Типи порушень
встановлено порушення законодавства в частині складання тендерної документації та/або внесення змін до неї
встановлено порушення законодавства в частині укладання договору про закупівлю
встановлено порушення законодавства в частині внесення змін до договору про закупівлю (укладання додаткових угод)
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 18 січня 2019 року.
Предметом аналізу були питання: укладання договору про закупівлю та внесення змін до нього.
Під час моніторингу проаналізовані: тендерна документація, затверджена рішенням тендерного комітету Відділу освіти Первомайської районної державної адміністрації (далі – Замовник) від 10.09.2018, в частині проекту договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов та пункту 4 «Істотні умови, що обов’язково включаються до договору про закупівлю» розділу «Результати торгів та укладання договору про закупівлю»; тендерна пропозиція учасника ТОВ «ТОП ЕНЕРГОТРЕЙД» в частині гарантійного листа щодо згоди учасника з умовами збільшення ціни від 24.09.2018 № 315/28 (далі – гарантійний лист); договір від 23.10.2018 № 514/18, укладений Замовником з ТОВ «ТОП ЕНЕРГОТРЕЙД»; додаткові угоди від 12.11.2018 № 1 та від 06.12.2018 № 2 до договору від 23.10.2018 № 514/18; пояснення від 02.01.2019 та від 16.01.2019, отримані через електронну систему закупівель.
За результатами моніторингу встановлено, що на порушення вимог пункту 7 частини другої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) безпосередньо проект договору про закупівлю не передбачає порядку змін його умов. Крім того, умови проекту договору не відповідають вимогам тендерної документації.
Зокрема, в підпункті 4.6 пункту 4 «Істотні умови, що обов’язково включаються до договору про закупівлю» розділу «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації (далі – підпункт 4.6 ТД) визначено порядок внесення змін у випадку коливання ціни товару на ринку в бік збільшення. Проте, зазначений в підпункті 4.6 ТД порядок внесення змін відсутній в проекті договору та в укладеному договорі про закупівлю.
Відповідно до гарантійного листа, наданого на вимогу тендерної документації в складі тендерної пропозиції ТОВ «ТОП ЕНЕРГОТРЕЙД», учасник гарантує повну та безумовну згоду з умовами збільшення ціни за одиницю товару протягом строку дії договору про закупівлю, передбаченими підпунктом 4.6 ТД.
Аналіз договору від 23.10.2018 № 514/18, укладеного за результатами процедури закупівлі, засвідчив, що його умови на порушення частини четвертої статті 36 Закону, відрізняються від змісту тендерної пропозиції ТОВ «ТОП ЕНЕРГОТРЕЙД», а саме: відсутні умови щодо порядку змін у випадку коливання ціни товару на ринку в бік збільшення, які Замовник визначив в підпункті 4.6 ТД як обов’язкові, що включаються до договору про закупівлю, та щодо яких ТОВ «ТОП ЕНЕРГОТРЕЙД» надавав гарантійний лист.
Зважаючи на вищенаведене, додаткові угоди від 12.11.2018 № 1 та від 06.12.2018 № 2 до договору від 23.10.2018 № 514/18 в частині збільшення ціни за одиницю товару укладені з порушенням умов гарантійного листа та підпункту 4.6 ТД.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
За результатами проведеного моніторингу встановлено порушення вимог пункту 7 частини другої статті 22 та частини четвертої статті 36 Закону.
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись пунктом 7 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та підпунктом 16 пункту 6, пунктом 7 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 р. № 43, Управління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень та відповідно до частини восьмої статті 7-1 Закону протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Дата висновку
18.01.2019 00:00
Дата публікації
18.01.2019 12:35