Звернення:
За тендером : Газове паливо (природний газ для забезпечення виробничо-технологічних потреб та власних потреб, природний газ для забезпечення балансування)
Тема:
щодо надання роз'яснень
Зміст:
Шановний Замовнику, просимо звернути увагу на обставини, що свідчать про здійснення вирішального впливу потенційного учасника процедури закупівлі НАК «Нафтогаз України» на господарську діяльність Замовника та пов’язаність з членом (членами) тендерного комітету, уповноваженою особою (особами) Замовника, що є підставою для відхилення тендерної пропозиції такого учасника, та надати відповідь щодо можливості його участі. Відповідно до положень Статуту АТ «Укртрансгаз» НАК «Нафтогаз України» як акціонер, який одноосібно здійснює повноваження Загальних Зборів:
п. 10.2.12 – затверджує внутрішні положення, регламенти, політики та інші внутрішні документи Замовника;
п. 10.2.27 – встановлює порядок перевірки фінансово-господарської діяльності Замовника;
п. 10.2.45 – приймає рішення про притягнення до матеріальної відповідальності посадових осіб Замовника;
п. 10.2.47 – затверджує організаційну структуру Замовника;
п. 10.2.48 – затверджує положення про порядок відбору та призначення на посади Замовника;
пп. 10.2.56 – 10.2.57 – приймає рішення про укладення, зміну, припинення правочинів на визначені суми.
Як вбачається з рішення Акціонера АТ «Укртрансгаз» від 20.06.2018 р. №193, опублікованому за посиланням http://utg.ua/img/menu/company/docs/2018/193.pdf , НАК «Нафтогаз України» здійснює безпосередній вплив на порядок закупівель товарів, робіт та послуг, встановлений у Групі Нафтогаз та у Замовника зокрема. Окрім того, повторно просимо надати відповідь стосовно того, на якій підставі п. 2 розділу VII Тендерної документації містить винятки щодо пов’язаності Замовника з підприємствами ПАТ «НАК «Нафтогаз України»?
Дата оприлюднення звернення:
12.07.2018 17:53
Шановний, учаснику! На Ваше звернення інформуємо:
Відповідно до п. 16 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі»- (далі - Закону). серед іншого. пов`язана особа – юридична особа, яка здійснює контроль над учасником процедури закупівлі або контролюється таким учасником процедури закупівлі, або перебуває під спільним контролем з таким учасником процедури закупівлі.
Під здійсненням контролю розуміється можливість здійснення вирішального впливу
або вирішальний вплив на господарську діяльність учасника процедури закупівлі
безпосередньо або через більшу кількість пов`язаних фізичних чи юридичних осіб, що
здійснюється, зокрема, шляхом реалізації права володіння або користування всіма активами
чи їх значною часткою, права вирішального впливу на формування складу, результати
голосування, а також вчинення правочинів. що надають можливість визначати умови
господарської діяльності, надавати обов’язкові до виконання вказівки або виконувати функції
органу управління учасника процедури закупівлі, або володіння часткою (паєм, пакетом
акцій). що становить не менше ніж 25 відсотків статутного капіталу учасника процедури
закупівлі.
Згідно з ст. 17 Закону замовник приймає рішення про відмову учаснику в участі у
процедурі закупівлі та зобов`язаний відхилити тендерну пропозицію учасника в разі, якщо:
1) він має незаперечні докази того, що учасник пропонує, дає або погоджується дати прямо
чи опосередковано будь-якій посадовій особі замовника, іншого державного органу
винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ. послуга тощо) з
метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або
застосування замовником певної процедури закупівлі:
2) відомості про юридичну особу, яка є учасником, внесена до Єдиного державного
реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов`язані з корупцією правопорушення:
3) службову (посадову) особу учасника, яку уповноважено учасником представляти його
інтереси під час проведення процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником, було
притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення у сфері закупівель корупційного
правопорушення;
4) суб`єкт господарювання (учасник) протягом останніх трьох років притягувався до
відповідальності за порушення. передбачене пунктом 4 частини другої статті 6, пунктом 1
статті 50 Закону України "Про захист економічної конкуренції", у вигляді вчинення
анти конкурентних узгодження дій, що стосуються спотворення результатів торгів (тендерів);
5) фізична особа. яка є учасником, була засуджена за злочин, учинений з корисливих
мотивів. судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку;
6) службова (посадова) особа учасника, яка підписала тендерну пропозицію, була
засуджена за злочин, вчинений з корисливих мотивів, судимість з якої не знято або не
погашено у встановленому законом порядку;
7) тендерна пропозиція подана учасником процедури закупівлі. який є пов`язаною особою
з іншими учасниками процедури закупівлі та/або з членом (членами) тендерного комітету,
уповноваженою особою (особами) замовника;
8) учасник визнаний у встановленому законом порядку банкрутом та стосовно нього
відкрита ліквідаційна процедура;
9) у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб. фізичних осіб - підприємців та
громадських формувань відсутня інформація. передбачена частини другої статті Ч
Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та
громадських формувань";
10) юридична особа. яка є учасником. не має антикорупційної програми чи
уповноваженого з реалізації антикорупційної' програми, якщо вартість закупівлі товару
(товарів), послуги (послуг) або робіт дорівнює чи перевищує 20 мільйонів гривен ь.
2. Замовник може прийняти рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі
та може відхилити тендерну пропозицію учасника у разі. якщо учасник має заборгованість із
сплати податків і зборів (обов`язкових платежів).
3. Замовник у тендерній документації зазначає, що інформація про відсутність підстав,
визначених у частинах першій і другій цієї статті, надається в довільній формі. Спосіб
документального підтвердження згідно із законодавством відсутності підстав, передбачених
пунктами 2. 3. 5. 6 і 8 частини першої та частиною другою цієї статті, визначається замовником
для надання таких документів лише переможцем процедури закупівлі. Замовник не вимагає
документального підтвердження інформації. що міститься у відкритих єдиних державних
реєстрах. доступ до яких є вільним.
Переможець торгів у строк, що не перевищує п`яти днів з дати оприлюднення на в -
порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір. повинен палати
замовнику документи. що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6 і
8 частини першої цієї статті.
Уповноважений орган щороку до 20 січня та додатково в разі потреби оприлюднює
інформацію про перелік відкритих єдиних державних реєстрів. доступ до яких є вільним. на
веб-порталі Уповноваженого органу.
Відповідно до ст. 32 Закону рішення про намір укласти договір про закупівлю
приймається замовником у день визначення переможця, та протягом одного дня після
прийняття такого рішення замовник оприлюднює на веб-порталі Уповноваженого органу
повідомлення про намір укласти договір та надсилає його переможцю. Усім іншим учасникам
електронною системою закупівель автоматично надсилається повідомлення із зазначенням
найменування та місцезнаходження переможця торгів.
Учасник, якого не визнано переможцем торгів за результатами оцінки та розгляду його
Пропозиції, може звернутися через електронну систему закупівель до замовника з вимогою
щодо надання інформації про пропозицію переможця торгів, у тому числі щодо зазначення її
переваг порівняно з пропозицією учасника, який надіслав звернення, а замовник зобов`язаний
надати йому відповідь не пізніше ніж через п`ять днів з дня надходження такого звернення.
Дата оприлюднення відповіді:
17.07.2018 16:53