Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 04 червня 2020 року
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (в редакції чинній до 19 квітня 2020 року) (далі – Закон), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2019 рік Тиврівського будинку-інтернату геріатричного профілю (далі – замовник), оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, тендерну пропозицію ФОП «Осадчук Тетяна Лівонівна», протокол засідання тендерного комітету замовника від 28 січня 2019 року б/н, повідомлення про намір укласти договір, договір від 08 лютого 2019 року №41, пояснення від 25 травня 2020 року та від 28 травня 2020 року, отримані від замовника через електронну систему закупівель.
За результатами моніторингу закупівлі установлено невідповідність тендерної пропозиції учасника ФОП «Осадчук Тетяна Лівонівна», якого визначено переможцем торгів (протокол засідання тендерного комітету замовника від 28 січня 2019 року б/н), вимогам тендерної документації в частині ненадання:
- довідки, складеної у довільній формі, яка повинна містити інформацію про наявність у учасника відповідного обладнання та матеріально-технічної бази для надання послуг з постачання, виготовлення та зберігання продукції, що зазначається в тендерній документації; копій документів, що підтверджують наявність у учасника власного чи орендованого автотранспорту, обладнання; завірених належним чином копій технічного та санітарного паспортів на транспорт, особистої медичної книжки водія, договорів оренди (якщо транспорт орендований), договір на дезінфекційну обробку автомобільного транспорту із спеціалізованим підприємством (пункт 1 Додатку №2 тендерної документації);
- інформаційної довідки, складеної у довільній формі за підписом керівника або уповноваженої особи учасника, завіреної печаткою (за наявності), що підтверджує досвід виконання аналогічного договору; двох оригіналів позитивних відгуків про співпрацю, виданих в січні 2019 року, що відповідають копіям поданих аналогічних договорів від організацій, які зазначені в довідці про виконання аналогічних договорів (пункт 3 Додатку №2 тендерної документації);
- копії аналогічного договору стосовно поставки товару у відповідності до предмета закупівлі, завіреного печаткою учасника, з яким було укладено договір за 2017 рік (пункт 3 Додатку №2 тендерної документації);
- інформації у вигляді довідки про відсутність підстав, визначених у частинах першій і другій статті 17 Закону, наведеній у Додатку 6 тендерної документації (пункт 5 розділу ІІІ тендерної документації);
- тендерної пропозиції у формі наведеній у Додатку №1 тендерної документації; реєстру документів, який сканується і подається окремим електронним файлом (пункт 1 розділу ІІІ тендерної документації);
- гарантійного листа, що при виявленні замовником дефектів, простроченого терміну придатності товару, будь-чого іншого, що може якимось чином вплинути на якісні характеристики товару, постачальник повинен замінити товар в асортименті та кількості, вказаній в заявці замовника в найкоротші терміни (пункт 3 Додатку №4 тендерної документації);
- пояснювальної записки з описом якісних та функціональних характеристик предмету закупівлі, його екологічної чистоти та країну походження (підпункт «а» пункту 5 Додатку №4 тендерної документації);
- листа, що тара та упаковка товару повинні бути міцними, чистими, сухими, без стороннього запаху й порушення цілісності (Додаток №4 тендерної документації);
- листа в довільній формі, що при встановленні замовником недоброякісності будь-якого товару він негайно (протягом однієї години) робить заміну недоброякісного товару за власний рахунок, при встановленні нестачі будь-якого товару - негайно (протягом однієї години) довозить товари, яких не вистачає, за власний рахунок (Додаток №4 тендерної документації);
- гарантійного листа стосовно того, що замовник має право при поставці кожної окремої партії товару вимагати проведення незалежної експертизи та лабораторних досліджень щодо якісних показників товару та їх відповідності вимогам замовника за рахунок учасника (Додаток №4 тендерної документації);
- інформації в довільній формі щодо гарантування згоди з умовами закупівлі, визначеними в цій тендерній документації та оголошенні про закупівлю, в тому числі з положеннями щодо якісних та кількісних характеристик предмету закупівлі (Додаток №4 тендерної документації);
- довідки про обов’язок учасником дотримуватися вимог чинного законодавства із захисту довкілля, при постачанні товарів (наданні послуг, виконанні робіт), що є предметом закупівлі (Додаток №4 тендерної документації).
Однак, на порушення вимог пунктів 1,4 частини першої статті 30 Закону замовник не відхилив тендерну пропозицію ФОП «Осадчук Тетяна Лівонівна», як таку, що не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям установленим статтею 16 Закону та умовам тендерної документації, та уклав з ним договір від 08 лютого 2019 року №41 на суму 316460,00 грн.
Згідно частини першої статті 10 Закону замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює на вебпорталі Уповноваженого органу звіт про виконання договору протягом трьох днів з дня закінчення строку дії договору, виконання договору або його розірвання.
При цьому, установлено, що умовами договору від 08 лютого 2019 року №41 визначено строк його дії до 31 грудня 2019 pоку, але в будь-якому випадку до моменту його остаточного виконання.
За даними пошуково-аналітичної системи (htts://www.007.org.ua) фінансові зобов’язання за даним договором виконано в повному обсязі, а саме замовником 20 листопада 2019 року на підставі накладної від 15 листопада 2019 року №68, здійснено остаточні розрахунки із ФОП «Осадчук Тетяна Лівонівна» в повному обсязі у відповідності до умов договору від 08 лютого 2019 року №41.
Однак, звіт про виконання договору в електронній системі закупівель замовник оприлюднив 21 травня 2020 року (в ході моніторингу) з порушенням строків, визначених абзацом 10 частини першої статті 10 Закону.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
За результатами аналізу питання дотримання законодавства в частині розгляду тендерної пропозиції установлено порушення вимог пунктів 1,4 частини першої статті 30 Закону.
За результатами аналізу питання щодо оприлюднення інформації про закупівлю установлено порушення вимог абзацу 10 частини першої статті 10 Закону.
За результатами аналізу питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця - порушень законодавства у сфері публічних закупівель не встановлено.
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2, 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, зокрема щодо недопущення таких порушень в подальшому та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку або аргументовані заперечення до висновку або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.