Закупівля Послуги з готування їжі ДК 021:2015 – 55321000-6 від Управління праці та соціального захисту населення Сарненської районної державної адміністрації.
Цей запис було додано до архіву, інформація по договору доступна до редагування
Подання пропозицій
(
Завершено
)
з 23.05.2019 18:18до 03.07.2019 15:00
Завершено
Період уточнень
з 23.05.2019 18:18
до 23.06.2019 15:00
Завершено
Період оскарження
з 23.05.2019 18:18
до 29.06.2019 00:00
Завершено
Період прекваліфікації
з 03.07.2019 15:01
до 15.07.2019 00:00
Завершено
Період кваліфікації
з 15.07.2019 15:06
до 22.08.2019 14:23
Завершено
Період оскарження рішення на кваліфікації
з 15.07.2019 15:06
до 02.09.2019 00:00
Завершено
Підписання договору
з 22.08.2019 14:23
до 11.09.2019 16:31
Період уточнень
з
23.05.2019 18:18
до
23.06.2019 15:00
Період оскарження
з
23.05.2019 18:18
до
29.06.2019 00:00
Період кваліфікації
з
03.07.2019 15:01
до
15.07.2019 00:00
Період кваліфікації
з
15.07.2019 15:06
до
22.08.2019 14:23
Період кваліфікації
з
15.07.2019 15:06
до
22.08.2019 14:23
Основні параметри
Лоти
Контакти
Період прекваліфікації
Кваліфікація
Договір
Моніторинги
Основні параметри
Послуги з готування їжі ДК 021:2015 – 55321000-6
Services cooking DK 021: 2015 - 55321000-6
Послуги з харчування дітей, потерпілих внаслідок Чорнобильської катастрофи, у навчальних закладах, розташованих на територіях радіоактивного забруднення Сарненського району Рівненської області
Services for the nutrition of children affected by the Chernobyl disaster, in schools located in areas of radioactive contamination Sarny district, Rivne region
Послуги з харчування дітей, потерпілих внаслідок Чорнобильської катастрофи, у навчальних закладах, розташованих на територіях радіоактивного забруднення Сарненського району Рівненської області
Примітки (англійською мовою)
Services for the nutrition of children affected by the Chernobyl disaster, in schools located in areas of radioactive contamination Sarny district, Rivne region
Очікувана вартість
37 678 358 грн.
Розмір мінімального кроку пониження ціни
18839,179
0,05 %
Гарантійне забезпечення тендерної пропозиції
Наявне
Розмір гарантійного забезпечення тендерної пропозиції
Послуги з харчування дітей, потерпілих внаслідок Чорнобильської катастрофи, у навчальних закладах, розташованих на територіях радіоактивного забруднення Сарненського району Рівненської області
Опис предмета закупівлі (англійською мовою)
Services for the nutrition of children affected by the Chernobyl disaster, in schools located in areas of radioactive contamination Sarny district, Rivne region
Имеются основания, указанные в статье 17; Не предоставил документы по ст.17
Зміст
Порушення пп 4 п.3 розділу III "інструкція з підготовки тендерної пропозиції" та пп 5 п.3 розділу III "інструкція з підготовки тендерної пропозиції" умов тендерної документації.
Послуги з харчування дітей, потерпілих внаслідок Чорнобильської катастрофи, у навчальних закладах, розташованих на територіях радіоактивного забруднення Сарненського району Рівненської області
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу
Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівел
Етапи закупівельного процесу
Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В РІВНЕНСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
11.06.2019 № 23
м. Рівне
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 71 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 № 187,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до Додатку 1, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у Додатку 1 до цього наказу.
Начальник управління А. КАРП’ЮК
Додаток 1 до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області від 11.06.2019 № 23.
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі Унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
4 UA-2019-05-23-002811-a 23.05.2019 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненній в електронній системі закупівель
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області В.ГРИГОРУК
встановлено порушення законодавства в частині складання тендерної документації та/або внесення змін до неї
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 14 червня 2019 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон).
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2019 рік, оголошення про проведення закупівлі, тендерну документацію затверджену рішенням тендерного комітету Управління праці та соціального захисту населення Сарненської районної державної адміністрації (протокол № 2 від 23.05.2019).
Проведеним аналізом інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу встановлено, що Замовником у пункті 3 розділу III «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації, в порушення вимог абзацу першого частини третьої статті 17 та пункту 2 частини другої статті 22 Закону, вимагається від учасника-переможця документальне підтвердження інформації згідно пункту 2 частини першої статті 17 Закону, яка міститься у відкритому єдиному державному реєстрі, доступ до якого є вільним.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
За результатами моніторингу відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено порушення вимог абзацу першого частини третьої статті 17, пункту 2 частини другої статті 22 Закону.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі – порушень не встановлено.
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Відповідно до висновку Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області за результатами моніторингу відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» та виявленим порушенням повідомляємо про усунення порушень.
Відповідні зміни внесено до тендерної документації закупівлі та оприлюднено на веб – порталі Уповноваженого органу.
За лотом Послуги з готування їжі ДК 021:2015 – 55321000-6
UA-2019-05-23-002811-a.b1
Дата:
30.07.2019 13:42
Стан:
Порушення усунуто
СКАРГА у процедурі публічної закупівлі щодо незаконного рішення Замовника про відхилення пропозиції Скаржника
Управлінням праці та соціального захисту населення Сарненської районної державної адміністрації Рівненської області (далі – Замовник) згідно оголошення UA- UA-2019-05-23-002811-a про проведення процедури закупівлі, що оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу (prozorro.gov.ua) відповідно до ч. 4 ст. 10 Закону України «Про публічні закупівлі», було оголошено про проведення відкритих торгів з закупівлі послуг за кодом ДК 021:2015 – 55321000-6 «Послуги з готування їжі» (Послуги щодо забезпечення харчуванням за контрактом (послуги з харчування дітей, потерпілих від Чорнобильської катастрофи, у навчальних закладах, розташованих на територіях радіоактивного забруднення Сарненського району Рівненської області)), (далі – Процедура закупівлі, Закупівля, Торги), очікувана вартість закупівлі яких перевищує суму, еквівалентну 133 тисячам євро.
В даній Процедурі закупівлі взяли участь та були допущені до аукціону (оцінки) ТОВ «РАМЕДАС УКРАЇНА» (далі, також, – Скаржник), ТОВ «Віртуоз ЛТД» та ТОВ «УКРЕКСІМГРУП».
За результатами оцінки електронною системою закупівель після проведеного 15.07.2019р. аукціону тендерна пропозиція Скаржника була визначена найбільш економічно вигідною, а 16.07.2019р. Замовником було прийнято рішення про визнання Скаржника переможцем у Торгах та про намір укласти з ним договір про закупівлю (оформлене Протоколом визначення переможця та прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю № 6 від 16.07.2019р.).
В той же час, згідно Протоколу визначення переможця та прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю № 7 від 22.07.2019р. (далі – Протокол № 7) рішення про визнання переможцем процедури закупівлі ТОВ «РАМЕДАС УКРАЇНА» було скасовано в зв’язку з порушенням умов тендерної документації.
Вважаємо вищезазначене рішення Замовника про скасування рішення про визнання переможцем ТОВ «РАМЕДАС УКРАЇНА» (про відхилення тендерної пропозиції Скаржника) безпідставним й протиправним та таким, що порушує інтереси та права Скаржника, з огляду на наступне.
Положеннями вищезгаданого Протоколу №7 визначено, що «…За умовами тендерної документації переможець торгів у строк, що не перевищує 5 днів з дати оприлюднення має надати слідуючі документи:
1) Інформація щодо наявності в Учасника антикорупційної програми та уповноваженого з антикорупційної програми юридичної особи, у відповідності до пункту 2 частини другої статті 62 Закону України "Про запобігання корупції". Надати копії антикорупційної програми та наказу про призначення уповноваженого з антикорупційної програми юридичної особи (або інформація про відсутність антикорупційної програми та уповноваженого з антикорупційної програми юридичної особи у випадку, коли вони не є обов’язковими відповідно до закону);
2) Довідка уповноваженого органу державної влади про те, що службова (посадова) особа (особи) Учасника тендерних торгів та/або його представник, яку (яких) Учасником уповноважено представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі та/або укладання договору про закупівлю, не була засуджена за злочин, пов’язаний з порушенням процедури закупівлі, чи інший злочин, вчинений з корисливих мотивів, судимість з такої особи не знято або не погашено у встановленому законом порядку (оригінал або нотаріально посвідчена копія).
3) Довідка уповноваженого органу державної влади про відсутність/наявність заборгованості зі сплати податків і зборів (обов'язкових платежів) (оригінал або нотаріально завірена копія).
Станом на даний час переможцем зазначені документи подані в електронному вигляді (розміщені на електронному майданчику). При цьому інформація щодо наявності антикорупційної програми скріплена тільки електронною печаткою, електронно-цифровий підпис відсутній.
В супереч вимогам тендерної документації надано сканкопію довідки про відсутність заборгованості зі сплати податків і зборів та сканкопію довідки про те, що службова особа Учасника не була засуджена.
У разі подання вищевказаних довідок в електронному вигляді, вони мають містити електронний підпис автора документа,а не електронний підпис Учасника.
Також довідка про те, що службова особа Учасника не була засуджена видана раніше, ніж Учасника визнано переможцем (довідка видана станом на 15.07.2019, а не станом на 16.07.2019)…»
Однак з такими висновками Замовника та його рішенням про скасування рішення про визнання переможцем Скаржника (про відхилення тендерної пропозиції Скаржника) погодитись не можна, з огляду на наступне.
1. Згідно ч. 3 ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) замовник у тендерній документації зазначає, що інформація про відсутність підстав, визначених у частинах першій і другій цієї статті, надається в довільній формі. Спосіб документального підтвердження згідно із законодавством відсутності підстав, передбачених пунктами 2, 3, 5, 6 і 8 частини першої та частиною другою цієї статті, визначається замовником для надання таких документів лише переможцем процедури закупівлі. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації, що міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Переможець торгів у строк, що не перевищує п’яти днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, повинен надати замовнику документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6 і 8 частини першої цієї статті.
З огляду на зазначене, подання переможцем документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених статтею 17 Закону, у паперовому вигляді (у паперовій формі, зокрема, шляхом передачі замовнику на паперових носіях) Законом не передбачено.
В той же самий час, згідно ст. 14 Закону подання інформації під час проведення процедури закупівлі здійснюється в електронному вигляді через електронну систему закупівель.
При цьому, згідно п.1 розділу III «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації (в останній редакції від 26.06.2019р.) кожен документ має бути завантажений в систему у вигляді окремого електронного файлу у форматі розширення pdf, jpeg. Документи, які завантажуються Учасниками повинні бути високої якості відтворення. Документи, складені учасником у довільній формі, що подаються відповідно до умов цієї тендерної документації, повинні бути на фірмовому бланку (у разі наявності) з обов`язковим зазначенням дати та вихідного номера документа.
Як зазначалось вище, пп. 4 п. 3 розділу III «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» передбачено, що переможець торгів у строк, що не перевищує 5 днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, повинен надати замовнику документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених частинами першою і другою цієї статті, зокрема, інформацію щодо наявності в Учасника антикорупційної програми та уповноваженого з антикорупційної програми юридичної особи, у відповідності до пункту 2 частини другої статті 62 Закону України "Про запобігання корупції".
Вищезазначені умови Тендерної документації не містять вимогу про те, що така інформація щодо наявності в Учасника антикорупційної програми та уповноваженого з антикорупційної програми юридичної особи, повинна бути подана у вигляді документу, скріпленого електронно-цифровим підписом.
В той же час Скаржником у повній відповідності до вимог Закону та Тендерної документації до системи був завантажений файл «4. Довідка щодо Антикорупційної програми та уповноваженного» у форматі pdf, який містить довідку з інформацією про наявність антикорупційної програми та уповноваженого з реалізації антикорупційної програми, в т.ч. із зазначенням дати та вихідного номера такого документу, як це вимагається Тендерною документацією щодо документів, складених учасником у довільній формі.
Враховуючи викладене вище, Скаржник жодним чином не порушив умови Тендерної документації в цій частині.
2. Щодо зауважень Замовника відносно довідки про відсутність заборгованості зі сплати податків і зборів та довідки про те, що службова особа Учасника не була засуджена, слід зазначити наступне.
Як зазначалось вище, Тендерною документацією передбачено, що переможець торгів надає оригінал або нотаріально посвідчену копію як довідки уповноваженого органу державної влади про те, що службова (посадова) особа (особи) Учасника тендерних торгів не була засуджена за злочин, пов’язаний з порушенням процедури закупівлі, чи інший злочин, вчинений з корисливих мотивів, судимість з такої особи не знято або не погашено у встановленому законом порядку, так і довідки уповноваженого органу державної влади про відсутність/наявність заборгованості зі сплати податків і зборів (обов'язкових платежів).
Відповідно до Порядку доступу до відомостей персонально-довідкового обліку єдиної інформаційної системи Міністерства внутрішніх справ України, затвердженого наказом МВС № 1256 від 29.11.2016р., видача довідки, що містить відомості про притягнення до кримінальної відповідальності, відсутність/наявність судимості або обмежень, передбачених кримінально-процесуальним законодавством України («повна» довідка), здійснюється у письмовій або електронній формі.
Згідно Порядку надання довідки про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України № 733 від 03.09.2018р., довідка про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, надається за вибором платника у паперовій або електронній формі.
Враховуючи вищевикладене Скаржник отримав вищезгадані довідки саме у письмовій формі.
При цьому враховуючи, що пп. 4 п. 3 розділу III «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації вимагалось надання оригіналу або нотаріально посвідченої копії таких довідок, зважаючи на вищезгадані положення п.1 розділу III «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації, згідно якого кожен документ має бути завантажений в систему у вигляді окремого електронного файлу у форматі розширення pdf, jpeg, Скаржником у повній відповідності до вимог Закону та Тендерної документації до системи були завантажені файли «7. Довідка з ДФС про відсутність заборгованності (оригінал)» та «8. Довідка МВС (оригінал)» у форматі pdf, які містять, відповідно, оригінал Довідки уповноваженого органу державної влади (ГУ ДФС у м. Києві) про відсутність у Скаржника заборгованості зі сплати податків і зборів (обов'язкових платежів), та оригінал Довідки уповноваженого органу державної влади (МВС України) про те, що службова (посадова) особа Скаржника не була засуджена за злочин, пов’язаний з порушенням процедури закупівлі, чи інший злочин, вчинений з корисливих мотивів, судимість з такої особи не знято або не погашено у встановленому законом порядку.
Враховуючи викладене вище, Скаржник жодним чином не порушив умови Тендерної документації в цій частині.
3. Щодо зауважень Замовника відносно дати видачі довідки про те, що службова особа Учасника не була засуджена, слід зазначити наступне.
Згідно п. 3 розділу III «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації усі довідки, що видаються будь-якою установою, організацією, підприємством, повинні бути видані не раніше дати оприлюднення оголошення про проведення цієї процедури закупівлі або на більш пізню дату, якщо це передбачено умовами Документації.
Умовами Тендерної документації відносно подання переможцем торгів документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених ч.1 та ч. 2 ст. 17 Закону, інша дата видачі довідок не передбачена. Окрім того, умовами Тендерної документації жодним чином не передбачено, що довідка про те, що службова особа Учасника не була засуджена, не повинна бути видана раніше, ніж Учасника визнано переможцем.
Оголошення про проведення цієї Процедури закупівлі було оприлюднено 23.05.2019р., в той час як Довідка МВС України про те, що службова (посадова) особа Скаржника не була засуджена за злочин, пов’язаний з порушенням процедури закупівлі, чи інший злочин, вчинений з корисливих мотивів, судимість з такої особи не знято або не погашено у встановленому законом порядку, видана 15.07.2019р., тобто, в будь-якому випадку не раніше дати оприлюднення оголошення про проведення цієї Процедури закупівлі.
Враховуючи викладене вище, Скаржник жодним чином не порушив умови Тендерної документації в цій частині.
4. Не зайвим буде зауважити також, що виключний перелік підстав відхилення тендерних пропозицій встановлений статтею 30 Закону, при цьому для переможця такі підстави визначені п. 2 ч. 1 цієї статті.
В той же час, згідно п. 15 ч. 1 ст. 1 Закону переможцем процедури закупівлі є учасник, тендерна пропозиція якого відповідає всім критеріям та умовам, що визначені у тендерній документації, і визнана найбільш економічно вигідною, та якому замовник повідомив про намір укласти договір, або учасник, якому замовник повідомив про намір укласти договір за результатами застосування переговорної процедури закупівлі.
Отже, оскільки Скаржник протокольним рішенням від 16.07.2019р. був визнаний переможцем цієї Процедури закупівлі, його тендерна пропозиція відповідає всім критеріям та умовам, що визначені у тендерній документації.
В той же самий час із положень вищезгаданого Протоколу №7 вбачається, що Замовником було ухвалено рішення про скасування рішення про визнання переможцем ТОВ «РАМЕДАС УКРАЇНА» в зв’язку з порушеннями умов тендерної документації, що непросто не узгоджується, а прямо суперечить вищезгаданим положенням п. 15 ч. 1 ст. 1 Закону та приписам ст. 30 Закону.
Таким чином, Скаржник у повній відповідності до положень чинного законодавства та Тендерної документації належним чином виконав усі умови Тендерної документації, в т.ч. в частині подання відповідних документів як переможцем в Торгах, а отже рішення Замовника про скасування рішення про визнання переможцем ТОВ «РАМЕДАС УКРАЇНА» в зв’язку з порушеннями умов тендерної документації та про відхилення пропозиції Скаржника, - є безпідставним та неправомірним.
Крім того, враховуючи, що очікувана вартість Закупівлі перевищує суму, еквівалентну 133 тисячам євро, Замовник, відхиливши тендерну пропозицію Скаржника в зв’язку з невідповідністю умовам тендерної документації на етапі після розгляду та оцінки пропозицій (проведеного аукціону), порушив вимоги Закону, оскільки згідно Протоколу розгляду тендерних пропозицій № 5 від 09.07.2019р. тендерна пропозиція Скаржника була визнана такою, що відповідає умовам тендерної документації, та була допущена до аукціону (оцінки).
Виходячи з наведеного вище, рішення Замовника про відхилення пропозиції Скаржника є незаконним, таким що порушує права та інтереси Скаржника, зокрема на об'єктивну та неупереджену оцінку тендерних пропозицій та недискримінацію учасників.
Окрім того, враховуючи, що за результатами оцінки електронною системою закупівель тендерна пропозиція Скаржника була визначена більш економічно вигідною, аніж пропозиція учасника, який наразі визнаний переможцем (ТОВ «УКРЕКСІМГРУП»), безпідставне та неправомірне рішення Замовника про відхилення пропозиції Скаржника, як зазначено вище, також фактично порушує право Скаржника бути визнаним переможцем Процедури закупівлі, та, відповідно, призводить до неправомірного визнання переможцем ТОВ «УКРЕКСІМГРУП» (ціна пропозиції якого перевищує ціну пропозиції Скаржника більше ніж на 3 мільйони гривень!!!).
Відповідно до ч. 2 ст. 18 Закону про закупівлі скарги, що стосуються прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки пропозицій учасників, подаються протягом 10 днів з дня оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, але до дня укладення договору про закупівлю, при цьому в даній Процедурі закупівлі повідомлення про намір укласти договір оприлюднено 24 липня 2019 року.
Автор:
41602890, ТОВ "РАМЕДАС УКРАЇНА"
73000, Україна, Херсонська область, місто Херсон, ВУЛИЦЯ МИХАЙЛІВСЬКА, будинок 18