Учасником надано тендерне забезпечення у вигляді банківської гарантії, в якій не зазначена дата затвердження тендерної документації Замовника, що не відповідає вимогам Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземній валютах, затвердженого Постановою Правління Національного банку України від 15.12.2004 №639, та п.3.3 Розділу 3 тендерної документації.
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу
Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівел
Етапи закупівельного процесу
Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
Розкриття тендерних пропозиції, їх розгляд та оцінка
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
29.08.2019 № 249
Київ
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Департаменту фінансового контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Заступник Голови Олександр ШКУРОПАТ
Додаток
до наказу Державної аудиторської служби України
29.08.2019 № 249
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
3 UA-2019-04-24-000354-b 24.04.2019 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Директор Департаменту фінансового контролю у сфері закупівель Сергій ЧЕРНЕГА
встановлено порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником тендерної (тендерних) пропозиції (пропозицій)
встановлено порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
conclusion.other
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 11 вересня 2019 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації щодо закупівлі, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), надання роз’яснень щодо тендерної документації та внесення до неї змін, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2019 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету філії «Центр забезпечення виробництва» акціонерного товариства «Українська залізниця» (далі – Замовник) від 22.05.2019 зміни та роз’яснення до неї, тендерні
пропозиції учасників товариства з обмеженою відповідальністю
«НАУКОВО-ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО «ПРОМТЕХЦЕНТР» (далі – ТОВ НВП «ПРОМТЕХЦЕНТР») (лоти 1 та 2), товариства з обмеженою відповідальністю «Торговий Дім «БМЗ» (далі – ТОВ «ТД «БМЗ») (лоти 1 та 2), товариства з обмеженою відповідальністю «ТРАНСЕНЕРГОМАШ» (далі – ТОВ «ТРАНСЕНЕРГОМАШ») (лот 2), , протокол розгляду тендерних пропозицій від 25.06.2019 № 2753/166/-19-Т, повідомлення про намір укласти договір за лотами 1 та 2 від 15.08.2019 № ЦЗВ-1486/2753/0354-в, рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 16.07.2019 № 9520-р/пк-пз, договір поставки від 03.09.2019 № ЦЗВ 313-01-04519-01 за лотом 1, договір поставки від 03.09.2019 № ЦЗВ 313-01-04619-01 за лотом 2, звіти про проведення процедури закупівлі за лотами № 1, 2, 3, 4, 5.
Моніторинг закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель не здійснювався.
Відповідно до інформації, розміщеної в електронній системі закупівель Замовник 08.08.2019 частково відмінив торги за лотами 3, 4, 5.
За результатами моніторингу установлено, що Замовник на звернення з вимогами щодо усунення порушення під час проведення закупівлі
(номера вимог: UA-2019-04-24-000354-b.c4, UA-2019-04-24-000354-b.b5), які оприлюднені в електронній системі закупівель 11.05.2019, оприлюднив роз’яснення 22.05.2019, чим порушив вимоги частини першої статті 23 Закону в частині несвоєчасного надання роз’яснень на такі звернення.
Аналізом тендерних пропозицій учасників ТОВ НВП «ПРОМТЕХЦЕНТР», ТОВ «ТД «БМЗ» та ТОВ «ТРАНСЕНЕРГОМАШ», яких Замовник допустив до оцінки, установлено їх невідповідність умовам тендерної документації, а саме тендерні пропозиції вказаних учасників не містять довідку в довільній формі, яка засвідчує відсутність підстав, визначених пунктами 3, 8 та 9 частини першої статті 17 Закону (пункт 3.1 Розділу 3 тендерної документації).
Відповідно до пункту 4 частини першої статті 30 Закону замовник відхиляє тендерну пропозицію учасника у разі, якщо вона не відповідає умовам тендерної документації.
Згідно з вимогами абзацу шостого частини першої статті 31 Закону замовник відміняє торги у разі допущення до оцінки менше двох тендерних пропозицій.
Отже, Замовник на порушення пункту 4 частини першої статті 30 Закону не відхилив та допустив до оцінки тендерні пропозиції учасників –
ТОВ НВП «ПРОМТЕХЦЕНТР», ТОВ «ТД «БМЗ» та
ТОВ «ТРАНСЕНЕРГОМАШ», які не відповідали умовам тендерної документації та всупереч вимогам абзацу шостого частини першої статті 31 Закону не відмінив торги за лотами 1 та 2.
За результатами проведеної процедури закупівлі Замовник уклав з переможцями торгів з ТОВ «ТД «БМЗ» договір поставки від 03.09.2019 № ЦЗВ 313-01-04519-01 (лот 1) та з ТОВ «ТРАНСЕНЕРГОМАШ» договір поставки
від 03.09.2019 № ЦЗВ 313-01-04619-0 (лот 2).
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
За результатами аналізу питання надання роз’яснень до тендерної документації та внесення змін до неї встановлено порушення частини першої статті 23 Закону.
За результатами аналізу питання щодо розгляду тендерних пропозицій
ТОВ НВП «ПРОМТЕХЦЕНТР», ТОВ «ТД «БМЗ» та
ТОВ «ТРАНСЕНЕРГОМАШ» встановлено порушення вимоги пункту 4 частини першої статті 30 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації щодо закупівлі, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення та відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не установлено.
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Відповідно до частини восьмої статті 71 Закону надаємо свої заперечення до висновку.
1. Щодо несвоєчасного надання роз’яснень щодо тендерної документації.
Відповідно до частини першої статті 23 Закону замовник повинен протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення надати роз’яснення на звернення та оприлюднити його на веб-порталі Уповноваженого органу відповідно до статті 10 цього Закону.
Також абзацом третім частини другої статті 23 Закону встановлено, що у разі несвоєчасного надання або ненадання замовником роз’яснень щодо змісту тендерної документації строк подання тендерних пропозицій автоматично продовжується електронною системою не менш як на сім днів.
На запитання, розміщені в системі Prozorro 11.05.2019 року, Замовник надав відповідь 22.05.2019 року, тобто пізніше триденного строку. Одночасно кінцевий строк подання тендерних пропозицій на виконання зазначених вище вимог Закону було продовжено по 30.05.2019 року. Відповідна інформація була оприлюднена відповідно до статті 10 Закону.
Таким чином, Замовник дотримався вимог Закону щодо надання роз’яснень щодо тендерної документації та внесення змін до неї.
2. У висновку ДАСУ зазначено, що учасники ТОВ «ТРАНСЕНЕРГОМАШ», ТОВ НВП «ПРОМТЕХЦЕНТР» та ТОВ ТД «БМЗ» не надали інформацію про відсутність підстав для відхилення, визначених у пунктах 3, 8, 9 частини першої статті 17 Закону, що не відповідає вимогам пункту 3.1 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації.
Додаток № 5 до тендерної документації Замовника містить примірну форму надання інформації щодо відсутності підстав для відхилення пропозиції учасника на підставі частини першої статті 17 Закону. Зазначені вище учасники в складі своїх тендерних пропозицій надали довідку довільної форми, що відповідає формі, яка встановлена у зазначеній частині тендерної документації.
Одночасно звертаємо увагу на те, що відповідно до частини третьої статті 17 Закону Замовник у тендерній документації зазначає, що інформація про відсутність підстав, визначених у частинах першій і другій цієї статті, надається в довільній формі. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації, що міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Уповноважений орган щороку до 20 січня та додатково в разі потреби оприлюднює інформацію про перелік відкритих єдиних державних реєстрів, доступ до яких є вільним, на веб-порталі Уповноваженого органу.
Відповідно до пункту 2 частини другої статті 22 Закону тендерна документація повинна містити вимоги, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим вимогам.
Пункти 3, 8 та 9 частини першої статті 17 Закону говорять, що Замовник приймає рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію, якщо:
(3) службову (посадову) особу учасника, яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення у сфері закупівель корупційного правопорушення;
(8) учасник визнаний у встановленому законом порядку банкрутом та стосовно нього відкрита ліквідаційна процедура;
(9) у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відсутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань».
Згідно з інформацією Уповноваженого органу, яка, зокрема, міститься на веб-порталі Міністерства економічного розвитку і торгівлі України в розділі Публічні закупівлі » Консультації з питань закупівель » Узагальнені відповіді, відкритими єдиними державними реєстрами, доступ до яких є вільним, зокрема є:
- Єдиний державний реєстр осіб, які вчинили корупційні правопорушення;
- Єдиний реєстр підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство;
- Єдиний державний реєстр юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.
Таким чином, інформація, яка стосується пунктів 3, 8 та 9 частини першої статті 17 Закону, міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, та, згідно із цією ж статтею, Замовник не вимагає її документального підтвердження.
Таким чином Замовник дотримався вимог Закону в частині підтвердження учасником відповідності вимогам, встановлених статтею 17 Закону.
Просимо зобов’язати замовника ФІЛІЯ "ЦЕНТР ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ВИРОБНИЦТВА" АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА "УКРАЇНСЬКА ЗАЛІЗНИЦЯ" скасувати протокол розгляду тендерних пропозицiй 2753/166/-19-Т від 25.06.2019 р. в частині відхилення пропозиції ТОВ «ТРАНСЕНЕРГОМАШ». Просимо Зобов’язати замовника ФІЛІЯ "ЦЕНТР ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ВИРОБНИЦТВА" АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА "УКРАЇНСЬКА ЗАЛІЗНИЦЯ" прийняти рішення про визнання
пропозиції ТОВ «ТРАНСЕНЕРГОМАШ» такою, що відповідає вимогам тендерної документації та допустити ТОВ «ТРАНСЕНЕРГОМАШ» до аукціону.
Автор:
36562474, ТОВ ТРАНСЕНЕРГОМАШ
04119, Україна, Київська область, Київ, вул. Зоологічна, буд 4 А
На виконання рішення Колегії від 16.07.2019 № 9520-р/пк-пз - скасовано рішення про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «ТРАНСЕНЕРГОМАШ» по Лоту №2 за процедурою закупівлі частин залізничних або трамвайних локомотивів чи рейкового рухомого складу, обладнання для контролю залізничного руху (запасні частини до тепловозів серії ЧМЕ) (код ЄЗС 34630000-2) (Оголошення у ЦБД № UA-2019-04-24-000354-b
Перелік питань порожній. Якщо Ви бажаєте подати питання
Увійти
або
Підписатися.
На даному тендері відміни не були знайдені.
запасні частини до тепловозів серії ЧМЕ
Тендер:
UA-2019-04-24-000354-b
Тип:
вимога
За лотом Лот 3
UA-2019-04-24-000354-b.a1
Дата:
06.05.2019 15:04
Стан:
Порушення усунуто
Щодо збільшення очікуваної вартості закупівлі
Наше підприємство є вітчизняним виробником продукції залізничного призначення. В свою чергу інформуємо, що на сьогоднішній день очікувана вартість закупівлі значно занижена. З метою проведення торгів та своєчасного постачання продукції, просимо переглянути очікувану вартість закупівлі та збільшити її на 35%.
У філії "ЦЗВ" відсутні підстави щодо збільшення очікуваної вартості предмету закупівель.
Тип:
вимога
За лотом Лот 4
UA-2019-04-24-000354-b.a2
Дата:
06.05.2019 15:05
Стан:
Порушення усунуто
Щодо збільшення очікуваної вартості закупівлі
Наше підприємство є вітчизняним виробником продукції залізничного призначення. В свою чергу інформуємо, що на сьогоднішній день очікувана вартість закупівлі значно занижена. З метою проведення торгів та своєчасного постачання продукції, просимо переглянути очікувану вартість закупівлі та збільшити її на 30%.
У філії "ЦЗВ" відсутні підстави щодо збільшення очікуваної вартості предмету закупівель.
Тип:
вимога
За лотом Лот 5
UA-2019-04-24-000354-b.a3
Дата:
06.05.2019 15:05
Стан:
Порушення усунуто
Щодо збільшення очікуваної вартості закупівлі
Наше підприємство є вітчизняним виробником продукції залізничного призначення. В свою чергу інформуємо, що на сьогоднішній день очікувана вартість закупівлі значно занижена. З метою проведення торгів та своєчасного постачання продукції, просимо переглянути очікувану вартість закупівлі та збільшити її на 80%.
У філії "ЦЗВ" відсутні підстави щодо збільшення очікуваної вартості предмету закупівель.
Тип:
вимога
За лотом Лот 4
UA-2019-04-24-000354-b.c4
Дата:
11.05.2019 20:09
Стан:
Порушення усунуто
Вимога розбити лот
Вимога про внесення змін до тендерної документації
Замовником (Філія «Центр забезпечення виробництва» АТ «Українська залізниця») було оголошено закупівлю UA-2019-04-24-000354-b в системі Prozorro. Номер закупівлі, та відповідно до Додатку 1 Тендерної документації сформовано перелік та кількість продукції, що є предметом закупівлі.
Наше підприємство бажає прийняти участь у закупівлі та має змогу виконати зобов’язання з поставки позицій 1, 2, 4 Лоту № 4, а саме: Шестерня тягового двигуна – 76 од., Втулка шатуна – 108 од., Клапан всмоктуючий вихлопний 3ПИС 5003-01 – 186 од.
Однак Замовник Лот № 4 сформував із великої кількості номенклатури запасних частин, процеси виробництва яких значно відрізняються один від одного. Таке формування лоту призведе до зменшення конкуренції, позбавлення учасників, які не є виробниками всієї номенклатури, зазначеної у Лоті № 4 можливості прийняти участь у закупівлі.
При цьому зазначаємо, що позиції 1, 2, 4 Лоту № 4 є продукцією, яка виготовляється за спеціальною технологією із застосуванням відповідного обладнання, яке є не у всіх виробників.
Об’єднання позицій 1, 2, 4 Лоту № 4 із іншими запасними частинами даного лоту звужує коло потенційних учасників, які могли б прийняти участь у закупівлі. Наше підприємство може запропонувати до постачання Шестерня тягового двигуна – 76 од., Втулка шатуна – 108 од., Клапан всмоктуючий вихлопний 3ПИС 5003-01 – 186 од. із наданням гарантій щодо відповідної якості продукції та за конкурентоспроможними цінами.
Згідно ч. 4 ст. 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводить до дискримінації учасників.
Згідно ст. з Закону закупівлі здійснюються за такими принципами:
добросовісна конкуренція серед учасників;
максимальна економія та ефективність;
відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
недискримінація учасників;
об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій;
запобігання корупційним діям і зловживанням.
Звертаємо увагу, що поставити всю номенклатуру за Лотом № 4 зможе лише завод-виробник, який має широку номенклатуру продукції власного виробництва, інші учасники ринку такі, як фізичні особи-підприємці, невеликі фірми посередники прийняти участь у закупівлі не зможуть.
Окрім цього таке формування Лоту № 4 є нераціональним з боку замовника, так як не дозволяє дотриматися принципу максимальної економії та придбати товар за максимально вигідними цінами.
Частини 1, 2 ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлює, що Фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі. Замовник повинен протягом трьох робочих днів з дня їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення та оприлюднити його на веб-порталі Уповноваженого органу відповідно до статті 10 цього Закону. 2. Замовник має право з власної ініціативи чи за результатами звернень або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації.
Враховуючи вищевикладене вважаємо за потрібне звернутися до Замовника із вимогою: Шестерня тягового двигуна – 76 од., Втулка шатуна – 108 од., Клапан всмоктуючий вихлопний 3ПИС 5003-01 – 186 од. винести в окремий лот та внести відповідні зміни до тендерної документації, адже наше підприємство має реальну можливість поставити зазначені позиції на умовах, передбачених тендерною документацією.
Замовником прийнято рішення залишити тендерну документацію без змін
Тип:
вимога
За тендером
UA-2019-04-24-000354-b.b5
Дата:
11.05.2019 20:12
Стан:
Порушення усунуто
Просимо внести зміни до тендерної документації
Просимо внести зміни до Тендерної документації стосовно відповідальності Постачальника за Договором поставки.
Відповідно до п.7.2 Тендерної документації Проект договору складається замовником з урахуванням особливостей предмету закупівлі. Разом з тендерною документацією замовником в окремому файлі подається проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням змін його умов. Так, Проект договору наведено в Додатку №9 до ТД.
Відповідно до розділу 10 Договору ПОСТАЧАЛЬНИК за Даним Договором несе наступну відповідальність:
- за порушення строків постачання ПОСТАЧАЛЬНИК оплачує ЗАМОВНИКУ пеню у розмірі 0,1% від суми непоставленої в строк Продукції на умовах передбачених п.5.2. цього Договору, за кожен день прострочення (п.10.1 Договору);
- за прострочення понад 15 календарних днів додатково стягується штраф у розмірі 15% від суми непоставленої в строк Продукції (п.10.1 Договору);
- у випадку постачання ПОСТАЧАЛЬНИКОМ Продукції без письмової рознарядки ЗАМОВНИКА, яка не була повернута ЗАМОВНИКОМ згідно п.5.2 цього Договору, Продукція приймається на зберігання. У цьому випадку ПОСТАЧАЛЬНИК зобов’язаний укласти договір зберігання з ЗАМОВНИКОМ та сплатити ЗАМОВНИКУ вартість зберігання Продукції по пред’явленому рахунку (п.10.2. Договору),
- в разі порушення п. 13.8 Сторона, яка здійснила відступлення права вимоги без письмового погодження іншої Сторони за Договором сплачує останній штраф у розмірі 20% від суми цього Договору. Угода про відступлення права вимоги укладена в порушення п. 13.8. за ініціативою зацікавленої Сторони, визнається недійсною у порядку, визначеному чинним законодавством (п.10.5 Договору),
- у разі неправильного оформлення товаросупровідних документів, розбіжності між ними та документами, поданими у складі тендерної пропозиції учасника-переможця, що призвело до нарахування штрафів і пень, або непередбачуваних витрат при митному оформленні товарів, ПОСТАЧАЛЬНИК відшкодовує такі витрати ЗАМОВНИКУ в повному обсязі (п.10.7 Договору),
- в разі неподання податкової накладної, відповідно до чинного законодавства України, ПОСТАЧАЛЬНИК компенсує ЗАМОВНИКУ повну суму податку на додану вартість, за якою останній втратив право на отримання податкового кредиту (п.10.9. Договору),
- у разі здійснення ПОСТАЧАЛЬНИКОМ дій або у результаті його бездіяльності, що призвело до невизнання контролюючими органами податкового кредиту з ПДВ ЗАМОВНИКА за цим Договором, ПОСТАЧАЛЬНИК зобов’язаний сплатити ЗАМОВНИКУ штраф у розмірі невизнаного контролюючими органами податкового кредиту в частині, що стосується цього Договору (п.10.10 Договору),
- у разі визнання цього Договору нікчемним та/або недійсним виключно з вини ПОСТАЧАЛЬНИКА (у результаті співпраці з контрагентами, які мають сумнівну репутацію, такими що визнані або знаходяться на стадії банкрутства, щодо яких відкриті кримінальні справи і т.д.), останній зобов’язаний сплатити штраф ЗАМОВНИКУ у розмірі 20% від суми невизнаних у ЗАМОВНИКА витрат, які прямо пов’язані з зазначеними в цьому пункті порушеннями (п.10.11 Договору).
Крім того, відповідно до п.9.1. Договору ПОСТАЧАЛЬНИК зобов’язаний надати забезпечення виконання цього Договору у вигляді оригіналу банківської гарантії або у вигляді оригіналу договору страхування фінансового ризику невиконання або неналежного виконання ПОСТАЧАЛЬНИКОМ договірних зобов’язань, у розмірі, що становить 5% від вартості Договору, яке надається до укладання Договору.
При цьому ПОСТАЧАЛЬНИК не звільняється від виконання своїх зобов’язань допоставити Продукцію, якщо про інше його не попередив письмово ЗАМОВНИК (п. 10.1 Договору).Сплата штрафних санкцій не звільняє Сторони від взятих на себе зобов’язань (п.10.8 Договору).
Водночас, відповідно до ч. 2 ст. 231 Господарського кодексу України у разі якщо порушено господарське зобов'язання, в якому хоча б одна сторона є суб'єктом господарювання, що належить до державного сектора економіки, або порушення пов'язане з виконанням державного контракту, або виконання зобов'язання фінансується за рахунок Державного бюджету України чи за рахунок державного кредиту, штрафні санкції застосовуються, якщо інше не передбачено законом чи договором, у таких розмірах: за порушення строків виконання зобов'язання стягується пеня у розмірі 0,1 відсотка вартості товарів (робіт, послуг), з яких допущено прострочення виконання за кожний день прострочення.
На нашу думку, встановлена Договором відповідальність Постачальника є явно завищеною та такою, що не відповідає засадам справедливості, добросовісності, розумності, як складовим елементам загального конституційного принципу верховенства права та визначається в розріз з вимогами діючого законодавства України.
Наявність у Замовника можливості стягувати із Постачальника надмірні грошові суми як неустойку спотворює її дійсне правове призначення, оскільки із засобу розумного стимулювання виконувати основне зобов'язання неустойка перетворюється на несправедливо непомірний тягар для Постачальника та джерело отримання невиправданих додаткових прибутків Замовником. Крім того, встановлення надмірної відповідальності Постачальника порушує баланс між застосованим до порушника заходом відповідальності у вигляді неустойки й оцінкою дійсного, а не покладеного розміру збитків, заподіяних у результаті конкретного правопорушення.
Відповідно до ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» недискримінація учасників є одним з принципів здійснення закупівель. Відповідно до ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі», замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Встановлення надмірних санкцій з однієї сторони в той же час, як відповідальність іншої сторони мінімальна (відповідальність Замовника за порушення строків оплати складає пеню в розмірі облікової ставки НБУ від вартості несплаченої Продукції за кожен день прострочення (п.10.6 Договору)), на нашу думку є дискримінацією.
Виходячи з викладеного, з метою дотримання принципів здійснення закупівель, які встановлені статтею 3 Закону України «Про публічні закупівлі», просимо Вас, розглянути можливість внесення змін до договору, а саме:
1.Викласти п. 10.1. договору в наступній редакції: п.10.1. за порушення строків постачання ПОСТАЧАЛЬНИК оплачує ЗАМОВНИКУ пеню у розмірі облікової ставки НБУ від вартості замовленої, але не поставленої в строк Продукції за кожен день прострочення.
2.Виключити п.10.7,10.9, 10.10, 10.11 з тексту договору .
Просимо внести зміни до Тендерної документації стосовно строків надання довідки ДФС.
Відповідно до додатку №6 Тендерної документації переможець процедури закупівлі має надати Замовнику у строк, що не перевищує 5 днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір відтворену на папері копію електронної довідки ДФС з кабінету платника податків або оригінал/нотаріально завірену копію довідки про відсутність заборгованості з податків, зборів, платежів, що контролюються органами доходів і зборів або ДПІ або відповідним органом Державної фіскальної служби, яка дійсна на дату, яка попадає в 5 - ти денний термін починаючи з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір.
Звертаємо увагу Замовника, що відповідно до п.4 Порядку
надання довідки про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи затвердженого наказом Міністерства фінансів України 03 вересня 2018 року № 733 довідка або відмова у наданні Довідки готуються уповноваженим органом протягом п’яти робочих днів з дня, наступного за днем отримання Заяви органом, до якого її було подано.
Відповідно, вимога Замовника щодо надання довідки з ДФС протягом п’яти календарних днів з дня оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір в той час, як довідка видається протягом п’яти робочих днів є дискримінаційною умовою, щодо тих учасників, у яких дана довідка на момент подання тендерної пропозиції відсутня.
Неможливість надання учасником-переможцем зазначеної довідки у строк визначений Замовником відповідно призводить до відхилення пропозиції Учасника.
Виходячи з викладеного, з метою дотримання принципів здійснення закупівель, які встановлені статтею 3 Закону України «Про публічні закупівлі», просимо Вас, розглянути можливість внесення змін дотендерної документації, а саме:
1.Визначити, що відтворену на папері копію електронної довідки ДФС з кабінету платника податків або оригінал/нотаріально завірену копію довідки про відсутність заборгованості з податків, зборів, платежів, що контролюються органами доходів і зборів або ДПІ або відповідним органом Державної фіскальної служби, яка дійсна на дату, яка попадає в 10 - ти денний термін починаючи з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір учасник повинен надати протягом 10 календарних днів з дня оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір.
Звертаємо увагу, що у тендерній документації інших Замовників встановлений саме 10-ти денний термін для надання зазначеної довідки.
Керуючись ч.1,2 ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі» просимо:
1. Внести зміни до тендерної документації наведені вище.
2. Опублікувати зміни до тендерної документації у встановленому законом порядку.
Замовником прийнято рішення внести зміни в тендерну документацію в частині збільшення строків надання переможцем процедури торгів відтвореної на папері копії електронної довідки ДФС з кабінету платника податків. По інших питаннях замовником прийнято рішення залишити тендерну документацію без змін.
Завершена закупівля
Очікувана вартість
8 591 644.78
грн.
Період подання пропозицій
до
30.05.2019 10:00
Замовник:
ФІЛІЯ "ЦЕНТР ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ВИРОБНИЦТВА" АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА "УКРАЇНСЬКА ЗАЛІЗНИЦЯ"