодженим графіком, відповідно до заявок покупця. Строк дії укладеного Договору № 36 - до 31.12.2019 (пункт 8.1 договору) або до повного виконання сторонами договірних зобовязань. Слід зазначити, що за даними ІТС закупівель «ProZorro» додаткові угоди до Договору №36 щодо продовження строку дії договору Замовником не укладались та не оприлюднювались.
За даними інформаційно–телекомунікаційної системи закупівель «ProZorro» за процедурою закупівлі UA-2019-06-07-002696-b, розділ «Перевірити оплати», встановлено, що Замовником 28.08.2019 здійснено оплату за Договором № 36 на користь ТОВ "ЮДІТРЕЙД" в сумі 635 117,00 грн за персональні компютери Expert PC Basіс (компютерне обладнання), підставою для оплати зазначено видаткову накладну №244 від 19.08.2019. Вказана сума відповідає сумі укладеного Договору № 36.
Однак, на порушення вимог абзацу 10 частини 1 статті 10 Закону, Замовником після виконання всіх умов за Договором № 36 (здійснення поставки товару та його оплати станом на 28.08.2019) та закінчення строку дії Договору №36 (31.12.2019) звіт про виконання договору на час завершення моніторингу (03.04.2020) не оприлюднено.
Моніторинг закупівлі на відповідність тендерної документації вимогам частини четвертої статті 22 Закону не проводився.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
За результатами правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, встановлено порушення норм пункту 2 Наказу Мінекономрозвитку №490.
За результатами аналізу питання щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення норм частини 2 статті 23 Закону.
Аналізом порядку оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог частини 1 статті 10 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції – порушень не встановлено.
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, в тому числі шляхом опублікування звіту про виконання договору та недопущення таких порушень в подальшому, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.