Закупівля "Реконструкція та технічне переоснащення полігону ТПВ № 5 в с. Підгірці Обухівського району Київської області" (Код ДК 021:2015 - 45000000-7 «Будівельні роботи та поточний ремонт») від Приватне акціонерне товариство "Київспецтранс".
Цей запис було додано до архіву, інформація по договору доступна до редагування
Подання пропозицій
(
Завершено
)
з 29.05.2018 12:07до 09.08.2018 18:00
Завершено
Період уточнень
з 29.05.2018 12:07
до 30.07.2018 18:00
Завершено
Період оскарження
з 29.05.2018 12:07
до 05.08.2018 00:00
Завершено
Період прекваліфікації
з 09.08.2018 18:04
до 27.08.2018 00:00
Завершено
Період аукціону
з 29.08.2018 12:48
до 29.08.2018 13:15
Завершено
Період кваліфікації
з 29.08.2018 13:15
до 13.09.2018 15:33
Завершено
Період оскарження рішення на кваліфікації
з 29.08.2018 13:15
до 24.09.2018 00:00
Завершено
Підписання договору
з 13.09.2018 15:33
до 26.09.2018 19:13
Період уточнень
з
29.05.2018 12:07
до
30.07.2018 18:00
Період оскарження
з
29.05.2018 12:07
до
05.08.2018 00:00
Період аукціону
з
29.08.2018 12:48
до
29.08.2018 13:15
Період кваліфікації
з
09.08.2018 18:04
до
27.08.2018 00:00
Період кваліфікації
з
29.08.2018 13:15
до
13.09.2018 15:33
Період кваліфікації
з
29.08.2018 13:15
до
13.09.2018 15:33
Основні параметри
Позиції
Контакти
Пропозиції
Період прекваліфікації
Кваліфікація
Договір
Моніторинги
Основні параметри
"Реконструкція та технічне переоснащення полігону ТПВ № 5 в с. Підгірці Обухівського району Київської області" (Код ДК 021:2015 - 45000000-7 «Будівельні роботи та поточний ремонт»)
Reconstruction and technical re-equipment of the landfill of solid waste No. 5 in. Pidhirtsi of the Obukhiv district of the Kiev region "(Code DK 021: 2015 - 45000000-7" Construction work and ongoing repairs "
Гарантійне забезпечення тендерної пропозиції
Наявне
Розмір гарантійного забезпечення тендерної пропозиції
1 000 000
Опціональні параметри закупівлі
Конфігурація закупівлі:
Мінімальна кількість пропозицій : 2
Обґрунтування закупівлі:
Критерій оцінки пропозицій:
Позиція
Опис предмета закупівлі
"Реконструкція та технічне переоснащення полігону ТПВ № 5 в с. Підгірці Обухівського району Київської області" (Код ДК 021:2015 - 45000000-7 «Будівельні роботи та поточний ремонт»)
Опис предмета закупівлі (англійською мовою)
Reconstruction and technical re-equipment of the landfill of solid waste No. 5 in. Pidhirtsi of the Obukhiv district of the Kiev region "(Code DK 021: 2015 - 45000000-7" Construction work and ongoing repairs "
Код ДК 021:2015
45000000-7 -
Будівельні роботи
Кількість
1
Одиниця виміру
роботи
Адреса постачання
08710, Україна, Київська область, с. Підгірці, Полігон твердих побутових відходів № 5
"Реконструкція та технічне переоснащення полігону ТПВ № 5 в с. Підгірці Обухівського району Київської області" (Код ДК 021:2015 - 45000000-7 «Будівельні роботи та поточний ремонт»)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу
Інформація, отримана від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Етапи закупівельного процесу
Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
Розкриття тендерних пропозиції, їх розгляд та оцінка
Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
01.04.2019 №69
Київ
Про початок моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 71 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Перелік процедур закупівель, по яких виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель, далі – Перелік (додається).
2. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
3. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник О. КАРАБАНОВ
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Північного офісу Держаудитслужби
від 01.04.2019 № 69
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
12 UA-2018-05-29-000905-a 29.05.2018
інформація, отримана від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
встановлено порушення законодавства в частині неоприлюднення, несвоєчасного оприлюднення інформації на веб-порталі Уповноваженого органу
встановлено порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником тендерної (тендерних) пропозиції (пропозицій)
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 23.04.2019.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації (далі - ТД) вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2018 рік Замовника, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету (протокол від 29.05.2018 № 27, зі змінами від 29.08.2018 № 50 ), реєстр отриманих пропозицій від 09.08.2018, тендерні пропозиції ПП «Теплобудсервіс», ТОВ «Будівельна компанія «Олімпікс», ТОВ «БК Еннойл», ТОВ БК Сучасні будівельні рішення, ТОВ «Будівельна компанія «Адамант», ТОВ «Альтіс-Констракшн», ТОВ «Хозхімсервіс», протокол розгляду тендерних пропозицій від 21.08.2018 б/н, повідомлення про намір укласти договір від 13.09.2018, договір про закупівлю від 02.04.2019 № 250918/КСТ з додатковими угодами.
За результатами моніторингу встановлено невідповідність тендерної пропозиції учасника ТОВ «Альтіс-Констракшн» умовам ТД, оскільки згідно з абз. 13 п.п 1.1 п. 1 Розділу ІІІ ТД учасник повинен надатидовідку не раніше, ніж десятиденної давнини по відношенню до дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій, видана банківськими установами, у яких обслуговується учасник, про наявність поточних рахунків, наявність коштів на рахунках та про відсутність заборгованості по сплаті відсотків за кредитами. Згідно з інформацією, розміщеною в інформаційно-телекомунікаційній системі публічних закупівель Prozorro, кінцевий строк подання тендерних пропозицій 09.08.2018, при цьому, в складі тендерної пропозиції ТОВ «Альтіс-Констракшн» надано банківські довідки від 17.07.2018 та від 18.07.2018 .
Відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 30 Закону Замовник відхиляє тендерну пропозицію в разі якщо вона не відповідає умовам ТД. Однак, на порушення п. 4 ч. 1 ст. 30 Закону Замовником не відхилено тендерну пропозицію ТОВ «Альтіс-Констракшн» як таку, що не відповідає вимогам ТД Замовника, та допущено її до оцінки.
Також, аналізом документів, розміщених в електронній системі публічних закупівель «Prozorro», встановлено, що Замовником було внесено зміни до договору шляхом укладання додаткової угоди від 10.10.2018 № 1. Повідомлення про внесення змін до договору опубліковано 17.10.2018. Отже, в порушення вимог ч. 1 ст. 10 Закону Замовником не було оприлюднено повідомлення про внесення змін до договору на вищезазаначену додаткову угоду до договору протягом трьох днів з дня їх внесення .
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
За результатами проведеного моніторингу установлено порушення вимог п. 4 ч. 1 ст. 30 та ч. 1 ст. 10 Закону.
За результатами аналізу дотримання законодавства у сфері публічних закупівель при визначенні предмету закупівлі, плануванні закупівлі, оприлюднення інформації про її проведення,відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та укладенні договору порушень не встановлено
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень
Приватне акціонерне товариство «Київспецтранс» 26 квітня 2019 року через електронну систему закупівель отримало висновок про результати моніторингу закупівлі «Виконання робіт по об’єкту «Реконструкція та технічне переоснащення полігону ТПВ № 5 в с. Підгірці Обухівського району Київської області" (Код ДК 021:2015 - 45000000-7 «Будівельні роботи та поточний ремонт»)» (інформація про моніторинг № UA-M-2019-04-02-000091 щодо закупівлі за № UA-2018-05-29-000905-a).
Приватне акціонерне товариство «Київспецтранс» ознайомилося з висновком про результати моніторингу закупівлі від 26 квітня 2019 року та надає аргументовані заперечення щодо вищевказаного висновку.
1. Щодо тендерної пропозиції ТОВ «Альтіс-Констракшн».
У висновку про результати моніторингу закупівлі вказано: «За результатами моніторингу встановлено невідповідність тендерної пропозиції учасника ТОВ «Альтіс-Констракшн» умовам ТД, оскільки згідно з абз. 13 п.п 1.1 п. 1 Розділу ІІІ ТД учасник повинен надатидовідку не раніше, ніж десятиденної давнини по відношенню до дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій, видана банківськими установами, у яких обслуговується учасник, про наявність поточних рахунків, наявність коштів на рахунках та про відсутність заборгованості по сплаті відсотків за кредитами. Згідно з інформацією, розміщеною в інформаційно-телекомунікаційній системі публічних закупівель Prozorro, кінцевий строк подання тендерних пропозицій 09.08.2018, при цьому, в складі тендерної пропозиції ТОВ «Альтіс-Констракшн» надано банківські довідки від 17.07.2018 та від 18.07.2018 . Відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 30 Закону Замовник відхиляє тендерну пропозицію в разі якщо вона не відповідає умовам ТД. Однак, на порушення п. 4 ч. 1 ст. 30 Закону Замовником не відхилено тендерну пропозицію ТОВ «Альтіс-Констракшн» як таку, що не відповідає вимогам ТД Замовника, та допущено її до оцінки.».
До тендерної документації замовником шість разів вносилися зміни. Відповідно до вимог частини 2 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) строк для подання тендерних пропозицій було продовжено з 02.07.2018 до 09.08.2018.
Відповідно до вимог п.1.5 Розділу 3 тендерної документації у разі внесення змін до тендерної документації документи та інформація, підготовлені на попередню (першу) дату кінцевого строку подання тендерних пропозицій, будуть вважатися дійсними та такими, що відповідають вимогам тендерної документації на нову дату кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
З огляду на викладене, надані у складі тендерної пропозиції ТОВ «Альтіс-Констракшн» банківські довідки від 17.07.2018 та від 18.07.2018 повністю відповідають вимогам тендерної документації.
2. Щодо дотримання вимог частини 1 статті 10 Закону.
У висновку про результати моніторингу закупівлі вказано: «Також, аналізом документів, розміщених в електронній системі публічних закупівель «Prozorro», встановлено, що Замовником було внесено зміни до договору шляхом укладання додаткової угоди від 10.10.2018 № 1. Повідомлення про внесення змін до договору опубліковано 17.10.2018. Отже, в порушення вимог ч. 1 ст. 10 Закону Замовником не було оприлюднено повідомлення про внесення змін до договору на вищезазначену додаткову угоду до договору протягом трьох днів з дня їх внесення.».
Відповідно до вимог частини 1 статті 10 Закону замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює на веб-порталі Уповноваженого органу в порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, зокрема, повідомлення про внесення змін до договору - протягом трьох днів з дня внесення змін.
Згідно з положеннями пп.11 частини 1 статті 8 Закону Міністерство економічного розвитку і торгівлі України, як уповноважений орган, розробляє та затверджує форму повідомлення про внесення змін до договору.
Форми документів у сфері публічних закупівель затверджені наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 22.03.2016 № 490 (наказ зареєстровано в Міністерстві юстиції України 25 березня 2016 р. за № 449/28579).
Відповідно до п.2 вказаного наказу формами документів, зазначених у пункті 1 цього наказу, затверджуються обов’язкові поля, що заповнюються замовником шляхом унесення в них наявної інформації в електронній системі закупівель. У разі необхідності замовник може зазначити додаткову інформацію про закупівлю, якщо заповнить необов’язкові поля, передбачені системою.
Форма повідомлення про внесення змін до договору передбачає випадки для внесення змін до істотних умов договору згідно з частиною четвертою статті 36 Закону (п.11 форми) та опис змін, що внесені до істотних умов договору (п.12 форми).
Електронна система закупівель також передбачає внесення інформації щодо договору у випадках внесення змін до істотних умов договору згідно з частиною четвертою статті 36 Закону. Необов’язкові поля, які міг би заповнити замовник, електронна система закупівель не передбачає.
Частиною 4 статті 36 Закону передбачено, що істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків:
1) зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника;
2) зміни ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку, за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі;
3) покращення якості предмета закупівлі за умови, що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі;
4) продовження строку дії договору та виконання зобов’язань щодо передання товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі;
5) узгодженої зміни ціни в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, робіт і послуг);
6) зміни ціни у зв’язку із зміною ставок податків і зборів пропорційно до змін таких ставок;
7) зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, регульованих цін (тарифів) і нормативів, які застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни;
8) зміни умов у зв’язку із застосуванням положень частини п’ятої цієї статті (дія договору про закупівлю може продовжуватися на строк, достатній для проведення процедури закупівлі на початку наступного року, в обсязі, що не перевищує 20 відсотків суми, визначеної в договорі, укладеному в попередньому році, якщо видатки на цю мету затверджено в установленому порядку).
Враховуючи викладене, чинне законодавство передбачає оприлюднення лише змін до істотних умов договору згідно з частиною четвертою статті 36 Закону.
Положення договору про закупівлю, щодо яких вносилися зміни додатковою угодою від 10.10.2018 № 1, не відносяться до істотних умов договору, визначених частиною четвертою статті 36 Закону, а отже внесення змін до таких умов не потребувало оприлюднення повідомлення про внесення змін до договору у строки, визначені Законом.
Замовником додаткова угода оприлюднювалася на пропозицію працівників казначейської служби, в якій обслуговується замовник.
Враховуючи викладене, замовником не порушено вимоги чинного законодавства в цій частині.
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі робіт з реконструкції та технічного переоснащення полігону ТПВ № 5 в с. Підгірці Обухівського району Київської області (Код ДК 021:2015 - 45000000-7 «Будівельні роботи та поточний ремонт») (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2018-05-29-000905-a ) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 71 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 р. № 43, постала потреба в отриманні пояснень із питання:
Замовником в п.п. 1.1 п. 1 Додатку № 2 до тендерної документації встановлено умову, що для виконання робіт повинна бути документально підтверджена наявність наступного обладнання/устаткування/ машин/механізмів:
• Автогрейдери середнього типу, потужністю не менше 121 кВт [165 к. с.], не менше 2 од.;
• Екскаватори одноковшеві дизельні на пневмоколісному ходу, ємність ковша 0,5 м? - не менше 2 од.;
• Екскаватори одноковшеві дизельні на ryсеничному ходу, ємність ковша 1 м? - не менше 2 од.;
• Бульдозери, потужність не менше 79 кВт [108 к. с.] - не менше 3 од.;
• Бульдозери, потужність не менше 96 кВт [130 к. с.] – не менше 3 од.;
• Крани на автомобільному ходу для спорудження ліній електропередачі, вантажопідйомність не менше 16.0 т, виліт стріли 21,75 м. – не менше 1 од.;
• Крани на автомобільному ходу, вантажопідйомність не менше 14.0 т - не менше 1 од.;
• Автомобілі самоскиди, вантажопідйомністю не менше 10т. - не менше 8 од.;
• Котки дорожні причіпні кулачкові, маса не менше 8 т - не менше 2 од.;
Прошу пояснити яким чином перевірялись документи, які містяться у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «АДАМАНТ» на відповідність вимогам, які зазначені в п.п. 1.1 п. 1 Додатку № 2 ?
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень може бути долучене їх документальне підтвердження.
Рішеня
17.04.2019 11:30
Орган перевірки
23.04.2019 00:00
Відповідь
Кваліфікований електронний підпис накладено.
Пояснення щодо способу перевірки
Відповідно до частини 1 статті 25 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель. Документ з тендерною пропозицією подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, вимогам, визначеним у статті 17 цього Закону і в тендерній документації, та завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.
Зважаючи на викладене, замовником перевірялись документи, які містяться у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «АДАМАНТ» на відповідність вимогам, які зазначені в п.п. 1.1 п. 1 Додатку № 2, шляхом отримання таких документів через електронну систему закупівель.
Приватне акціонерне товариство «Київспецтранс» 26 квітня 2019 року через електронну систему закупівель отримало висновок про результати моніторингу закупівлі «Виконання робіт по об’єкту «Реконструкція та технічне переоснащення полігону ТПВ № 5 в с. Підгірці Обухівського району Київської області" (Код ДК 021:2015 - 45000000-7 «Будівельні роботи та поточний ремонт»)» (інформація про моніторинг № UA-M-2019-04-02-000091 щодо закупівлі за № UA-2018-05-29-000905-a).
Відповідно до частини 8 статті 7-1 України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) замовник має право протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення висновку одноразово звернутися до органу державного фінансового контролю за роз’ясненням змісту висновку та його зобов’язань, визначених у висновку.
Враховуючи викладене, Приватне акціонерне товариство «Київспецтранс» просить надати роз’яснення щодо наступних положень висновку.
1. Щодо тендерної пропозиції ТОВ «Альтіс-Констракшн».
У висновку про результати моніторингу закупівлі вказано: «За результатами моніторингу встановлено невідповідність тендерної пропозиції учасника ТОВ «Альтіс-Констракшн» умовам ТД, оскільки згідно з абз. 13 п.п 1.1 п. 1 Розділу ІІІ ТД учасник повинен надатидовідку не раніше, ніж десятиденної давнини по відношенню до дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій, видана банківськими установами, у яких обслуговується учасник, про наявність поточних рахунків, наявність коштів на рахунках та про відсутність заборгованості по сплаті відсотків за кредитами. Згідно з інформацією, розміщеною в інформаційно-телекомунікаційній системі публічних закупівель Prozorro, кінцевий строк подання тендерних пропозицій 09.08.2018, при цьому, в складі тендерної пропозиції ТОВ «Альтіс-Констракшн» надано банківські довідки від 17.07.2018 та від 18.07.2018 . Відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 30 Закону Замовник відхиляє тендерну пропозицію в разі якщо вона не відповідає умовам ТД. Однак, на порушення п. 4 ч. 1 ст. 30 Закону Замовником не відхилено тендерну пропозицію ТОВ «Альтіс-Констракшн» як таку, що не відповідає вимогам ТД Замовника, та допущено її до оцінки.».
До тендерної документації замовником шість разів вносилися зміни. Відповідно до вимог частини 2 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) строк для подання тендерних пропозицій було продовжено з 02.07.2018 до 09.08.2018.
Відповідно до вимог п.1.5 Розділу 3 тендерної документації у разі внесення змін до тендерної документації документи та інформація, підготовлені на попередню (першу) дату кінцевого строку подання тендерних пропозицій, будуть вважатися дійсними та такими, що відповідають вимогам тендерної документації на нову дату кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
З огляду на викладене, надані у складі тендерної пропозиції ТОВ «Альтіс-Констракшн» банківські довідки від 17.07.2018 та від 18.07.2018 повністю відповідають вимогам тендерної документації.
Питання:
З яких причин при здійсненні моніторингу та підготовці висновку Північний офіс Держаудитслужби не врахував вимоги тендерної документації щодо дійсності документів тендерної пропозиції у разі внесення змін до тендерної документації?
2. Щодо дотримання вимог частини 1 статті 10 Закону.
У висновку про результати моніторингу закупівлі вказано: «Також, аналізом документів, розміщених в електронній системі публічних закупівель «Prozorro», встановлено, що Замовником було внесено зміни до договору шляхом укладання додаткової угоди від 10.10.2018 № 1. Повідомлення про внесення змін до договору опубліковано 17.10.2018. Отже, в порушення вимог ч. 1 ст. 10 Закону Замовником не було оприлюднено повідомлення про внесення змін до договору на вищезазначену додаткову угоду до договору протягом трьох днів з дня їх внесення.».
Відповідно до вимог частини 1 статті 10 Закону замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює на веб-порталі Уповноваженого органу в порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, зокрема, повідомлення про внесення змін до договору - протягом трьох днів з дня внесення змін.
Згідно з положеннями пп.11 частини 1 статті 8 Закону Міністерство економічного розвитку і торгівлі України, як уповноважений орган, розробляє та затверджує форму повідомлення про внесення змін до договору.
Форми документів у сфері публічних закупівель затверджені наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 22.03.2016 № 490 (наказ зареєстровано в Міністерстві юстиції України 25 березня 2016 р. за № 449/28579).
Відповідно до п.2 вказаного наказу формами документів, зазначених у пункті 1 цього наказу, затверджуються обов’язкові поля, що заповнюються замовником шляхом унесення в них наявної інформації в електронній системі закупівель. У разі необхідності замовник може зазначити додаткову інформацію про закупівлю, якщо заповнить необов’язкові поля, передбачені системою.
Форма повідомлення про внесення змін до договору передбачає випадки для внесення змін до істотних умов договору згідно з частиною четвертою статті 36 Закону (п.11 форми) та опис змін, що внесені до істотних умов договору (п.12 форми).
Електронна система закупівель також передбачає внесення інформації щодо договору у випадках внесення змін до істотних умов договору згідно з частиною четвертою статті 36 Закону. Необов’язкові поля, які міг би заповнити замовник, електронна система закупівель не передбачає.
Частиною 4 статті 36 Закону передбачено, що істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків:
1) зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника;
2) зміни ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку, за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі;
3) покращення якості предмета закупівлі за умови, що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі;
4) продовження строку дії договору та виконання зобов’язань щодо передання товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі;
5) узгодженої зміни ціни в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, робіт і послуг);
6) зміни ціни у зв’язку із зміною ставок податків і зборів пропорційно до змін таких ставок;
7) зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, регульованих цін (тарифів) і нормативів, які застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни;
8) зміни умов у зв’язку із застосуванням положень частини п’ятої цієї статті (дія договору про закупівлю може продовжуватися на строк, достатній для проведення процедури закупівлі на початку наступного року, в обсязі, що не перевищує 20 відсотків суми, визначеної в договорі, укладеному в попередньому році, якщо видатки на цю мету затверджено в установленому порядку).
Враховуючи викладене, чинне законодавство передбачає оприлюднення лише змін до істотних умов договору згідно з частиною четвертою статті 36 Закону.
Положення договору про закупівлю, щодо яких вносилися зміни додатковою угодою від 10.10.2018 № 1, не відносяться до істотних умов договору, визначених частиною четвертою статті 36 Закону, а отже внесення змін до таких умов не потребувало оприлюднення повідомлення про внесення змін до договору у строки, визначені Законом.
Замовником додаткова угода оприлюднювалася на пропозицію працівників казначейської служби, в якій обслуговується замовник.
Враховуючи викладене, замовником не порушено вимоги чинного законодавства в цій частині.
Питання:
З яких причин при здійсненні моніторингу та підготовці висновку Північний офіс Держаудитслужби не врахував вимоги положення Закону України «Про публічні закупівлі», наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 22.03.2016 № 490 (наказ зареєстровано в Міністерстві юстиції України 25 березня 2016 р. за № 449/28579) «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель»?
Закон України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон) установлює правові та економічні засади здійснення закупівлі товарів, робіт та послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади.
Ураховуючи вимоги п. 29 ч. 1 Закону, тендерна документація розробляється та затверджується Замовником. Згідно тендерної документації, затвердженої протоколом засідання тендерного комітету від 29.05.2018 (далі – ТД) № 27, а саме абз. 13 п.п 1.1 п. 1 Розділу ІІІ Інструкції з підготовки тендерної пропозиції, встановлено вимогу надання в складі пропозиції учасника «довідка(и) не раніше, ніж десятиденної давнини по відношенню до дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій, видана(і) банківськими установами, у яких обслуговується учасник, про наявність поточних рахунків, наявність коштів на рахунках та про відсутність заборгованості по сплаті відсотків за кредитами. У разі наявності кількох рахунків або обслуговування учасника більш ніж однієї банківською установою – довідка надається кожною установою за всіма відкритими». Зміни до вищезазначеної ТД було оприлюднено Замовником на веб-порталі Уповноваженого органу 02.08.2018 та кінцевою датою подання тендерних пропозицій визначено 09.08.2018 (п. 1 розділу 4 Подання та розкриття тендерної пропозиції ТД).
Відповідно до вимог п. 1.5 Розділу 3 ТД у разі внесення змін до тендерної документації документи та інформація, підготовлені на попередню (першу) дату розкриття тендерних пропозицій, будуть вважатися дійсними та такими, що відповідають вимогам тендерної документації на нову дату розкриття тендерних пропозицій.
Отже, учасником ТОВ « «Альтіс-Констракшн» виконано умову ТД в цій частині. При цьому, тендерна пропозиція учасника ТОВ «Альтіс-Констракшн» опублікована на веб-порталі Уповноваженого органу 09.08.2018, у зв’язку з чим, учасник мав можливість подати свою пропозицію відповідно до останньої редакції ТД.
Відповідно до пп. 1.1 п. 1 Додатку 2 ТД учасник у складі тендерної пропозиції для підтвердження наявності обладнання та матеріально-технічної бази повинен надати: «1.1. Довідка про основні типи обладнання, будівельні машини і механізми, що передбачається використовувати для виконання робіт, підготовлена згідно форми Додатку 9 тендерної документації, яка повинна свідчити про те, що учасник має власну(е) або орендовану(е) обладнання та матеріально-технічну базу, у т.ч. виробничі потужності для виконання робіт, що є предметом закупівлі. У разі, якщо матеріально-технічна база та обладнання є власним, надати витяг з оборотно-сальдової відомості, де має бути підтвердження права власності на такі ресурси».
Аналізом документів, розміщених в електронній системі публічних закупівель «Prozorro», встановлено, що Замовником було внесено зміни до договору шляхом укладання додаткової угоди від 10.10.2018 № 2/18, проте повідомлення про внесення змін до договору опубліковано 17.10.2018, чим порушено вимоги ч. 1 ст. 10 Закону та не було оприлюднено Замовником повідомлення про внесення змін до договору на вищезазначену угоду протягом трьох днів з дня внесення змін.
Слід зазначити, що в електронній системі публічних закупівель «Prozorro» у полі «Випадки для внесення змін до істотних умов договору» Замовником зазначено: «Продовження строку дії договору (через документально підтверджені об’єктивні обставини)».
При цьому згідно п. 1 додаткової угоди від 10.10.2018 № 2 Замовник та ТОВ «Будівельна компанія «Адамант» уклали угоду «на підставі підпункту 4 пункту 4 статті 36 Закону України «Про публічні закупівлі», у зв’язку із відсутністю фінансування у 2018 році у повному обсязі об’єкта «Реконструкція та технічне переоснащення полігону ТПВ № 5 в с. Підгірці Обухівського району Київської області» станом на 10.10.2018 р.».
Відповідно до ч. 1 ст. 10 Закону замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює на веб-порталі Уповноваженого органу в порядку, встановленому Уповноваженим органом та Законом, інформацію про закупівлю, а саме: повідомлення про внесення змін до договору – протягом трьох днів з дня внесення змін. При цьому, Законом не встановлено норми щодо внесення змін до істотних чи інших умов договору.
Тому, при здійсненні моніторингу та підготовці висновку Північним офісом дотримано вимоги Закону та наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 22.03.2016 № 490 «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель».