Звернення:
За тендером : ДК 021:2015 – 33120000-7 – системи реєстрації медичної інформації та дослідне обладнання (портативний телемедичний діагностичний комплекс для збору, передачі та зберігання інформації про показники діяльності (фізіологічні параметри) організму пацієнта).
Тема:
Стосовно технычних вимог Замовника
Зміст:
Проведений моніторинг показав, що вимогам Замовника до дискримінаційно завужено прописаних та безпідставно визначених медико-технічних характеристик товару, що є предметом закупівлі, відповідає лише один виробник у світі, а саме китайська компанія CONTEC з її діагностичним комплексом IDIS 7500 з ціною на сайті www.alibaba.com від 750 долл. США (у перерахунку близько 20000грн.).
Медико-технічні характеристики / параметри предмету закупівлі визначені та прописані Замовником таким чином, що як вітчизняні виробники, так і провідні світові виробники із США, Західної Європи, Ізраїлю, Японії та інші не можуть бути учасниками даної процедури закупівлі.
Просимо вказати та дати 4 (чотири) конкретні відповіді на 4 (чотири) конкретні запитання:
- якими конкретними нормативними документами (примітка - надати точні їх вихідні дані) керувався Замовник закупівлі при визначенні вимог до комплектації та медико- технічних характеристик / параметрів товару, що є предметом закупівлі?
- чому при визначенні комплектації та медико- технічних характеристик / параметрів товару, що є предметом закупівлі, дискримінаційно не були враховані товари вітчизняного виробництва?
- чому при визначенні комплектації та медико- технічних характеристик / параметрів товару, що є предметом закупівлі, дискримінаційно не були враховані товари виробництва світових лідерів із США, Західної Європи, Ізраїлю, Японії та інших?
- чи відповідає розроблена Замовником під одного виробника тендерна документація щодо цієї закупівлі вимогам ч.4 ст. 22 Закону “Про публічні закупівлі” №922 -VIII від 25.12.2015, де зазаначено, що “тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників” ?
Дата оприлюднення звернення:
06.06.2019 12:04
Шановний потенційний Учасник, дуже вдячні Вам за виявлений інтерес до нашої закупівлі.
Тендерний комітет розглянув Ваші запитання від 06 червня 2019 та повідомляє наступне.
Медико-технічні вимоги на обладнання вказані відповідно до призначення обладнання та
використання у діагностичному процесі.
Вимоги до тендерної документації встановлено статтею 22 ЗУ «Про публічні Закупівлі».
Серед іншого, пунктом 3 частини 2 статті 22 Закону встановлено наступне:
«інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами. Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз "або еквівалент".»
Замовник обґрунтовано вважає, що опис предмету закупівлі (категорія товарів "вироби медичні") в повній мірі відповідає вимогам зазначеної статті.
Чинним законодавством не покладено на замовника обов’язків під час організації закупівлі документально доводити кількість можливих виробників предмету закупівлі.
Стосовно проведеного Вами моніторингу щодо вартості предмета закупівлі повідомляємо, що вартість предмета закупівлі складається не тільки з вартості обладнання, а й вартості програмного забезпечення до нього.
Стосовно відповідей на Ваші питання.
Питання 1. Якими конкретними нормативними документами (примітка - надати точні їх
вихідні дані) керувався Замовник закупівлі при визначенні вимог до комплектації та медико- технічних характеристик / параметрів товару, що є предметом закупівлі?
Відповідь. Комплектація була складена згідно листа МОЗ України від 24.01.2019 № 25.5.1 – 138/1864 стосовно дооснащення амбулаторій та розвитку телемедицини у сільській місцевості за підписом Заступника Міністра П. Ковтонюка.
А також згідно вимогам:
• Технічного регламенту щодо медичних виробів, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 02.10.2013 р. №753;
• Технічного регламенту щодо медичних виробів для діагностики in vitro, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 02.10.2013 р. № 754;
• Постанови КМУ от 13.01.2016г № 94 «Про затвердження Технічного регламенту законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки»;
• Технічного регламенту радіообладнання, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 травня 2017 р. № 355.
Перед формуванням технічних вимог, ми провели дослідження щодо обладнання для телемедицини, яке представлено на ринку України і за кордоном, та є предметом закупівлі. Було проаналізовано комерційні пропозиції та описи обладнання. Також були проаналізовані відгуки лікарів, що вже працюють на обладнанні з функціями телемедицини.
Відповідно до проведеного аналізу були сформовані медико-технічні вимоги до предмета закупівлі, що врахували побажання лікарів.
Питання 2. Чому при визначенні комплектації та медико- технічних характеристик / параметрів товару, що є предметом закупівлі, дискримінаційно не були враховані товари вітчизняного виробництва?
Відповідь. В медико- технічних характеристиках вказані вимоги до функцій товару, що є предметом закупівлі, які нам потрібні, та не вказано вимоги щодо країни виробництва товару.
В документації відсутні будь-які дискримінаційні вимоги, в тому числі і щодо країни походження обладнання.
Питання 3. Чому при визначенні комплектації та медико- технічних характеристик / параметрів товару, що є предметом закупівлі, дискримінаційно не були враховані товари виробництва світових лідерів із США, Західної Європи, Ізраїлю, Японії та інших?
Відповідь. Як зазначалось вище, перед формуванням технічних вимог до товару, що є предметом закупівлі, ми провели аналіз обладнання для телемедицини, яке представлено на ринку України і за кордоном, та є предметом закупівлі.
Після проведення аналізу обладнання, що є на ринку, у тому числі і світових лідерів, було з’ясовано, що дане обладнання є високовартісним, та не відповідає виділеному обсягу фінансування. Також, у багатьох виробників дані пацієнтів (персональні дані) повинні зберігатися на серверах в інших країнах, так як обладнання прив’язано до них, а це не припустимо.
В документації відсутні будь-які дискримінаційні вимоги, в тому числі і щодо країни походження обладнання.
Питання 4. Чи відповідає розроблена Замовником під одного виробника тендерна документація щодо цієї закупівлі вимогам ч.4 ст. 22 Закону “Про публічні закупівлі” №922 -VIII від 25.12.2015, де зазначено, що “тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників”?
Відповідь. Ми вважаємо, що тендерна документація відповідає вимогам частини 4 статті 22 Закону “Про публічні закупівлі” № 922 -VIII від 25.12.2015, та не містить вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Будемо раді бачити Вас серед учасників закупівлі і сподіваємось, що Ви зможете зробити закупівлю ще більш конкурентною.
Дата оприлюднення відповіді:
11.06.2019 10:54