Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 18 червня 2019 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2018 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету комунального підприємства «Управління капітального будівництва» Крюківщинської сільської ради (далі – Замовник) від 22.06.2018, тендерна пропозиція товариства з обмеженою відповідальністю «Будівельна компанія «БМЛ Груп» (далі – ТОВ «БК «БМЛ Груп»), протокол засідання тендерного комітету від 23.07.2018 № 14, повідомлення про намір укласти договір, пояснення Замовника отримане через електронну систему закупівель 13.06.2019.
За результатами моніторингу установлено, що тендерна документація Замовника:
не містить вимоги щодо надання учасниками інформації в довільній формі про відсутність підстав для відхилення тендерної пропозиції, визначених у пунктах 3, 8 та 9 частини першої статті 17 Закону;
містить вимогу щодо надання учасниками оригіналу довідки з податкової інспекції України про відсутність (наявність) заборгованості за сплатою податків (пункт 11 розділу ІІ додатку 1 до тендерної документації).
Зважаючи на зазначене, Замовник порушив норми частини третьої
статті 17 Закону та пункту 2 частини другої статті 22 Закону.
Крім того, за результатами аналізу тендерної документації установлено, що Замовник у пункті 2 розділу «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації установив вимогу щодо надання переможцем торгів перерахованої ціни тендерної пропозиції та інших документів, що стосуються визначення вартості пропозиції (розрахунок договірної ціни та калькуляцію (кошторис)), а також документів визначених у тендерній документації та додатках до них (додаток 1), зокрема, інформацію в довільній формі:
з посиланням на Зведені відомості про рішення органів АМКУ щодо визнання вчинення суб’єкта господарювання порушень законодавства про захист економічної конкуренції у вигляді анти конкурентних узгоджених дій, які стосуються спотворення результатів торгів, а також щодо можливого подальшого судового розгляду цих рішень, їх перевірки, перегляду органами Антимонопольного комітету України, розміщена на офіційному веб-порталі Антимонопольного комітету України (www.amc.gov.ua) в розділі «Діяльність у сфері державних закупівель», в якій переможець підтверджує, що протягом останніх трьох років він не був притягнений до відповідальності за порушення, передбачене пунктом 4 частини другої статті 6, пунктом 1 статті 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, які стосуються спотворення результатів торгів;
про відсутність антикорупційної програми та уповноваженого з антикорупційної програми юридичної особи у випадку, коли вони не є обов’язковими відповідно до Закону України «Про запобігання корупції»;
про статус переможця з посиланням на відповідний розділ (пункт, абзац тощо) установчих документів, в яких зазначено, що переможець здійснює господарську діяльність згідно з положенням його статуту;
з підтвердженням того, що він не зареєстрований в офшорних зонах, перелік яких затверджено розпорядженням Кабінету Міністрів України від 23 лютого 2011 року № 143-р «Про віднесення держав до переліку офшорних зон».
У разі невиконання цієї вимоги, Замовник відхиляє тендерну пропозицію переможця (пункт 3 розділу «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації).
При цьому Законом не передбачено надання переможцем торгів будь-яких інших документів, окрім тих, що визначені статтею 17 Закону.
Отже, ненадання переможцем торгів документів зазначених у пункті 2 розділу «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації та додатку 1 до тендерної документації (зазначених вище) не може бути підставою для відхилення тендерної пропозиції переможця.
Відповідно до пункту 1 розділу ІІ додатку 1 до тендерної документації на підтвердження кваліфікаційного критерію «наявність обладнання та матеріально-технічної бази» Замовник установив вимогу щодо надання учасниками довідки про наявність обладнання та матеріально-технічної бази, необхідних для виконання робіт.
За результатами моніторингу установлено, що ТОВ «БК «БМЛ Груп» у складі своєї тендерної пропозиції надало підсумкову відомість ресурсів, у якій передбачено використання будівельних машин і механізмів, зокрема: тракторів, кранів, автонавантажувачів, навантажувачів одноковшевих, екскаваторів, бульдозерів та інших.
Водночас за результатами моніторингу установлено, що у Довідці про наявність обладнання та матеріально-технічної бази, необхідних для виконання робіт від 12.07.2018 № 211, наданій у складі тендерної пропозиції ТОВ «БК «БМЛ Груп» відсутні зазначені у підсумковій відомості ресурсів будівельні машини і механізми.
Зважаючи на зазначене, ТОВ «БК «БМЛ Груп» у складі своєї тендерної пропозиції не надало документальне підтвердження щодо наявності будівельних машин і механізмів необхідних для виконання робіт, що не відповідає умовам пункту 1 розділу ІІ додатку 1 до тендерної документації.
Однак на порушення пункту 4 частини першої статті 30 Закону Замовник не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «БК «БМЛ Груп».
Водночас Замовник визначив переможцем торгів ТОВ «БК «БМЛ Груп» з остаточною ціновою пропозицією 2 480 544,50 грн та оприлюднив 23.07.2018 в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір.
При цьому станом на 04.06.2019 (дата початку моніторингу закупівлі) в електронній системі закупівель відсутня інформація щодо укладеного договору та будь які рішення тендерного комітету щодо цієї закупівлі після оприлюднення повідомлення про намір укласти договір.
Отже, на порушення вимог частини другої статті 32 Закону Замовник не уклав протягом 20 днів з переможцем торгів договір про закупівлю.
Крім того, Замовник на запит Держаудитслужби про надання пояснень щодо причин відсутності в електронній системі закупівель інформації та/або документів (договір, рішення тендерного комітету і таке інше), всупереч вимогам частини п’ятої статті 7-1 Закону протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту не надав пояснення через електронну систему закупівель.
Звертаємо увагу, що згідно з частиною третьою статті 24 Закону забезпечення тендерної пропозиції не повертається, зокрема, у разі непідписання учасником, який став переможцем процедури торгів, договору про закупівлю.
Відповідно до норм абзацу третього частини першої статті 31 Закону замовник відміняє торги у разі, неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель.
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.