Звернення:
За тендером : Тверде паливо (Вугілля кам'яне )
Тема:
Щодо предмета закупівлі
Зміст:
Закон України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. Ураховуючи вимоги пункту 29 частини першої статті 1 Закону, тендерна документація розробляється та затверджується замовником і повинна містити перелік складових, визначених частиною другою статті 22 Закону. При цьому тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників (частина четверта статті 22 Закону). Водночас згідно з частиною третьою статті 5 Закону замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Згідно з пунктом 3 частини другої статті 22 Закону тендерна документація повинна містити інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами. Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз "або еквівалент". Вимагаємо внести зміни до тендерної документації та привести її у відповідність до чинного законодавства з публічних закупівель.
Дата оприлюднення звернення:
10.09.2018 11:55
Застосування еквіваленту для конкретної марки вугілля неможливе,оскільки марка вугілля не є найменуванням товару,що виробляється конкретним виробником або на який оформлюється патент. А будь яка інша марка характеризуватиметься іншими якісними характеристиками(наприклад неможливо зпастосувати еквівалент до марки бензину,оскільки марка бензину А-92(ДСТУ 7687:2015) неможе бути заміненою маркою А-95.
Означене унеможливлює обєктивну та однакову оцінку різних тендерних пропозицій в межах єдиної процедури закупівлі,за умови якщо учасником один запропоновано марку вугілля,що вимагається замовником,а учасником два запропоновано як альтернативний варіант іншу марку вугілля,яка у відповідності до чинних стандартів має інший фізико технічний склад.Звертаємо Вашу увагу,що замовник при проведенні процедури закупівлі керується принципами публічних закупівель,зокрема такими як добросовісна конкуренція серед учасників,максимальна економія та ефективність,недискримінація учасників об'єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій,отже запропонований Вами варіант жодного відношення до затверджень визначених п.3ч,2ст.22 ЗУ Про публічні закупівлі (не містить посилання на конкретну торгівельну марку,тип,патент,джерело походження або виробника) призведе до неможливості добросовісної конкуренції серед учасників та дискримінації(ринкова вартість вугілля кожної марки вугілля визначається якісними та технічними показниками ,що притаманні виключно такій марці ,отже
тендерна пропозиція щодо марки вугілля,що має гірші якісні показники серед інших марок,матимуть необгрунтовану в даному випадку перевагу в частині можливості формування мінімальної ціни тендерної пропозиції по віднощенню до інших)
Дата оприлюднення відповіді:
17.09.2018 19:21